Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

kontrola a údržba

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mlynar



Založen: 19.3.2007
Příspěvky: 6
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: ne prosinec 30, 2007 5:59 pm    Předmět: kontrola a údržba Citovat

Chystám se na jaře na cestu Xantijkou (1,9 TD Break) do Španělska, najedu dohromady cca 6 000km a na autíčku mám najeto cca 195 000km.
Potřeboval bych poradit jakou údržbu a kontroly mám před cestou udělat (pokud možno sám). Naposled mi dělali kontrolu v servizu v Kolíně po 180 000km, včetně výměny rozvodového řemene, přetěsnění vstřik. čerpadla, výměny hydrauliky atd. Díky za všechny rady, protože v servisu při 180 000km mě to stálo zhruba 40 000Kč a to bych nechtěl opakovat. Ahoj pěkný příští rok a hodně kilásků bez problémů všem Xantiakům Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: út leden 01, 2008 5:45 pm    Předmět: Citovat

No,tak v prvni rade takove ty trivialni veci,jako se podivej,jestli mas dost LHM,(v nejvyssi poloze mezi ryskami)potom,jestli je jeste zelena-kdyz je stara,byva dohneda,olej,chladici kapalina,potom jak auto peruje,vzpomen si,kdy jsi naposledy meril koule,popripade si muzes vlizt pod auto,a prostrikat si oba korektory nejakym konkorem(konkor nebo WD 40),dukladne,nesetrit na tom,podivat se na vykloktanost plastovych tahylek na korektorech(mala bila plastova vec,co stoji v citroenu cca 70kc za jeden kousek,jsou potreba 2 kusy)No,a tim si myslim,ze pravidelna udrzba na zimu konci-joo,jeste jedna mooc dulezita vec-zkus si sundat rezervu a namazat hever zbytkem toho konkoru,a hlavcne ten utahovaci sroub ktery drze cely drzak rezervy,je to docela pruser,ja ho mel zarezlej,a drel jsem se s tim pres pul hodiny,nez jsem to povolil,pak jsem pouzil konkor+ vazelinu,a od te doby nemam problem Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jenyk



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 60
Bydliště: PRAHA 8

PříspěvekZaslal: út leden 01, 2008 6:39 pm    Předmět: Citovat

Presne jak pise JIRaY.Jeste bych zkontroloval brzdovy desticky vpredu i vzadu.Ten sroub u rezervy jsem musel povolit flexou a dat novy.Poradne jsem to promazal a zase na to cely rok nekouknul Embarassed .Budu to muset napravit Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luboš X



Založen: 10.11.2007
Příspěvky: 254
Bydliště: Kaplice

PříspěvekZaslal: út leden 01, 2008 8:02 pm    Předmět: Citovat

možná prkotina,ale dost lidí vůbec nekontroluje tlak v rezervě, když už tam dolu polezeš..., prázdná ti v nouzi moc nepomůže, taky hloubka dezénu na všech kolech, myslím, že u nás je minimum 1,6 mm, ale venku to může bejt víc, mrkni na lékárničku, jestli není nic prošlýho, náhradní žárovky a pojistky,... samozřejmosti, ale podle sebe vím, že když myslím na pár důležitých věcí najednou, obyčejně zapomenu právě na nějakou banalitu Very Happy , nic nezkazíš, když si pár dní budeš někam psát všechno na co si sám vzpomeneš
_________________
xantia break 1,8 16V, 1998, 9,3l LPG 8,15l BA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
omnimor



Založen: 27.11.2006
Příspěvky: 24
Bydliště: Kingdom of Kačenka

PříspěvekZaslal: st leden 02, 2008 6:54 am    Předmět: Citovat

Já bych zkontroloval taky úniky LHM. K nezaplacení je pevný povrch pod autem, když stojí, takhle mě před rokem upozornil brácha, že po mně v garáži zůstává loužička LHM (musel jsem přetěsnit posilovač řízení). Teď stojím venku na trávě a zjistil jsem asi po 3 měsících, že mi propouští zadní korektor - bohužel tak, že se mi rozsvítila kontrolka nízké hladiny LHM). Nevím, jak starý auto máš, ale náhlé úniky asi hrozí víc a víc. A shánět někde po cestě životodárnou kapalinu nebo doktora by asi nebylo to pravé.

(Před 2 lety jsem byl s autem ve Švýcarsku - cesta celkem asi 3500 km a bez závad, ale dneska už bych si to asi netrouf...)
_________________
Xantia 1,8/8v SX nonHA, nar. 26.10.1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mlynar



Založen: 19.3.2007
Příspěvky: 6
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: st leden 02, 2008 12:41 pm    Předmět: kontrola a údržba Citovat

Dík za všechny rady, udělám si z nich manuálek, který před cestou projdu. S tím šroubem u rezervy už mám také své zkušenosti a to nejen, že nešel povolit ale, že při najetí na drncák v kolejích po traktoru (mám chalupu za vesnicí a dojíždím pár metrů se zvednutým autem), se mě rezerva sama vyhákla a spadla doprostředka cca 2m lože s bahnem. Teď jsem si ji zajistil závlačkou. Pokud si někdo ještě vzpomene na nějaké postřehy možných závada vhodných kontrol, tak dejte vědět. Hezký nový rok všem Xantiákům Petr
_________________
Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: st leden 02, 2008 5:49 pm    Předmět: Citovat

tu kontrolu tlaku v rezerve provadim vzdycky,jak tu rezervu davam ven,a u X2 ji dofukuju spolecne pri dofukovani kol-dal jsem si ji ventilkem k sobě,ale u X1 tam mam takovej zeleznej dekl,co chrani rezervu pred bordelem,ale i zaroven pred dofouknutim bez demonaze Confused
Jinak,u moji X1 jsem nasel do podlahy zasroubovany takovy hak,ktery byl zarezly,a po rozhybani funguje jako vyse zmínená závlacka-ani kdyz se odsroubuje sroub,tak mi rezerva nevypadne ven Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: st leden 02, 2008 6:15 pm    Předmět: Citovat

JiRaY napsal:
tu kontrolu tlaku v rezerve provadim vzdycky,jak tu rezervu davam ven,a u X2 ji dofukuju spolecne pri dofukovani kol-dal jsem si ji ventilkem k sobě,ale u X1 tam mam takovej zeleznej dekl,co chrani rezervu pred bordelem,ale i zaroven pred dofouknutim bez demonaze Confused
Jinak,u moji X1 jsem nasel do podlahy zasroubovany takovy hak,ktery byl zarezly,a po rozhybani funguje jako vyse zmínená závlacka-ani kdyz se odsroubuje sroub,tak mi rezerva nevypadne ven Wink


ten hák je tam od výrobce právě proto Idea
_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Máca



Založen: 4.3.2007
Příspěvky: 323
Bydliště: Strakonice

PříspěvekZaslal: st leden 02, 2008 9:02 pm    Předmět: Citovat

Raww napsal:
JiRaY napsal:
tu kontrolu tlaku v rezerve provadim vzdycky,jak tu rezervu davam ven,a u X2 ji dofukuju spolecne pri dofukovani kol-dal jsem si ji ventilkem k sobě,ale u X1 tam mam takovej zeleznej dekl,co chrani rezervu pred bordelem,ale i zaroven pred dofouknutim bez demonaze Confused
Jinak,u moji X1 jsem nasel do podlahy zasroubovany takovy hak,ktery byl zarezly,a po rozhybani funguje jako vyse zmínená závlacka-ani kdyz se odsroubuje sroub,tak mi rezerva nevypadne ven Wink


ten hák je tam od výrobce právě proto Idea


já ho tam mám taky ale zarezlej odehnutej a nefunkční Crying or Very sad
_________________
Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hombok



Založen: 16.8.2007
Příspěvky: 135
Bydliště: U Olomouce

PříspěvekZaslal: čt leden 03, 2008 9:51 am    Předmět: Citovat

Ahoj. Taky si zkus zjistit, jestli tam nemusíš mít hasičák, jak to je v některých jižanských státech zvykem, hodit se může koneckonců vždycky, a taky vestu, nebo možná pro celou posádku. Šastnou cestu.
_________________
X1 2.0i VSX 94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin Mad



Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 131
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: čt leden 03, 2008 10:42 am    Předmět: Re: kontrola a údržba Citovat

Nechci malovat čerta na zeď , ale jedna vhodná kontrola je strčit ruku pod koberec v kufru.
viz: www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=786&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)