Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: ne září 27, 2009 9:56 am Předmět: |
|
|
Agnes napsal: | Josef 2. napsal: | Za studena by mělo být lanko sytiče napnuté. |
Pokusím se prověřit. Nejsem si jist, že tam to lanko vůbec je. Je pravda že se v tom motorovém prostoru moc neorientuju, ale díky radám zde jdu dál. |
Tak jsem koukal na to lanko. Přístup je tam hrozný, ale kdyz jsem na to koukal, tak lanko je volne jak pri studenem tak pri teplem motoru. Pokud rucne prepnu tu kolíbku, tak se otáčky zvýší, ale je podivné, že ta kolíbka drží v poloze, do které ji dám, tak nechápu, jak by to lanko mohlo ovládat obě polohy. Hlavně teď je tpo tak, že pokud by to lanko bylo napnuté, tak by to bylo přecvaknuté na ty nižší otáčky. _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne září 27, 2009 11:02 am Předmět: |
|
|
No je to dáno typem, pokud máš termosytič tak je to jak uvádím, pokud máš podtlakové ovládání tak je to naopak. A pokud se to nevrací, tak je něco s pérkem. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Agnes
Založen: 24.9.2007 Příspěvky: 84 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: ne září 27, 2009 11:57 am Předmět: |
|
|
No tak to zrejme budu mit to podtlakove. To ze se to nevraci bude skutecne perkem, budto ho nekdo umyslne vyhakl, protoze to nefungovalo, nebo to vyskocilo. Jedno je ale jasny nefunguje to. Dá se to podtlakove nejak rozbrat a opravit. Jak to vlastne funguje? Diky za rady. _________________ Xantia Break 1.9TD, r.v. 96,
- to je síla |
|
Návrat nahoru |
|
|
Basak
Založen: 20.8.2009 Příspěvky: 33 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: čt říjen 22, 2009 5:33 pm Předmět: |
|
|
Při výměně termostatu jsem provedl kontrolu sytiče. Když bylo teplo, zdálo se mi, že při zapnutí klimy otáčky spíše spadnou, místo aby se to zvýšilo. No a teď když je zima, je při nastartování znát, že otáčky také potřebuje vyšší. Je to stále na 850 - 900 podle otáčkoměru. Když se zahřeje, je to stejné.
Zkoušku jsem provedl taháním za lanko, které vede do čerpadla. Vůbec to nereagovalo. Navíc to šlo pouze jedním směrem - od membrány k čerpadlu. V tom druhém je to na doraz. Zkoušel jsem i vytočit štelovací bovden, ale nic.
Nevíte, kde může být chyba? Elektroventil je vyloučený, tahal jsem přímo za lanko.
Motor DHX _________________ X1 Break, 1.9 TD, r.v. 1997, klima, funkční ovládání pro neoriginál rádio díky tomuto fóru |
|
Návrat nahoru |
|
|
naphd
Založen: 21.9.2009 Příspěvky: 25
|
Zaslal: čt říjen 22, 2009 7:49 pm Předmět: volnobeh |
|
|
vetsinou je v haji bud elektroventil, nebo ta membrana co za to taha, pripadne praskly perko ma kolibce zezadu na cerpadle co vraci volnobeh na pomalobeh , mozna jeste praskla hadicka podtlaku...
pokud mas cerpadlo BOSCH
http://images.forum-auto.com/mesimages/346221/moteur%20xantia%201.9%20TD%20002.jpg
membranu otestujes jednoduse pripojenim naprimo na vyvevu, jinak zkusit prehodit rucne kolibku na zadni strane cerpadla co do ni vede lanko a mely by se zmenit otacky. Zkontrolovat pripojeni hadice a elektriky na elektroventil pod sanim za vzduchovym filtrem (nutno sundat teleso filtru a prvni cast sani).
Radim a samotnymu mi to nefunguje viz. anabaze na zacatku tematu... _________________ jirka
XA1 - 1.9(96) TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
mrazek
Založen: 3.4.2009 Příspěvky: 27 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: st říjen 28, 2009 4:04 pm Předmět: |
|
|
Čus bus , taky mám problém s tím dost blbě komplikovaným systémem sytiče (elektro-mech.). Po přečtení předchozích příspěvků , svých zjištění a pokusů se s váma taky podělím ,možná i někomu pomůžu. Pokud začnu od čerpadla ,tak já osobně jsem to měl od koupi auta tak že s tou kolíbkou jsem ani nehnul protože nějaký koumes oba šrouby zašrouboval tak že se opíraly o tu kolíbku , takže maličkost -nastavit podle návodu zde. Dále jsem pokračoval taky podle návodu zde ,až se mi kolíbka hýbala a otáčky se měnily tak jsem na prudko připojil hadičku vedoucí od membrány přímo na vývěvu a ejhle taky funguje přepínání otaček . Další krok ,kontrola čidla (zeleného) změřít odpor za studena a pak po zahřátí motoru, musí tam být rozdíl. Vývěvu už máme zkontrolovanou tak už zbývá pouze ten ventil s modrým konektorem na který jsou napojeny hadičky, při zahřátí motoru a dobrém čidlu (zeleném) by mělo být napětí na konektoru tohoto ventilu pokud tam máte 12 V a nic se neděje je to v prd.. s tím ventilen , vyzkoušet mužete taky proměřit odpor cívky tohoto ventilu (žáden odpor-vadný) , no a až jsem jsem došel já takže musím splašit nový ventil a pak by to mělo jíž fungovat, vynechal jsem takové maličkosti jako neěsné (popraskané) hadičky nebo zaoxidované konektory. Tož asi tak . _________________ Xantia II 1,9 66Kw Break 1998
BX 1,9 D 51Kw 1988 předáno šrotišti |
|
Návrat nahoru |
|
|
mikiamiki
Založen: 16.12.2008 Příspěvky: 28 Bydliště: fulnek
|
Zaslal: čt říjen 29, 2009 12:51 pm Předmět: |
|
|
Tak jak to tady ctu tak me ceka pekna pracicka protoze par tydnu zpet mi vyskocily otacky za studena na 1100a po zahrati spadnou na +-1050..... _________________ Xantia berline 1.9 TD r.v94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mrazek
Založen: 3.4.2009 Příspěvky: 27 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: po listopad 02, 2009 8:15 pm Předmět: |
|
|
Čus bus -tak tady mám pokračování kauzy volnoběhu. Sehnal jsem funkční el. ventil podtlaku pro sytič ale problémek je v tom že otáčky to přepíná sic po zvýšení teploty jak má být ale až po přidání otáček. Prostě podtlak není dost silný pro překonání odporu pružiny na čerpadle ,takže budu muset ještě kutit,po napojení přímo na vývěvu je podtlak OK . _________________ Xantia II 1,9 66Kw Break 1998
BX 1,9 D 51Kw 1988 předáno šrotišti |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út listopad 03, 2009 7:59 pm Předmět: |
|
|
No vidíš,Mrázek,mé úvahy byly správné A to jsi se dušoval že elektroventily jsou OK,ale holt francouzská technika žije vlastním životem.... _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
mrazek
Založen: 3.4.2009 Příspěvky: 27 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út listopad 03, 2009 8:20 pm Předmět: |
|
|
No je to v pr... ,bo na ty el. ventily mi jde furt napětí u studeného i teplého motoru a furt jsem nepřišel na to proč mi to funguje tak že až pozvýšení otáček mi to přepne na nižší otáčky ??????????????????????,som z toho volaaký zmetěný. _________________ Xantia II 1,9 66Kw Break 1998
BX 1,9 D 51Kw 1988 předáno šrotišti |
|
Návrat nahoru |
|
|
mikiamiki
Založen: 16.12.2008 Příspěvky: 28 Bydliště: fulnek
|
Zaslal: čt listopad 19, 2009 12:07 pm Předmět: |
|
|
Zdravim ve spolek tak jsem dnes opravil volnobeh nejaky patlal to zafixoval tak se kolebka nehybala volnobeh jsem snizil z 1100ot. na asi 900ot. a jeden postreh zda se mi za auto ted daleko lip reaguje na plyn necuka pri seslapnyti nebo uvolneni plyn.pedalu nema to nahodou vliv na skladbu smesi jestli mi to porad nedavalo neco malo vice nafty do motoru?laicky za studena pri sepnutem sytici jde do motoru bohatsi smes a po zahrati se sytic vypne a jde uz chudsi(spravny pomer smesi)smes. tim ze mi to porad davalo sytic skoro na maximum tak mi to davalo bohatsi smes tim se mi za tepla zhorsilo spalovani pac byla bohatsi smes?muze to tak byt nebo ne? jen uvazuji tak jestli to nekdo bude vedet tak mi to prosim pisnete predem diky a hopuani zdar _________________ Xantia berline 1.9 TD r.v94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt listopad 19, 2009 8:57 pm Předmět: |
|
|
Nemůže,tou kolébkou by se měly pouze zvyšovat/snižovat otáčky,ale možné je všechno.
To,že ti to tolik necuká je spíš tím,že je to šetrnější ke spojce. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|