Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: čt září 20, 2007 9:04 am Předmět: |
|
|
copper51 napsal: | Hm tak nevím ja mám od volantového ovladače radji 3 dratky , a fachá mi to jak JVC , SONY , BLAUPUKT, tak GRUDIG , takže nevím kde mate problem ? |
Tak tomu se mi nechce moc věřit.Mluvíš o multifunkčním volantu Xantia a jeho tlačítkách, nbo o přídavném ovladači _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
qása
Založen: 18.6.2007 Příspěvky: 5 Bydliště: Sezemice
|
Zaslal: čt prosinec 06, 2007 9:46 pm Předmět: Ovládaní na volantu XII versus Sony |
|
|
Zdravím, po shlédnutí diskusi na klubu jsem se rozhodl pro přechod na kvalitní autorádio pro svou XII (vyrobena 12/98, výbava Royal), zvolil firmu, která se tvářila, že pro toto auto dokáže dát dohromady zástavbu s adaptérem na volant. Rádio jsem zvolil SONY CDX-GT616U a když rozebrali auto, zjistili, že nepasují konektory (v autě 10 pinový konektor, osazeny 3, na adaptéru něco zcela jiného...). Údajně adaptéry fungují až od novějších modelů, nevím, nevím, ale bez ovládání na volantu nic moc. Takže kdo víte, jak na to, díky za každou radu. Jinak platí, že ve srovnání se SONY to originální rádio nemělo vůbec citlivost a itak to stojí za to. _________________ Čau Qása
Xantia Combi 1,8 16V Silver Royal (8,9L/100km) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt prosinec 06, 2007 10:44 pm Předmět: Re: Ovládaní na volantu XII versus Sony |
|
|
qása napsal: | Zdravím, po shlédnutí diskusi na klubu jsem se rozhodl pro přechod na kvalitní autorádio pro svou XII (vyrobena 12/98, výbava Royal), zvolil firmu, která se tvářila, že pro toto auto dokáže dát dohromady zástavbu s adaptérem na volant. Rádio jsem zvolil SONY CDX-GT616U a když rozebrali auto, zjistili, že nepasují konektory (v autě 10 pinový konektor, osazeny 3, na adaptéru něco zcela jiného...). Údajně adaptéry fungují až od novějších modelů, nevím, nevím, ale bez ovládání na volantu nic moc. Takže kdo víte, jak na to, díky za každou radu. Jinak platí, že ve srovnání se SONY to originální rádio nemělo vůbec citlivost a itak to stojí za to. |
Zatím všechny adaptéry které jsem prohlížel měly zapojení shodné se zapojením na XA1 . _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: pá únor 01, 2008 4:21 pm Předmět: |
|
|
Ahojky,
v X2/1998 jsem právě vyměnil původní Clarion 3035 (PU1561) za nového Pioneera DEH-4000UB s CD/MP3, USB a AUX vstupem z nové modelové řady 2008. Hraje super, k úplné spokojenosti bylo třeba ale zprovoznit ještě originální DO z volantu.
Jelikož ~2000Kč jsem za převodník dávat nechtěl (což je cena brutální vzhledem k ceně rádia ), rozhodl jsem se převodník ubastlit. Z dostupných pramenů, zvláště pak z bohatých polských stránek, se dá vyčíst, jak drátové DO funguje.
Princip je takový, že jednotlivá tlačítka připínají různé odpory k zemi. Potíž je ale, že origo Clarion rádio má jiné hodnoty odporů a ty nejsou s ničím kompatibilní.
A to takovéto:
(kliknout pro větší obrázek)
Takže jsem nakonec stvořil jednoduché zapojení s malinkým 8-bitový mikroprocesůrkem firmy, u které pracuji. Jeden vstup (původně do Clarionu) snímá, které z osmi tlačítek je stisknuté a podle toho pak zvolí správnou hodnotu z řetězu odporů. Převodník má navíc ještě jeden výstup "SHIFT", který se používá pro rozlišení funkcí >> a >>|, resp << a |<<. U rádia to pak buď ladí nebo přepíná předvolby, u muziky pak skáče po adresářích (USB/MP3) nebo po jednotlivých písničkách.
No, abych to zkrátil. Tady je schéma:
(kliknout pro větší obrázek)
případně i v PDF.
Aktuální software umí připojit původní ovládání X2 pro Clarion (3035/4035, PU1561A/PU1562A) do rádií Pioneer, Sony a možná i některé jiné. Originál byl 10-pinový ISO konektor, z něj zapojené 3 piny (ten třetí je snad podsvětlení, u mě zřejmě spálené, musím rozebrat volant).
Novější (nebo jiné) X2 už mohou mít OEM rádio Clarion (např. PU2294), Blaupunkt, Philips nebo snad VDO, která jsou pak zapojená (zřejmě) takto:
(zdroj: http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/pilotyca.htm).
Zapojení je na to nachystáno (má 2 vstupy), přepsat software je otázka na chvilku, ale nemám to kde vyzkoušet.
Celé jsem to vykutil na univerzální desku plošného spoje, fotky dodám, až nafotím. Je to jen prototyp, kusové pájení včera večer, tak se (hlavně odborníci) neděste.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Naposledy upravil ok2ucx dne so září 20, 2008 12:55 pm, celkově upraveno 5 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
karlíček
Založen: 29.7.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá únor 01, 2008 5:49 pm Předmět: |
|
|
jsi šikovný kluk Pavle,
ad1)
nechtěl by sis pohrát a některý víkend zkusno vyměnit ten můj Clarion za Blaupunkta, klidně bych se stavil,
ad2)
kdysi jsi koketoval s otázkou dodatečné montáže tempomatu-pokroičil jsi v tom nějak?
Karel |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: pá únor 01, 2008 8:42 pm Předmět: |
|
|
karlíček napsal: | jsi šikovný kluk Pavle,
ad1)
nechtěl by sis pohrát a některý víkend zkusno vyměnit ten můj Clarion za Blaupunkta, klidně bych se stavil,
...
Karel |
Pro všechny: v autě byl Clarion (3035/4045), Karel potřebuje tamtéž zprovoznit novější Clarion, PU2294. ***
Hmm, hmmm, jak tak na to koukám, stačí vlastně zapojit tuhle odporovou sí:
na výstupy z toho mikroprocesoru a mělo by to (jen s drobnou změnou software) fungovat.
Myslím, že bychom se do toho mohli někdy pustit, zbytek po SZ.
Pavel
P.S. Tempomat je mimo téma, ale už jsem do toho hlouběji nešel, buď za to chtěli z vraků celkem dost peněz a zatím není jasné, jestli lze tempomat např. z XM 2.1TD dát do X2. A taky, ve své X2 2.1TD jsem stejně nakonec našel lanko plynu, když jsem si před tím myslel, že vše je tam u Lucase řízeno elektronicky...
*** oprava 2/2: původně jsem tu psal Blaupunkt, ale PU2294 je skutečně Clarion.
A v autě, kde byl Clarion PU2294 pak zprovoznit nového standardního Blaupunkta, to ale ještě nevím jak. Viz dále. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66
Naposledy upravil ok2ucx dne so únor 02, 2008 8:42 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá únor 01, 2008 8:53 pm Předmět: |
|
|
Pavle ale to lanko vede jen k poáku _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: pá únor 01, 2008 9:13 pm Předmět: |
|
|
Pro ilustraci jen pár obrázků prototypu převodníku:
Pavel
P.S. Ad tempomat: aha, kam vede lanko, to už jsem nezkoumal. Nějak jsem rychle ztratil motivaci, informací je málo a stejně auto jezdí 98% po okreskách _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so únor 02, 2008 8:51 am Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | A v autě, kde byl Clarion PU2294 pak zprovoznit nového standardního Blaupunkta, to ale ještě nevím jak. Viz dále. |
Ahojky, malinko jsem v předchozích příspěvcích upravil mé chyby ohledně značení autorádií (Clarion PU2294 vs. Blaupunkt, atp.)
Tu jsem se chtěl zeptat, jestli někdo máte jakékoli informace o tom, jak funguje drátové DO u standardních Blaupunktů? Jestli je to opět nějakou odporovou řadou nebo nějak jinak. Na internetu jsem zatím nic nenašel...
Pavel
P.S. Redukce Xantia -> Blaupunkt ale vypadá nachlup stejně jako ty ostatní (Sony, JVC, atp.), jen jiný konektor, tak snad by to mohly být jen ty odpory... _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 7:02 am Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | Tu jsem se chtěl zeptat, jestli někdo máte jakékoli informace o tom, jak funguje drátové DO u standardních Blaupunktů? Jestli je to opět nějakou odporovou řadou nebo nějak jinak. Na internetu jsem zatím nic nenašel... |
Tak už to přeci jen mám:
http://dion.swamp.dk/lacetti-blaupunkt.html
u novějších (ne-OEM) Blaupunktů už zřejmě není žádný vstup pro drátové DO z volantů, ale je tam jediný vstup, shodný pro infračervené "oko" i pro dodatečné adaptéry. Protokol je tam jednoduchý, jen kratší či delší pulsy, patrně žádné odpory.
Z hlediska software, je progam jen o pár řádků delší, na desce už pak nebude muset být ten řetěz odporů.
Až si tohle potrénuju na Karlově ( ) Blaupunktu, dám vědět. Třeba se to tu bude hodit ještě někomu dalšímu.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:13 pm Předmět: |
|
|
Pavle nenarazil si při svých toulkaách po netu i na způsob ovládání JVC? Zkoušel sem spínat odpory (2trimry v serii pro jemnější ladění) ale nezadařilo se. Odložil sem to s tím, že se to asi ovládá datově. 2 roky sem to sice neřešil, ale když už se v tom vrtáš. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:17 pm Předmět: |
|
|
Jan Viktor by mě taky zajímal _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 12:29 pm Předmět: |
|
|
No mě by stačilo oměřit si nějakej funkční adaptér. Kdysi jsem měl doma redukci z jinýho rádia na JVC, ale v dobré víře že mi pošlou napodruhé správný typ jsem se na to vybodnul. Příště budu chytřejší. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne únor 03, 2008 3:24 pm Předmět: |
|
|
Člověče ty jsi šikovnej!
Až bude chvilka tak to jdu nastudovat. Původně jsem to chtěl z nouze řešit přes infra, ale nelíbí se mi ta vysílací ledka v zorném poli rádia. Pokud tam budu posílat kódy přes kabel, bude se mi to líbit víc. Každopádně je to asi nejhorší co sem si mohl na výrobu redukce koupit.
Tak sem na to koukal a ono to JVC skutečně asi žere ten signál z infra. Zkusím to demodulovat a pustit do vstupu a dám vědět. Nebude to ale hned. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|