Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

HYDRAULIKA PONÌKOLIKÁTÉ
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: po leden 21, 2008 11:46 pm    Předmět: Citovat

Tady plně souhlasím z Jírou, na poloze tlačítka tak moc nezáleží, pokud nejedeme. Z vlastních zkušeností vím, že některé ventily hydrativu nefungují, v 99% je to pouze cívkou na ventilu. I když se to nezdá a cívka má stejný odpor jako dobrá tak po výměně cívky je to vše OK. První a nejčastější upozornění na tudle závadu bývá i dost časté cvakání cívky (elektroventilu) při nastartovaném stojícím autě.
Závada elektroniky hydrativu se měří běžnou diagnostikou jako např. motor (v kabinové zásuvce) ale třeba špatně funkční cívku to nezjistí, pouze vadnou. Jiné závady v elektronice (nikoliv hydraulice) to odhalí, jako snímač kmitů, polohy volantu, plyn. pedál atd. Vím o čem píši, již jsem několik cívek vyměnil a vždy to pomohlo.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2008 11:20 am    Předmět: Citovat

Josefedvojko, díky Idea
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
internetik



Založen: 10.3.2007
Příspěvky: 78
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2008 5:06 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
Tady plně souhlasím z Jírou, na poloze tlačítka tak moc nezáleží, pokud nejedeme. Z vlastních zkušeností vím, že některé ventily hydrativu nefungují, v 99% je to pouze cívkou na ventilu. I když se to nezdá a cívka má stejný odpor jako dobrá tak po výměně cívky je to vše OK. První a nejčastější upozornění na tudle závadu bývá i dost časté cvakání cívky (elektroventilu) při nastartovaném stojícím autě.
Závada elektroniky hydrativu se měří běžnou diagnostikou jako např. motor (v kabinové zásuvce) ale třeba špatně funkční cívku to nezjistí, pouze vadnou. Jiné závady v elektronice (nikoliv hydraulice) to odhalí, jako snímač kmitů, polohy volantu, plyn. pedál atd. Vím o čem píši, již jsem několik cívek vyměnil a vždy to pomohlo.


nemáš nějaké info(jako nějaký fotky, plánky atd...) ohledně tomu hydrativu a těm cívkám chtěl bych se taky na to podívat vůbec nevím o co tam jde a kde to je. dík za pochopení začátečníka. Píšu od kamaráda internetika dík
_________________
X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží Smile (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2008 7:45 pm    Předmět: Citovat

U vozidel z hydroaktivem je pěkně viditelná cívka na ventilu hydrativu (na něm je našroubovaná 7. koule) vepředu u chladiče, cívka je díl do něhož je zacvaklá zásuvka přívodu elektroovládání, při demontáži je nutné sundat hadičku vratu a vyšroubovat průchozí trubku šestihranem (jako matice) na 16ku (myslím) klíč která je součástí trubky, která prochází cívkou. Pozor-ve vnitř je myslím pérečko, jak si vzpomínám. Pozor na utržení, nepoužívat moc násilí, jen pro povolení je nutno více zabrat.
Ventil pracuje na principu el.ventilu, spínací napětí je 12V, který přejde asi po 1 vteřině na proud řídící, který se pohybuje jen kolem 3.5V . a vtomto sníženém napětí ventil z vadnější cívkou nefunguje. Proto cívká často spíná, jak jsem uvedl v předešlém příspěvku.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vlastimiln



Založen: 31.8.2007
Příspěvky: 253
Bydliště: Praha 9 - Černý Most

PříspěvekZaslal: út leden 22, 2008 8:14 pm    Předmět: Citovat

Tak mám z auta "kozu" a PC hydroaktivu ve správkárně. Podle pana Schütze ml. je zřejmě špatný hydroventil (repasuje ho za 800,-). Pozná se to prý na osciloskopu Confused No a protože osciluje do záporných hodnot a nikdo s tím nic nedělá, může dojít k odvaření PC (repasuje ho za 1800,-). Tak mám vyděláno... Snad jsem to napsal dobře, elektrice moc nerozumím.
_________________
Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000


"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
internetik



Založen: 10.3.2007
Příspěvky: 78
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: st leden 23, 2008 1:38 pm    Předmět: Citovat

Josef 2. napsal:
U vozidel z hydroaktivem je pěkně viditelná cívka na ventilu hydrativu (na něm je našroubovaná 7. koule) vepředu u chladiče, cívka je díl do něhož je zacvaklá zásuvka přívodu elektroovládání, při demontáži je nutné sundat hadičku vratu a vyšroubovat průchozí trubku šestihranem (jako matice) na 16ku (myslím) klíč která je součástí trubky, která prochází cívkou. Pozor-ve vnitř je myslím pérečko, jak si vzpomínám. Pozor na utržení, nepoužívat moc násilí, jen pro povolení je nutno více zabrat.
Ventil pracuje na principu el.ventilu, spínací napětí je 12V, který přejde asi po 1 vteřině na proud řídící, který se pohybuje jen kolem 3.5V . a vtomto sníženém napětí ventil z vadnější cívkou nefunguje. Proto cívká často spíná, jak jsem uvedl v předešlém příspěvku.


Díky. teď jedu na hory a hned jak se vrátim jdu na to. Ještě bych se tě chtěl zeptat: kde jí sehnat? V citroenu nebo se dá normálně koupit? A na kolik vyjde taková sranda?
_________________
X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží Smile (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raww



Založen: 26.11.2006
Příspěvky: 192
Bydliště: Jihlava

PříspěvekZaslal: st leden 23, 2008 2:22 pm    Předmět: Citovat

Připojím tři obrázky zadního hydoactiváckýho ventilu, které vznikly poté, co mi hliníkový pl᚝ ohlodala koroze... místo o-kroužku mi bylo vysoustruženo nové hliníkové těsnění...

Celý ventil i s HA koulí:


Jen "cívka" (je zde vidět ta dírka v plášti a nový Al těsnění):


a protikus:

_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
internetik



Založen: 10.3.2007
Příspěvky: 78
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: pá leden 25, 2008 11:04 am    Předmět: Citovat

Tak jsem se na to koukal včera. Nastartoval jsem tu svojí XA a když se zvedla do provozní tak jsem otevřel dveře............začalo to cvakat ze předu cca ob 20 s, pérování stejný(dlaní jsem houpal ve předu i v zadu). Pak jsem ty dveře zase zavřel a pořád stejný. Tak jsem ještě to zkusil jednou se zmáčknutým tlačítken vedle fofrklacku(sport režim(přitvrdnutí)) A zase nic. pořád stejný.. Question
Byl jsem z toho znechucen, jel jsem radši domu abych nezačal kopat do auta cca 20km a tam jsem si vzal táty oktávku v kombajnu Evil or Very Mad a to je proti mojí xa luxus na jízdu!!!!!
Už fakt nevím co stím. Když je auto nastartovaný (na místě to zkouším dlaní)tak se krásně houpe ale když jedu tak ty rány z nerovnosti vozovky jsou strašné.Všechny koule nové(3, 4 konforty) Co stím? já už nevím do žádnýho citroenu už nejedu jsem jen normální dělník a ne milionář na ty ceny co tam mají a nikdy nic neudělají(spíš ještě zkurv....) Evil or Very Mad Evil or Very Mad
_________________
X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží Smile (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
internetik



Založen: 10.3.2007
Příspěvky: 78
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: pá leden 25, 2008 11:06 am    Předmět: Citovat

Zkusim ty cívky ale ještě je nemám až je někde seženu..
Ale asi to bude poslední zkouška a pak půjde ze skály.
_________________
X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží Smile (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Golden_cz



Založen: 13.8.2009
Příspěvky: 41
Bydliště: Kněžice

PříspěvekZaslal: st listopad 25, 2009 8:28 am    Předmět: Citovat

Chtěl jsem se pozeptat co jsem si tady i jinde přečetl o hydractive 2 je to samá potíž.Tak se ptám dá se hydractive ůplně vyřadit myslím tím odebrat obě hydroactivní koule z ventilama a jak někdo výše napsal převrtat koule na 1,5mm a dofoukat .Je mi jasné že by tam byly nějaké dodatečné úpravy na trubkách ale teoreticky by to mělo jít nebo se mýlím?
_________________
Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kenedz



Založen: 4.7.2008
Příspěvky: 17
Bydliště: Záboří

PříspěvekZaslal: st listopad 25, 2009 7:37 pm    Předmět: Citovat

Dal by si za to zhruba stejné peníze,jako kdyby sis to zpravil.Jednou je to tam uzpůsobené od výroby,tak bych to neměnil.
Co tam máš za problém??
_________________
Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Golden_cz



Založen: 13.8.2009
Příspěvky: 41
Bydliště: Kněžice

PříspěvekZaslal: čt listopad 26, 2009 7:13 am    Předmět: Citovat

Padá mi za jízdy zadek a když auto stojí tak taky padne zaleží na tom jestli stojím čumákem z kopce dolů nebo nahoru.Dočetl jsem se že to dělají hydroventily.A asi na to něco pravdy bude protože když jsem odpojil baterku tak 3 dny se auto ani nehlo.
_________________
Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)