Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

HDi-Svítící kontrolka K a nízký tlak

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 1:36 pm    Předmět: HDi-Svítící kontrolka K a nízký tlak Citovat

Zdar lidi,tak po dlouhé době tady(bohužel) něco napíšu,naše HDi,které pátým rokem slouží bez větších problémů si něco vymyslelo...
Předevčírem jsme jel po dlouhé době na delší cestu,tak něco kolem 100km,a po cestě domů jsme to trošku projel,předtím byly dlouho jen samé couračky,město apod...,tak sjem to rozjel a při předjíždění z kopce,půlce plynu,a asi 155 km/h to najednou prudce cuklo,jakoby na chvilku vysadil motor,a okamžitě to začalo zpomalovat,na plyn reakce žádná,a rozsvítilo se "K",došlo mi že to je nouzový režim,maximální otáčky 2800,a vůbec to nejelo,dotáhl jsem se domů,chcípnu to,chvilku počkám,natočím,ma už nouzový režim vyskočil,ale K tam zůstalo svítit pořád,dneska jsem vyrazil se svítícím K do servisu,diag ukázala jakousi poruchu P 2021 (nevím přesně,než jsme si to stačil zapsat,tak to smazal) a k tomu popisek "Nízký tlak/zvýšit tlak" nic víc,nic míò,vymazalo se,kontrolka zhasla,jeli jsme to projet,auto dostalo brutální kartáč a mechanik konstatoval že to vůbec nejede,nechce za plynem,a netáhne jak má ani ve vyšších otáčkách,K se nerozsvítilo,takže zpět na diagnostiku,a měřily se hodnoty,u tlaku turba se hodnoty docela lišily,pro info prý v místě kdy to má dávat 1000,to dává 900,v místě kdy to má dávat 1200 to dává 1000,atd,zkrátka se to asi o 200 liší.Zajímavé je,že turbo moc nehvízdá,dřív se ozývalo víc a hlasitěji.

No,ptal jsme se na verdikt a prý turbo na výměnu,to mi docela vyrazilo dech,turbo nevydává žádné zvlástní zvuky,olej přehnaně nehází,auto nekouří,ani to nijak zvláštně nehvízdá,já jezdím s hodně lehkou nohou,take jsme si většího úbytku výkonu nevšimnul,při normální jízdě to jede normálně,pokud na to šlapu,tak se mi zdá že to jede o maličko hůř,ale nic výrazného...

Takže prý Turbo v háji a nebo ten senzor tlaku v sání,ale nemáme ho jak ozkoušet,jaké má mít hodnoty se neví a ani není náhradní na půjčení.
Jsem z toho nějak mimo,nemůže se do toho nějak plést třeba ta obtoková regulace na turbu,nebo ty podtlakové solenoidy? Přecijen takhle najednou že by během jedné jízdy odešlo turbo bez jakýchkoliv příčin a bez toho aby začalo házet olej se mi moc nezdá Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelX2



Založen: 26.11.2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 1:47 pm    Předmět: Citovat

Měl sem to stejný , pád do nouzáku a na diagnostice - plnící tlak nižší , než požadovaný . . . ( 0.6 x 0.9 )
Nejdřív pomohla výměna solenoidu ovládání turba . Pak to po nějakým čase zase nectělo jet , kontrolka už nesvítila . . .
Pomocí vakumetru sem zjistil , že praskla membrána na EGR ventilu . A tím pádem byl pro ovládání turba malej podtlak . . .
Tak sem odpojit podtlak k solenoidu EGR a auto zas jezdí jak zamlada Smile ( kontrolka nesvítí ) .
_________________
X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory


Naposledy upravil PavelX2 dne út duben 05, 2011 5:48 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Derby-Senda



Založen: 14.7.2007
Příspěvky: 71
Bydliště: Nový Oldřichov

PříspěvekZaslal: po duben 04, 2011 8:16 pm    Předmět: Citovat

Měl sem stejnej problém podle diagnostiky nizky tlak turba a pomohlo utěsnění hadice od turba co vede pod motorem pokud je někde od oleje tak to utíká pravě tam
_________________
Xantia Break 2.0HDi 80kw 11/2000 Exclusive stříbrná střela spotřebu držím pod 6l/100km Tempomat, ostřik světel, vyhřívané sedáky, LED denní světla, xenony, LED obrysovky-blikače-podsvícení interieru, Palubní PC
Diagnostika Lexia 3, PP2000, ELM 327
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dukoz



Založen: 20.10.2008
Příspěvky: 25
Bydliště: okr. Přerov

PříspěvekZaslal: út duben 05, 2011 12:01 pm    Předmět: Citovat

Tak pro změnu jsem měl stejný problém, a byla roztažená a ztvrdlá hadička mezi selenoidem a turbem - na konci u turba. Zkrátil jsem ji o 3 cm a je po problému (už skoro 2 roky)
_________________
X2 2.0HDi Break Exclusive, plná výbava bez bufiku a vyhřívaných sedaček, 1999 5,79 l / 100 km
Favorit LSe ecotronic 6,8 l / 100 km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ČERT_z_Bx



Založen: 13.10.2008
Příspěvky: 294
Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu

PříspěvekZaslal: čt duben 07, 2011 2:58 pm    Předmět: Citovat

Jiray, jestli potřebuješ, tak turbo by bylo, kousek ode mne je vrakoviště, dnes jsem byl na něm, pro hlavu na forda a stojí tam xantie, 1,9td, motor je ten novější s ERG ventilem, já osobně jsem z ní dnes vykuchal tempomat, ten půjde ke mně, pak stahovačku okna od řidiče pro BEBE, lampy, hydročerpadlo, protipadací zámky, spínačku s klíčem, altík,vstřikovací čerpadlo, interkouli, předstěnu, hadice do topení, budíky, hodiny, spínače, ovládání topení a sahary to vše do mého skladu Majitel byl docela blázen, dal tu xantii na vrakoviště kvůli vadnému těsnění pod hlavou, nebylo kovové ale to měkké a fouklo mu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: čt duben 07, 2011 9:52 pm    Předmět: Citovat

Doufám že to turbem nebude,na tom HDi je to pekelně drahá sranda...
No,koukal jsem,K už nesvítí,akorát auto netahá tolik jako dřív,skoro všechny hadičky na podtlaky jsou docela steřelé,a když jsem sundal podtlakovou hadičku a dal na ní prst,tak teda žádná sláva,nějakej tam je,ale na - 0,9 Baru to nevypadá,takže nejdřív se bude řešit toto,tam budu muset vyhodit ten konektor u vakupumpy a vymyslet nějaké rozbočení k těm ventilům,jo mám tam 3 elektroventily Twisted Evil

Pevně věřím a doufám,že za to můžou ty hadičky,podtlaky a zkrátka úniky vzduchu než turbo samotný Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ČERT_z_Bx



Založen: 13.10.2008
Příspěvky: 294
Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu

PříspěvekZaslal: čt duben 07, 2011 10:05 pm    Předmět: Citovat

A nebude vyběhaná vakuová pumpa??? Jestli ano, nestíhá ti vytvořit potřebnej podtlak na plné vychýlení membrán. Ta pumpa je stejná jako pežout, a když špatně zabíral posilovač, byla to většinou ta pumpa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelX2



Založen: 26.11.2009
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 08, 2011 5:44 am    Předmět: Citovat

JiRaY napsal:
Doufám že to turbem nebude,na tom HDi je to pekelně drahá sranda...
No,koukal jsem,K už nesvítí,akorát auto netahá tolik jako dřív,skoro všechny hadičky na podtlaky jsou docela steřelé,a když jsem sundal podtlakovou hadičku a dal na ní prst,tak teda žádná sláva,nějakej tam je,ale na - 0,9 Baru to nevypadá,takže nejdřív se bude řešit toto,tam budu muset vyhodit ten konektor u vakupumpy a vymyslet nějaké rozbočení k těm ventilům,jo mám tam 3 elektroventily Twisted Evil

Pevně věřím a doufám,že za to můžou ty hadičky,podtlaky a zkrátka úniky vzduchu než turbo samotný Wink


Trochu OT . . . co ti ovládá ten třetí elektroventil ? Já mám jenom dva . . .
_________________
X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: pá duben 08, 2011 8:50 pm    Předmět: Citovat

Je vedle pružné hadice do filtrboxu a měl by ovládat jakousi klapku v sání Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ČERT_z_Bx



Založen: 13.10.2008
Příspěvky: 294
Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu

PříspěvekZaslal: so duben 09, 2011 8:03 am    Předmět: Citovat

Klapku v sání, těsně před ERG ventilem??? Tu jsme čistili teď v týdnu na jednom superbovi, Vag psal <<nízký plnící tlak turba>> Když jsme to rozdělali byla v tý klapce dírka na palec, jinak samej humus. Po vyčištění a výmazu závad, vše v pořádku a podle majitele auto pěkně ožilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bobe



Založen: 14.8.2009
Příspěvky: 159
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá květen 13, 2011 8:46 am    Předmět: Citovat

Tak jsem měl včera ten samý problém, nízký tlak turba. Závada byla v prasklé hadičce z interkooleru do MAP senzoru.
Ten se nachází nad levým předním světlem. Po opravě je auto zase jako malý ďáblík SmileSmile
_________________
X2 HDi-80kw
Diagnostika s LEXII-Praha-Zásmuky za 300,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po květen 23, 2011 10:41 pm    Předmět: Citovat

Tak dneska jsme se v tom na dílně vrtali,okolo turba,obtoku a všeho,nakonec se nám podařilo vyloučit turbo,to je v pořádku,sání taky těsné,problém je někde ve vedení podtlaku k regulaci turba,buď je nějaká hadička porovitá a nebo je vadný nějaký elektroventil,každopádně už před elektroventily turba a EGR jde malý podtlak a z nich nejde v podstatě žádný,takže pokračování příště,hlavně že to není turbem,jak mně strašil mechanik,zíral na to sám jak puk,že je turbo v pořádku.
P.S:zjistili jsme,že v tomhle stavu jak s tím jezdím turbo netlačí vůbec nic,i při 3000 ot.udržíš hadici zmáčknutou dvěma prsty lehkým tlakem Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ČERT_z_Bx



Založen: 13.10.2008
Příspěvky: 294
Bydliště: LIBERECKO v Czechbordelu

PříspěvekZaslal: út květen 24, 2011 6:43 am    Předmět: Citovat

A vakuovou pumpu máš v pořádku?? Na peugeotech běžně odcházela a jelikož je to stejný výrobce, zařadil bych do plánu práce i jí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PaM



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 880
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út květen 24, 2011 9:29 am    Předmět: Citovat

vepředu za světlem na řidičově straně je snímač tlaku napojen hadičkou. Je to napojeno nátrubkem na Intercooler hned pod tlustou hadicí co vede od turba do chladiče... Je to vidět pouze zespod pod autem, zkontroluj tu hadičku popřípadě vyměò za novou. ( případ jak psal bobe) . Zkontroluj taky podtlak přímo od vakuové pumpy, když bude málo, tak koukni na pumpu ...
_________________
Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: út květen 24, 2011 3:38 pm    Předmět: Citovat

Jo,zkusili jsme podtlak tím,že jsme přidrželi podtlakovou hadičku vedoucí na turbo přímo na nátrubku vývěvy,a dole to zatáhlo táhlo na doraz a turbo tlačilo,při připojení na okruh tak jak to má být to za táhlo potáhne jen kousek,a turbo tlačí jak má,jen když je ta regulace na doraz Wink
Takže typuji že vývěva bude ok,spíš někde netěsnost nebo nějaký ventil odešel Wink
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)