Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po duben 04, 2011 1:36 pm Předmět: HDi-Svítící kontrolka K a nízký tlak |
|
|
Zdar lidi,tak po dlouhé době tady(bohužel) něco napíšu,naše HDi,které pátým rokem slouží bez větších problémů si něco vymyslelo...
Předevčírem jsme jel po dlouhé době na delší cestu,tak něco kolem 100km,a po cestě domů jsme to trošku projel,předtím byly dlouho jen samé couračky,město apod...,tak sjem to rozjel a při předjíždění z kopce,půlce plynu,a asi 155 km/h to najednou prudce cuklo,jakoby na chvilku vysadil motor,a okamžitě to začalo zpomalovat,na plyn reakce žádná,a rozsvítilo se "K",došlo mi že to je nouzový režim,maximální otáčky 2800,a vůbec to nejelo,dotáhl jsem se domů,chcípnu to,chvilku počkám,natočím,ma už nouzový režim vyskočil,ale K tam zůstalo svítit pořád,dneska jsem vyrazil se svítícím K do servisu,diag ukázala jakousi poruchu P 2021 (nevím přesně,než jsme si to stačil zapsat,tak to smazal) a k tomu popisek "Nízký tlak/zvýšit tlak" nic víc,nic míò,vymazalo se,kontrolka zhasla,jeli jsme to projet,auto dostalo brutální kartáč a mechanik konstatoval že to vůbec nejede,nechce za plynem,a netáhne jak má ani ve vyšších otáčkách,K se nerozsvítilo,takže zpět na diagnostiku,a měřily se hodnoty,u tlaku turba se hodnoty docela lišily,pro info prý v místě kdy to má dávat 1000,to dává 900,v místě kdy to má dávat 1200 to dává 1000,atd,zkrátka se to asi o 200 liší.Zajímavé je,že turbo moc nehvízdá,dřív se ozývalo víc a hlasitěji.
No,ptal jsme se na verdikt a prý turbo na výměnu,to mi docela vyrazilo dech,turbo nevydává žádné zvlástní zvuky,olej přehnaně nehází,auto nekouří,ani to nijak zvláštně nehvízdá,já jezdím s hodně lehkou nohou,take jsme si většího úbytku výkonu nevšimnul,při normální jízdě to jede normálně,pokud na to šlapu,tak se mi zdá že to jede o maličko hůř,ale nic výrazného...
Takže prý Turbo v háji a nebo ten senzor tlaku v sání,ale nemáme ho jak ozkoušet,jaké má mít hodnoty se neví a ani není náhradní na půjčení.
Jsem z toho nějak mimo,nemůže se do toho nějak plést třeba ta obtoková regulace na turbu,nebo ty podtlakové solenoidy? Přecijen takhle najednou že by během jedné jízdy odešlo turbo bez jakýchkoliv příčin a bez toho aby začalo házet olej se mi moc nezdá _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po duben 04, 2011 1:47 pm Předmět: |
|
|
Měl sem to stejný , pád do nouzáku a na diagnostice - plnící tlak nižší , než požadovaný . . . ( 0.6 x 0.9 )
Nejdřív pomohla výměna solenoidu ovládání turba . Pak to po nějakým čase zase nectělo jet , kontrolka už nesvítila . . .
Pomocí vakumetru sem zjistil , že praskla membrána na EGR ventilu . A tím pádem byl pro ovládání turba malej podtlak . . .
Tak sem odpojit podtlak k solenoidu EGR a auto zas jezdí jak zamlada ( kontrolka nesvítí ) . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Naposledy upravil PavelX2 dne út duben 05, 2011 5:48 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Derby-Senda
Založen: 14.7.2007 Příspěvky: 71 Bydliště: Nový Oldřichov
|
Zaslal: po duben 04, 2011 8:16 pm Předmět: |
|
|
Měl sem stejnej problém podle diagnostiky nizky tlak turba a pomohlo utěsnění hadice od turba co vede pod motorem pokud je někde od oleje tak to utíká pravě tam _________________ Xantia Break 2.0HDi 80kw 11/2000 Exclusive stříbrná střela spotřebu držím pod 6l/100km Tempomat, ostřik světel, vyhřívané sedáky, LED denní světla, xenony, LED obrysovky-blikače-podsvícení interieru, Palubní PC
Diagnostika Lexia 3, PP2000, ELM 327 |
|
Návrat nahoru |
|
|
dukoz
Založen: 20.10.2008 Příspěvky: 25 Bydliště: okr. Přerov
|
Zaslal: út duben 05, 2011 12:01 pm Předmět: |
|
|
Tak pro změnu jsem měl stejný problém, a byla roztažená a ztvrdlá hadička mezi selenoidem a turbem - na konci u turba. Zkrátil jsem ji o 3 cm a je po problému (už skoro 2 roky) _________________ X2 2.0HDi Break Exclusive, plná výbava bez bufiku a vyhřívaných sedaček, 1999 5,79 l / 100 km
Favorit LSe ecotronic 6,8 l / 100 km |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: čt duben 07, 2011 2:58 pm Předmět: |
|
|
Jiray, jestli potřebuješ, tak turbo by bylo, kousek ode mne je vrakoviště, dnes jsem byl na něm, pro hlavu na forda a stojí tam xantie, 1,9td, motor je ten novější s ERG ventilem, já osobně jsem z ní dnes vykuchal tempomat, ten půjde ke mně, pak stahovačku okna od řidiče pro BEBE, lampy, hydročerpadlo, protipadací zámky, spínačku s klíčem, altík,vstřikovací čerpadlo, interkouli, předstěnu, hadice do topení, budíky, hodiny, spínače, ovládání topení a sahary to vše do mého skladu Majitel byl docela blázen, dal tu xantii na vrakoviště kvůli vadnému těsnění pod hlavou, nebylo kovové ale to měkké a fouklo mu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt duben 07, 2011 9:52 pm Předmět: |
|
|
Doufám že to turbem nebude,na tom HDi je to pekelně drahá sranda...
No,koukal jsem,K už nesvítí,akorát auto netahá tolik jako dřív,skoro všechny hadičky na podtlaky jsou docela steřelé,a když jsem sundal podtlakovou hadičku a dal na ní prst,tak teda žádná sláva,nějakej tam je,ale na - 0,9 Baru to nevypadá,takže nejdřív se bude řešit toto,tam budu muset vyhodit ten konektor u vakupumpy a vymyslet nějaké rozbočení k těm ventilům,jo mám tam 3 elektroventily
Pevně věřím a doufám,že za to můžou ty hadičky,podtlaky a zkrátka úniky vzduchu než turbo samotný _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: čt duben 07, 2011 10:05 pm Předmět: |
|
|
A nebude vyběhaná vakuová pumpa??? Jestli ano, nestíhá ti vytvořit potřebnej podtlak na plné vychýlení membrán. Ta pumpa je stejná jako pežout, a když špatně zabíral posilovač, byla to většinou ta pumpa. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 08, 2011 5:44 am Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | Doufám že to turbem nebude,na tom HDi je to pekelně drahá sranda...
No,koukal jsem,K už nesvítí,akorát auto netahá tolik jako dřív,skoro všechny hadičky na podtlaky jsou docela steřelé,a když jsem sundal podtlakovou hadičku a dal na ní prst,tak teda žádná sláva,nějakej tam je,ale na - 0,9 Baru to nevypadá,takže nejdřív se bude řešit toto,tam budu muset vyhodit ten konektor u vakupumpy a vymyslet nějaké rozbočení k těm ventilům,jo mám tam 3 elektroventily
Pevně věřím a doufám,že za to můžou ty hadičky,podtlaky a zkrátka úniky vzduchu než turbo samotný |
Trochu OT . . . co ti ovládá ten třetí elektroventil ? Já mám jenom dva . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá duben 08, 2011 8:50 pm Předmět: |
|
|
Je vedle pružné hadice do filtrboxu a měl by ovládat jakousi klapku v sání _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: so duben 09, 2011 8:03 am Předmět: |
|
|
Klapku v sání, těsně před ERG ventilem??? Tu jsme čistili teď v týdnu na jednom superbovi, Vag psal <<nízký plnící tlak turba>> Když jsme to rozdělali byla v tý klapce dírka na palec, jinak samej humus. Po vyčištění a výmazu závad, vše v pořádku a podle majitele auto pěkně ožilo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
bobe
Založen: 14.8.2009 Příspěvky: 159 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá květen 13, 2011 8:46 am Předmět: |
|
|
Tak jsem měl včera ten samý problém, nízký tlak turba. Závada byla v prasklé hadičce z interkooleru do MAP senzoru.
Ten se nachází nad levým předním světlem. Po opravě je auto zase jako malý ďáblík _________________ X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,- |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po květen 23, 2011 10:41 pm Předmět: |
|
|
Tak dneska jsme se v tom na dílně vrtali,okolo turba,obtoku a všeho,nakonec se nám podařilo vyloučit turbo,to je v pořádku,sání taky těsné,problém je někde ve vedení podtlaku k regulaci turba,buď je nějaká hadička porovitá a nebo je vadný nějaký elektroventil,každopádně už před elektroventily turba a EGR jde malý podtlak a z nich nejde v podstatě žádný,takže pokračování příště,hlavně že to není turbem,jak mně strašil mechanik,zíral na to sám jak puk,že je turbo v pořádku.
P.S:zjistili jsme,že v tomhle stavu jak s tím jezdím turbo netlačí vůbec nic,i při 3000 ot.udržíš hadici zmáčknutou dvěma prsty lehkým tlakem _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
ČERT_z_Bx
Založen: 13.10.2008 Příspěvky: 294 Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu
|
Zaslal: út květen 24, 2011 6:43 am Předmět: |
|
|
A vakuovou pumpu máš v pořádku?? Na peugeotech běžně odcházela a jelikož je to stejný výrobce, zařadil bych do plánu práce i jí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út květen 24, 2011 9:29 am Předmět: |
|
|
vepředu za světlem na řidičově straně je snímač tlaku napojen hadičkou. Je to napojeno nátrubkem na Intercooler hned pod tlustou hadicí co vede od turba do chladiče... Je to vidět pouze zespod pod autem, zkontroluj tu hadičku popřípadě vyměò za novou. ( případ jak psal bobe) . Zkontroluj taky podtlak přímo od vakuové pumpy, když bude málo, tak koukni na pumpu ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út květen 24, 2011 3:38 pm Předmět: |
|
|
Jo,zkusili jsme podtlak tím,že jsme přidrželi podtlakovou hadičku vedoucí na turbo přímo na nátrubku vývěvy,a dole to zatáhlo táhlo na doraz a turbo tlačilo,při připojení na okruh tak jak to má být to za táhlo potáhne jen kousek,a turbo tlačí jak má,jen když je ta regulace na doraz
Takže typuji že vývěva bude ok,spíš někde netěsnost nebo nějaký ventil odešel _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|