Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: po leden 08, 2007 11:31 am Předmět: Vrtule chladícího systému-Bitron-čidla |
|
|
Přátelé,poslední dobou,s věkem vozidla přibývají problémy.
S těmi mechanikými si většinou poradím sám,ale v autoelekltrice jsem uplně mimo.Popíšu vám svou závadu.Neběží vrtule chladiče a neběží ani při 105 st.C.Začalo to tím,že mi nejdřív vrtule běžely na plný výkon(II st) i při ůplně studeném motoru.Øekl jsem si hnědé čidlo v háji a vyměnil ho.Problémy ustaly zhruba na týden,ale potom se stalo že se rozblikala kontrolka Stop spolu s kontrolkou vařící vody a vrtule běžely¨opět naplno,to vše zase při úplně studeném motoru.Po pár vteřinách to přešlo,kontrolka zhasla,vrtule ještě chvíly běžely a potom stichly.A od té doby jsem je už neviděl v pohybu.Nutno podotknout že jsem pročistil všechny konektory,i na řídící jednotce i na Bitronu o kterém se domnívám že ty vrtule ovládá.Všechno jsem to dělal s odpojenou baterii abych předešel krátkému spojení.Teď v zimě si toho člověk nevšimne,motor se stíhá uchladit,takže jsem na to přišel náhodou,při delším stání s běžícím motorem.Poraďte prosím Mám X1 1,9TD s Klim r.v 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: út leden 09, 2007 11:58 am Předmět: Dnes je zase všechno jinak |
|
|
Včera jsem psal o vrtulích,co neběží a dnes
Dneska zase pro změnu běží od startu až po vypnutí na plný výkon
Tak už fakt nevím.Jediné čeho jsem si všiml je že spínací relátko,umístěné u silových pojistek v motorovém prostoru u ABSu cvaká jak šílené,ale vypadá to že v závislosti jak se pohne klíčkem v zapalování.Relé jsem vytáhl,proměřil,funguje normálně.Kontakty jsem prostříkl kontaktolem,spinačku také a od té doby zase neběží vůbec .Jdu se zastřelit |
|
Návrat nahoru |
|
|
MATES
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 13 Bydliště: PRAHA 10
|
Zaslal: út leden 09, 2007 12:11 pm Předmět: Re: Dnes je zase všechno jinak |
|
|
Luky napsal: | Včera jsem psal o vrtulích,co neběží a dnes
Dneska zase pro změnu běží od startu až po vypnutí na plný výkon
Tak už fakt nevím.Jediné čeho jsem si všiml je že spínací relátko,umístěné u silových pojistek v motorovém prostoru u ABSu cvaká jak šílené,ale vypadá to že v závislosti jak se pohne klíčkem v zapalování.Relé jsem vytáhl,proměřil,funguje normálně.Kontakty jsem prostříkl kontaktolem,spinačku také a od té doby zase neběží vůbec .Jdu se zastřelit |
-----------------------------------------------------------------------------------
Podivej se na relátka mezi vrtulema,pravděpodobně bude nejaké vypá-
lené.jsou tam 3,
MATES |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: st leden 10, 2007 7:31 am Předmět: relátka |
|
|
Na ty relátka jsem se díval,všehna jsem je odměřil a šlapou jak mají,jenom jedno chviličku vykazovalo malou anomálii,ale po několikerém procakání mělo hodnoty dobre,koupím nové pro jistotu,ale tuším že v tom to nebude.To by se mi přece nerozsvěcovala stopka s vodou? |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: st leden 10, 2007 2:42 pm Předmět: |
|
|
Ale svítila,souvislost to má.Zkus ještě jedno:prý když odpojíš hnědý konektor,tak by se měly obě sahary rozjet nejdříve na menší točky,po asi 5 vteřinách na max.Jestli ne tak opravdu je chyba tam kde jsi hledal nejspíše.Jestli jsou relátka v pohodě,tak bych se zaměřil na konektory a přívody,veškeré káblíky okolo toho,jestli není načatý,už se taky stalo,a se neopakuju:http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=5508
Takže i dráty přímo od řídící jednotky sahary,pokud na TD je,nebo přímo kontaky přepínací,nebo přímo na sahaře.Můžou vypadat v cajku,ale to můj kontakt od stahování oken taky vypadal jak fungl nový a nevodil,stačilo prostříkat...
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?t=5508-oprava linku _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: čt leden 11, 2007 6:50 am Předmět: vrtule chladiče |
|
|
Děkuji za odpověď.Teď k tomu hnědému čidlu,jak jsem řekl bylo to první co mě napadlo,tak jsem ho hned vyměnil.Když má to auto špatny den,tak můžu ten konektor vytáhnout třeba 10krát a vrtule se nepohnou a hned druhý den zase točí,ale ne tak jak jsi řikal ale jedou naplno rovnou a obě,nestalo se mi že by se točila jenom jedna.Z toho usuzuji že vrtule a jejich relátka jsou v pohodě.Zrona dneska když jsem jel do práce tak se opakovalo stejné divadlo.Otočení klíčkem,žhavení,start to všechno bez vrtulí,motor běžel 5 sekund,krátké zasvícení stppky s kontrolkou vody a vrtule naplno,to stejný i včera z práce.Jakmile už potom kdykoli vypnu a zapnu motor běží vrtule už při žhaveni(něterý ze snímačů si myslí že motor je přehřátý).A před dvěma dny? Tak to se zase neroztočily vůbec,proto si myslím že to bude Bitronem (2300,-).Teď ho jenom najít,já jsem našel něco s názvem Bitron přímo v krabici s řídicí jednotkou,to je vedle nádržky chladíciho systému,je to správně? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt leden 11, 2007 1:39 pm Předmět: |
|
|
Není to správně, bitron na sahary je umístěný za levým světlometem, obstojně se k němu dostaneš po vyndání baterky a jejího držáku. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: čt leden 11, 2007 4:33 pm Předmět: bitron |
|
|
Mamut ma pravdu,našel jsem ho,vyndal jsem ho.Bylo to trochu komplikovanější,nárazník musel dolů,brejle musely dolů,ale vyndal jsem ho.Uz jsem ho tam nevracel,pro případ že by byl špatný.Když jsem ho odpojil,vrtule neběžely,logické.Ale já právě našel ještě jeden Bitron,právě v té černé krabici spolu s řídící jedbotkou.Nevím co přesně ovládá ta ØJ a nevím na co tam je ten druhý Bitron.Pro upřesnění ,ten pod levým světlem je černý a ten druhý je hnědý.Ptám se spolupracují nějak spolu a i s tou ØJ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: čt leden 11, 2007 5:13 pm Předmět: |
|
|
Nemyslis tim druhym Bitronem dvojite rele, ktere napaji ECU?? _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luky
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 40
|
Zaslal: pá leden 12, 2007 1:51 pm Předmět: |
|
|
lewkins napsal: | Nemyslis tim druhym Bitronem dvojite rele, ktere napaji ECU?? |
To právě mám na mysli,nevím co napájí.Je na něm vyobrazeno jeho schéma zapojení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: pá leden 12, 2007 5:04 pm Předmět: |
|
|
Tak to je ono... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|