Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kompatibilní rádio s ovladáním na volantu.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Auto - Elektro
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: čt září 20, 2007 9:04 am    Předmět: Citovat

copper51 napsal:
Hm tak nevím ja mám od volantového ovladače radji 3 dratky , a fachá mi to jak JVC , SONY , BLAUPUKT, tak GRUDIG , takže nevím kde mate problem ?


Tak tomu se mi nechce moc věřit.Mluvíš o multifunkčním volantu Xantia a jeho tlačítkách, nbo o přídavném ovladači Question
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
qása



Založen: 18.6.2007
Příspěvky: 5
Bydliště: Sezemice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 06, 2007 9:46 pm    Předmět: Ovládaní na volantu XII versus Sony Citovat

Zdravím, po shlédnutí diskusi na klubu jsem se rozhodl pro přechod na kvalitní autorádio pro svou XII (vyrobena 12/98, výbava Royal), zvolil firmu, která se tvářila, že pro toto auto dokáže dát dohromady zástavbu s adaptérem na volant. Rádio jsem zvolil SONY CDX-GT616U a když rozebrali auto, zjistili, že nepasují konektory (v autě 10 pinový konektor, osazeny 3, na adaptéru něco zcela jiného...). Údajně adaptéry fungují až od novějších modelů, nevím, nevím, ale bez ovládání na volantu nic moc. Takže kdo víte, jak na to, díky za každou radu. Jinak platí, že ve srovnání se SONY to originální rádio nemělo vůbec citlivost a itak to stojí za to. Shocked
_________________
Čau Qása
Xantia Combi 1,8 16V Silver Royal (8,9L/100km)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: čt prosinec 06, 2007 10:44 pm    Předmět: Re: Ovládaní na volantu XII versus Sony Citovat

qása napsal:
Zdravím, po shlédnutí diskusi na klubu jsem se rozhodl pro přechod na kvalitní autorádio pro svou XII (vyrobena 12/98, výbava Royal), zvolil firmu, která se tvářila, že pro toto auto dokáže dát dohromady zástavbu s adaptérem na volant. Rádio jsem zvolil SONY CDX-GT616U a když rozebrali auto, zjistili, že nepasují konektory (v autě 10 pinový konektor, osazeny 3, na adaptéru něco zcela jiného...). Údajně adaptéry fungují až od novějších modelů, nevím, nevím, ale bez ovládání na volantu nic moc. Takže kdo víte, jak na to, díky za každou radu. Jinak platí, že ve srovnání se SONY to originální rádio nemělo vůbec citlivost a itak to stojí za to. Shocked


Zatím všechny adaptéry které jsem prohlížel měly zapojení shodné se zapojením na XA1 .
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2008 4:21 pm    Předmět: Citovat

Ahojky,

v X2/1998 jsem právě vyměnil původní Clarion 3035 (PU1561) za nového Pioneera DEH-4000UB s CD/MP3, USB a AUX vstupem z nové modelové řady 2008. Hraje super, k úplné spokojenosti bylo třeba ale zprovoznit ještě originální DO z volantu.

Jelikož ~2000Kč jsem za převodník dávat nechtěl (což je cena brutální vzhledem k ceně rádia Evil or Very Mad), rozhodl jsem se převodník ubastlit. Z dostupných pramenů, zvláště pak z bohatých polských stránek, se dá vyčíst, jak drátové DO funguje.

Princip je takový, že jednotlivá tlačítka připínají různé odpory k zemi. Potíž je ale, že origo Clarion rádio má jiné hodnoty odporů a ty nejsou s ničím kompatibilní.

A to takovéto:

(kliknout pro větší obrázek)

Takže jsem nakonec stvořil jednoduché zapojení s malinkým 8-bitový mikroprocesůrkem firmy, u které pracuji. Jeden vstup (původně do Clarionu) snímá, které z osmi tlačítek je stisknuté a podle toho pak zvolí správnou hodnotu z řetězu odporů. Převodník má navíc ještě jeden výstup "SHIFT", který se používá pro rozlišení funkcí >> a >>|, resp << a |<<. U rádia to pak buď ladí nebo přepíná předvolby, u muziky pak skáče po adresářích (USB/MP3) nebo po jednotlivých písničkách.



No, abych to zkrátil. Tady je schéma:

(kliknout pro větší obrázek)

případně i v PDF.

Aktuální software umí připojit původní ovládání X2 pro Clarion (3035/4035, PU1561A/PU1562A) do rádií Pioneer, Sony a možná i některé jiné. Originál byl 10-pinový ISO konektor, z něj zapojené 3 piny (ten třetí je snad podsvětlení, u mě zřejmě spálené, musím rozebrat volant).

Novější (nebo jiné) X2 už mohou mít OEM rádio Clarion (např. PU2294), Blaupunkt, Philips nebo snad VDO, která jsou pak zapojená (zřejmě) takto:

(zdroj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/pilotyca.htm).

Zapojení je na to nachystáno (má 2 vstupy), přepsat software je otázka na chvilku, ale nemám to kde vyzkoušet.

Celé jsem to vykutil na univerzální desku plošného spoje, fotky dodám, až nafotím. Je to jen prototyp, kusové pájení včera večer, tak se (hlavně odborníci) neděste.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66


Naposledy upravil ok2ucx dne so září 20, 2008 12:55 pm, celkově upraveno 5 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
karlíček



Založen: 29.7.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2008 5:49 pm    Předmět: Citovat

jsi šikovný kluk Pavle,
ad1)
nechtěl by sis pohrát a některý víkend zkusno vyměnit ten můj Clarion za Blaupunkta, klidně bych se stavil,
ad2)
kdysi jsi koketoval s otázkou dodatečné montáže tempomatu-pokroičil jsi v tom nějak?
Karel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2008 8:42 pm    Předmět: Citovat

karlíček napsal:
jsi šikovný kluk Pavle,
ad1)
nechtěl by sis pohrát a některý víkend zkusno vyměnit ten můj Clarion za Blaupunkta, klidně bych se stavil,
...
Karel


Pro všechny: v autě byl Clarion (3035/4045), Karel potřebuje tamtéž zprovoznit novější Clarion, PU2294. ***

Hmm, hmmm, jak tak na to koukám, stačí vlastně zapojit tuhle odporovou sí:



na výstupy z toho mikroprocesoru a mělo by to (jen s drobnou změnou software) fungovat.
Myslím, že bychom se do toho mohli někdy pustit, zbytek po SZ.

Pavel

P.S. Tempomat je mimo téma, ale už jsem do toho hlouběji nešel, buď za to chtěli z vraků celkem dost peněz a zatím není jasné, jestli lze tempomat např. z XM 2.1TD dát do X2. A taky, ve své X2 2.1TD jsem stejně nakonec našel lanko plynu, když jsem si před tím myslel, že vše je tam u Lucase řízeno elektronicky...

*** oprava 2/2: původně jsem tu psal Blaupunkt, ale PU2294 je skutečně Clarion.
A v autě, kde byl Clarion PU2294 pak zprovoznit nového standardního Blaupunkta, to ale ještě nevím jak. Viz dále.
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66


Naposledy upravil ok2ucx dne so únor 02, 2008 8:42 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2008 8:53 pm    Předmět: Citovat

Pavle ale to lanko vede jen k poáku Wink
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: pá únor 01, 2008 9:13 pm    Předmět: Citovat

Pro ilustraci jen pár obrázků prototypu převodníku:





Pavel


P.S. Ad tempomat: aha, kam vede lanko, to už jsem nezkoumal. Nějak jsem rychle ztratil motivaci, informací je málo a stejně auto jezdí 98% po okreskách Confused
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: so únor 02, 2008 8:51 am    Předmět: Citovat

ok2ucx napsal:
A v autě, kde byl Clarion PU2294 pak zprovoznit nového standardního Blaupunkta, to ale ještě nevím jak. Viz dále.


Ahojky, malinko jsem v předchozích příspěvcích upravil mé chyby ohledně značení autorádií (Clarion PU2294 vs. Blaupunkt, atp.)

Tu jsem se chtěl zeptat, jestli někdo máte jakékoli informace o tom, jak funguje drátové DO u standardních Blaupunktů? Jestli je to opět nějakou odporovou řadou nebo nějak jinak. Na internetu jsem zatím nic nenašel...

Pavel

P.S. Redukce Xantia -> Blaupunkt ale vypadá nachlup stejně jako ty ostatní (Sony, JVC, atp.), jen jiný konektor, tak snad by to mohly být jen ty odpory...
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 7:02 am    Předmět: Citovat

ok2ucx napsal:
Tu jsem se chtěl zeptat, jestli někdo máte jakékoli informace o tom, jak funguje drátové DO u standardních Blaupunktů? Jestli je to opět nějakou odporovou řadou nebo nějak jinak. Na internetu jsem zatím nic nenašel...


Tak už to přeci jen mám:
http://dion.swamp.dk/lacetti-blaupunkt.html

u novějších (ne-OEM) Blaupunktů už zřejmě není žádný vstup pro drátové DO z volantů, ale je tam jediný vstup, shodný pro infračervené "oko" i pro dodatečné adaptéry. Protokol je tam jednoduchý, jen kratší či delší pulsy, patrně žádné odpory.

Z hlediska software, je progam jen o pár řádků delší, na desce už pak nebude muset být ten řetěz odporů.

Až si tohle potrénuju na Karlově ( Very Happy Very Happy Very Happy ) Blaupunktu, dám vědět. Třeba se to tu bude hodit ještě někomu dalšímu.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 12:13 pm    Předmět: Citovat

Pavle nenarazil si při svých toulkaách po netu i na způsob ovládání JVC? Zkoušel sem spínat odpory (2trimry v serii pro jemnější ladění) ale nezadařilo se. Odložil sem to s tím, že se to asi ovládá datově. 2 roky sem to sice neřešil, ale když už se v tom vrtáš. Embarassed Very Happy
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 12:17 pm    Předmět: Citovat

Jan Viktor by mě taky zajímal Wink
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 12:29 pm    Předmět: Citovat

No mě by stačilo oměřit si nějakej funkční adaptér. Kdysi jsem měl doma redukci z jinýho rádia na JVC, ale v dobré víře že mi pošlou napodruhé správný typ jsem se na to vybodnul. Příště budu chytřejší.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok2ucx



Založen: 22.2.2007
Příspěvky: 455
Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 2:29 pm    Předmět: Citovat

jk napsal:
No mě by stačilo oměřit si nějakej funkční adaptér. Kdysi jsem měl doma redukci z jinýho rádia na JVC, ale v dobré víře že mi pošlou napodruhé správný typ jsem se na to vybodnul. Příště budu chytřejší.


JVC jsem vygooglil za chvilku {to ten Blaupunkt mi dal výrazně více práce}.

JVC je nějakej moc náročnej, opravdu celej digitální, no fuj Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=248455

--> plus zdrojový kód pro Microchip:
http://courier.lboro.ac.uk/jvc/jvc_micro_circuit.asm
http://courier.lboro.ac.uk/jvc/jvc_micro_inline_circuit.asm

Já zatím žádné JVC rádio nepotkal, ale je dobré to vědět.

Pavel
_________________
Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 03, 2008 3:24 pm    Předmět: Citovat

ok2ucx napsal:
jk napsal:
No mě by stačilo oměřit si nějakej funkční adaptér. Kdysi jsem měl doma redukci z jinýho rádia na JVC, ale v dobré víře že mi pošlou napodruhé správný typ jsem se na to vybodnul. Příště budu chytřejší.


JVC jsem vygooglil za chvilku {to ten Blaupunkt mi dal výrazně více práce}.

JVC je nějakej moc náročnej, opravdu celej digitální, no fuj Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=248455

--> plus zdrojový kód pro Microchip:
http://courier.lboro.ac.uk/jvc/jvc_micro_circuit.asm
http://courier.lboro.ac.uk/jvc/jvc_micro_inline_circuit.asm

Já zatím žádné JVC rádio nepotkal, ale je dobré to vědět.

Pavel



Člověče ty jsi šikovnej!
Až bude chvilka tak to jdu nastudovat. Původně jsem to chtěl z nouze řešit přes infra, ale nelíbí se mi ta vysílací ledka v zorném poli rádia. Pokud tam budu posílat kódy přes kabel, bude se mi to líbit víc. Každopádně je to asi nejhorší co sem si mohl na výrobu redukce koupit. Very Happy
Tak sem na to koukal a ono to JVC skutečně asi žere ten signál z infra. Zkusím to demodulovat a pustit do vstupu a dám vědět. Nebude to ale hned.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Auto - Elektro Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 3 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)