Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
hispeed
Založen: 10.12.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 9:45 am Předmět: 2.0 16v kontrolka diagnostiky |
|
|
Dobrý den,pánové mám problém,který mě trápí už delší dobu a to je to ,že mi neustále problikává kontrolka diagnostiky a kontrolka brzd. Brzdy jsou v pořádku a na diagnostice se také žádná závada nenašla-auto šlape jak hodinky.Zajímalo by mne,jestli lze nějak tyto kontrolky vyřadit z provozu,nebo kde by mohl být zakopaný pes. Není to závada jako taková,ale docela mě to otravuje jak mi palubovka bliká. Děkuji za nápady. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 11:05 am Předmět: Re: 2.0 16v kontrolka diagnostiky |
|
|
hispeed napsal: | že mi neustále problikává kontrolka diagnostiky a kontrolka brzd. |
čemu řikáš kontrolka diagnostiky? Myslíš tim kontrolku brzd a napis STOP ? nebo K . Stop + kontrolka brzd problikava při nedostatečném množství LHM nebo při vadném měřáku hladiny LHM v nádobce. Na žadnou jinou kontrolku diagnostiky si bohužel nevzpominam... _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
hispeed
Založen: 10.12.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 11:10 am Předmět: |
|
|
Ano myslím tím to K,a brzdy jsem myslel druhou kontrolku |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 12:18 pm Předmět: |
|
|
No určitě kontrolkou diagnostiky myslí,to dá se říct velké K.Přesně se to nazývá automatická kontrola motoru.Přetiskuji z návodu Citroen:
Jestliže kontrolka bliká,nebo se rozsvítí,signalizuje závadu ve vstřikování paliva nebo v zapalovacím systému:může být zhoršen chod motoru a jeho výkon.Obrate se co nějdříve na nejbližší servis Citroen.
Tu poslední radu ve věšině případů servisů Citroen asi není radno doporučovat ,pokud nemáš vyloženě v některém Citroen servisu důvěru.
To může být tolik věcí,že ti těžko někdo poradí,jen je trochu divné,že to bliká jak píšeš pravidelně a často a nic nenašli.Dělá to jen za jízdy nebo i na volnoběh,při stání?Myslím,že dle toho by to měli napíchnout za režimu,při kterém "K "bliká.
Druhá kontrolka nevím,když píšeš že brzdy jsou Ok,protože jestli ti svítí skutečně kontrolka brzd(tj kolečko kolem kterého je 6 přerušovaných čárek)to znamená jen a čistě opotřebení předního brzdového oblložení ,hledal bych nejspíš znova chybu tam a jak a jestli máš tuto kontrolku na deskách vůbec zapojenu,někdy se to odstřihává..
Ale jak si teprve teď všímám,opět se řadíš mezi ty co ani neuvedli motorizaci,natož detailnější popisek tvé xantie
To se rady tepve nedočkáš. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
hispeed
Založen: 10.12.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 1:03 pm Předmět: |
|
|
motorizace ja uvedena hned v nazvu,a to K blika kdykoli jak pri jizde tak pri volnobehu a co se tyce tech brzd tak mam taky podezreni na ustrihle dratky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 3:15 pm Předmět: |
|
|
Ta oranžová kontrolka K bude nejspíš nějaká prkotina. Konkrétního viníka rozsvěcení by Ti poradili na diagnostice. Zkus to nejdřív svépomocí - zkontroluj zásuvky v motorovém prostoru - jestli některá není zaoxidovaná, zasviněná atd. Taky tomu neublížíš když vyčistíš krokový motorek a váhu vzduchu.
Mě se u jedné Xantie občas rozsvěcovala, někdy dala pokoj i měsíc, jindy svítila skoro každý den. Bylo to zoxidovanými piny v jedné zásuvce. Po vyčištění byl klid. _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: čt prosinec 10, 2009 5:04 pm Předmět: |
|
|
hispeed napsal: | motorizace ja uvedena hned v nazvu,a to K blika kdykoli jak pri jizde tak pri volnobehu a co se tyce tech brzd tak mam taky podezreni na ustrihle dratky. |
No tak dobrá,ale tam je to utopeno,každý by měl mít uvedenou motorizaci a typ xantie a další zíkladní údaje ve stálem podpisu,mrkni na pokyny adminů.. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
dubravap
Založen: 21.11.2009 Příspěvky: 1
|
Zaslal: pá prosinec 11, 2009 8:40 pm Předmět: kontrolka diagnostiky |
|
|
Ahoj.
Citát:
4.3. Meze zjištění
Meze zjištění jsou určeny zvláš" pro každou škodlivinu .
V případě překročení předepsané meze (závada) se rozsvítí kontrolka diagnostiky motoru a příslušná závada je uložena do paměti .
4.4. Rozsvícení kontrolky diagnostiky motoru (eobd)
Kontrolka diagnostiky motoru oznamuje závadu součásti nebo systému souvisejících s omezováním škodlivin, a to tehdy, když tato závada má za následek zvýšení emisí škodlivin, které tak překračují předepsané limity .
Vynechávání zapalování s nebezpečím zničení katalyzátoru vyvolá blikání kontrolky diagnostiky motoru .
Kontrolka diagnostiky motoru není využívána pro žádný jiný úkol, mimo případu, kdy je nebezpečí zničení motoru nebo nebezpečí pro cestující ve vozidle .
K rozsvícení dojde po 3 po sobě jdoucích cyklech jízdy (jeden cyklus jízdy zahrnuje nastartování motoru, fázi jízdy, během které je zjištěna případná porucha funkce, a vypnutí motoru) .
Zhasnutí kontrolky diagnostiky po 3 po sobě jdoucích cyklech jízdy, během kterých systém odpovědný za její rozsvícení již znovu nezaznamená poruchu funkce; závada se tak stane přechodnou .
Počítač tedy může vymazat přechodnou závadu, jestliže se tato závada znovu neobjeví během 40 cyklů zahřátí .
Cyklem zahřátí se rozumí doba činnosti vozidla, která je dostatečně dlouhá k tomu, aby se teplota motoru od jeho nastartování zvýšila nejméně o 22 ° a dosáhla nejméně 70 ° .
Přechodné závady je možné rovněž vymazat diagnostickým přístrojem.
Peter |
|
Návrat nahoru |
|
|
standasw
Založen: 2.2.2009 Příspěvky: 12 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: ne prosinec 20, 2009 12:49 pm Předmět: |
|
|
Zdravím, kontrolka diagnostiky motoru "K" se mi taky občas rozsvítí. Zejména jede-li motor chvíli na volnoběh. Pak zase zhasne. Byl jsem na diagnostice a jedinou chybu to vyhodilo, chyba lambdy. Ta je tam však od srpna nová a to origo Bosh! Taky jsem měnil katalyzátor, ale blikala i před tím. Kontroloval jsem konektor lambdy a dráty až k řídící jednotce. Jsou ok. Nejvíc se to projevuje, že motor moc netáhne a má i nepravidelný chod. Hodně mě štve taky to, že se studeným motorem se prostě nerozjedu. Motor se dusí po přidání plynu. Nesetkal jste se s tím někdo?
Podotýkám, že to děla na benzín i LPG. _________________ Xantia 2.0 16V BREAK, r.v. 2000, motor RFV, LPG STAG |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|