Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Padání zadku při jízdě

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia Activa
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
medoz



Založen: 21.6.2007
Příspěvky: 15
Bydliště: Studenec - KRKONOŠE

PříspěvekZaslal: čt červen 21, 2007 8:21 pm    Předmět: Padání zadku při jízdě Citovat

Zdravím , stává se mi u Activy za jízdy že trochu spadne zadek a hned se zase dofoukne .Mám hydrauliku po proplachu v Citroenu v Jičíně a po kontrole koulí a seřízení výšky. Někdy se stává že zavrzá (zřejmě pístnice) pravá strana. Neví někdo co s tím ? Jak je to s pístnicema ,kde se dají sehnat ,nové nebo repliky? Díky za odpovědi.
_________________
XANTIA 2.0L 16V ACTIVA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: út červen 26, 2007 10:32 am    Předmět: Re: Padání zadku při jízdě Citovat

medoz napsal:
Zdravím , stává se mi u Activy za jízdy že trochu spadne zadek a hned se zase dofoukne .Mám hydrauliku po proplachu v Citroenu v Jičíně a po kontrole koulí a seřízení výšky. Někdy se stává že zavrzá (zřejmě pístnice) pravá strana. Neví někdo co s tím ? Jak je to s pístnicema ,kde se dají sehnat ,nové nebo repliky? Díky za odpovědi.


Padne to 1x , hned krátce po startu auta, ne? Nejsi první ani poslední kumu to dělá. Zřejmě to má za vimu zadní elektroventil hydraktivu.

Pístníce na kolech - nikdy jsem neviděl, že by odešla. Activácké pístnice - to je oříšek, repase dělá jeden chlapík, na vrakovištích moc nejsou, nové stojí kolem 10 tis., zhruba.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Petr65



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 90
Bydliště: TR

PříspěvekZaslal: út červen 26, 2007 12:30 pm    Předmět: Citovat

No mě na 1.9TD z r.95 (budiž jí sláva) jedna pístnice odešla - levá přední. Předek mi neustále coural tak o 5 cm. Mechanik to odhalil tak, že omrknul přepouštěcí hadičky - a tou levou to fakt valilo. Sehnal jsem pak na vrakáči jinou za 1500Kč. (pozor, drobně liší se levá a pravá).
Pístnice náklonu u aktiv jsou oříškem. O jedné jsem se dozvěděl na vrakáči v Kladně - jde o zadní, ale jen s celou nápravou. Je to už ale delší dobu.
_________________
současnost: Xantia Activa, 2.0HDi, 80kW, leden 2000
minulost : Xantia 1.9TD, r.v.1995.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
medoz



Založen: 21.6.2007
Příspěvky: 15
Bydliště: Studenec - KRKONOŠE

PříspěvekZaslal: út červen 26, 2007 7:11 pm    Předmět: Citovat

Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce.
_________________
XANTIA 2.0L 16V ACTIVA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Alien



Založen: 29.1.2007
Příspěvky: 224
Bydliště: Prágl four

PříspěvekZaslal: st červen 27, 2007 6:51 am    Předmět: Citovat

medoz napsal:
Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce.


1,5cm vůle je už asi dost. Nejdříve bych povyměòoval všechna ta různá táhýlka a hebla co jdou vyměnit, všechno promazat rozhýbat a taky hlavně seřídit výšku. Pak by se vidělo co dál.
_________________
Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne září 09, 2007 5:59 pm    Předmět: Citovat

Měl jsem Activu něco přes 2 roky a mám nějakou radu co jsem na ní opravoval: po koupi vozu (XAII 2.1TD ACTIVA bj.98 naj.135000 nevěřím)
Klepání v zad. nápravě ne nijak silně- ložisko v ACT. pístnici dole, cena asi 800 Kč . Dále se na téhle zadní píst. někdy oběví kapání hydr.kapaliny ze spodní části. Není to žádná věda: na hliníku se vytvoří oxidace, která přizvedne gumovou manžetku na spodu pístnice. Oprava je jednoduchá: odpojit vratovou hadičku, opatrně rozhýbat manžetku kroužením dokola nepokoušet se ji přetáhnout přes bok a opatrně vyčistit oxidaci mezi manžetou a pístnicí. Olej kape více z vrat. hadičky než z píst.
Po delší době se při seřizování náklonu musely vyměnit ložiska (umělohmotná) táhel od předních ramen uchycená na nápravnici
dvěmi šrouby M6 na každé straně u spodních ramen. Tady je ta minin. vůle důležitá pro správnou funkci náklonu. Nepříjemné je někdy zjištění, že se v těchto řekněme ložiskách opotřebovávají i táhla a zeslabují se.
U activy je náklon řízen korektorem stejným jako jsou výškové korektory a nikoliv elektricky (jak jsem kdesi tady četl)a je třeba tyto časem promazávat a udržovat ve 100% stavu.(Bohužel řepné kampaně jsou naše specialita atd). Zatím je to zhruba vše, jak na něco vzpomenu tak dám vědět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne září 09, 2007 6:21 pm    Předmět: Citovat

medoz napsal:
Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce.

To vrzání můžou dělat ložiska ramene, to je tžeba zkouknout a nenech si namluvit o (celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí) co to je za blbost tam ty vůle musí být protože jak auto péruje tak korektorová táhla se propružují na pružinách. Kdo pamatuje BX ty mají v táhlech čtvercová oka kvůli této vůli. To jsem to divně napsal, ale je to tak. Podle mne jsou probblémy nejvíce v pákových ovládačích korektorů, kde jsou dva čepy, a ty se přidírají a pozná se to až se vymontují, což není zas tak hrozné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
medoz



Založen: 21.6.2007
Příspěvky: 15
Bydliště: Studenec - KRKONOŠE

PříspěvekZaslal: ne září 09, 2007 7:20 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
medoz napsal:
Máš úplnou pravdu udělá to jen po startu,občas to i na zadním pravém kole tak divně zavrže.Po startu se tak za 30 vteřin zvedá předek a zadní levá strana plynule a pak najednou jak když se utrhne a zvedne se i pravá.To propadnutí po startu je jen když sedí 5 lidí v autě. Je taky možné že to bude dělat úplně jiná blbost,v servise mi tvrdí že na celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí,tak je taky možné že se to pokaždé dostane do jiné polohy.Možná mě taky bude čekat výměna koulí.Auto jsem koupil skoro před rokem(asi ho znáte v galerii je to na první straně 4 foto zleva dole), takže nevím jestli byli měněné,dofouklé prý byli ale nevím jak když mají rozdíly tlaku.Jinak díky za reakce.

To vrzání můžou dělat ložiska ramene, to je tžeba zkouknout a nenech si namluvit o (celém mechanismu táhel od předu do zadu je 1,5 cm vůlí) co to je za blbost tam ty vůle musí být protože jak auto péruje tak korektorová táhla se propružují na pružinách. Kdo pamatuje BX ty mají v táhlech čtvercová oka kvůli této vůli. To jsem to divně napsal, ale je to tak. Podle mne jsou probblémy nejvíce v pákových ovládačích korektorů, kde jsou dva čepy, a ty se přidírají a pozná se to až se vymontují, což není zas tak hrozné.
citace:
Máš na mysli ty plastový táhla co stojí okolo 150 Kč. V servise by nejraději vyměnili půl auta aby byl kšeft.

_________________
XANTIA 2.0L 16V ACTIVA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: po září 10, 2007 6:02 pm    Předmět: Citovat

nEMÁM NA MYSLI ty plast. táhla ale jsi blízko: to plast. táhlo je na jedné straně na páčce od tyče stabilizátoru a na druhé a tu mám na mysli k ovládání výšk. korektoru. Tam je dvoupákový mechanismus, jednu ovládáme táhlem s kabiny (ta je dobře viditelná trčí z ní péro ve tvaru omegy a kotví do táhla) ta je svisle, a nad ní je druhá vodorovně a vede k ní právě ta druhá strana toho plast. táhla. Oba tyto řekněme pákové mechanismy mají kovové čepy a ty jsou bohužel z jedné strany osazené a z druhé rozkleplé. Tady bývá často ten problém, že se tyto přidírají, jdou trhavě atím se stále mění výška a uletují i ty plast. táhla.
Postup kontroly bych doporučil jen odpojit plast.táhlo na jedné straně, ze spod vyvléct táhlo ruč. ovádání z pružiny (jde to tak že pružinu roztáhneme). Obě tyto páky by se měly volně pohybovat ve vůli, která je sice dost malá ale k tomuto nám stačí. (Nechci vás navádět k povolení výšk. korektoru, aby nevyjel z táhel kde se pak hůř vrací). Pokud s e páky volně hýbou dobře prostříknout védéčkem nebo konkorem na pružiny nanést vrstvičku vaseliny a nasadit vše zpět. Pokud jsou páky přidřené, svěřit opravu někomu kdo to zná. Doporučuji vyčepovat, (ne jako pivo ale vylisovat čepy) vyčistit -bývá hodně koroze-,promazat, vrátit čepy a popř. je lehce PØIBODNOUT NE PØIVAØIT CO2 .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia Activa Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)