Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vikis
Založen: 19.10.2009 Příspěvky: 6 Bydliště: Moravák
|
Zaslal: čt říjen 22, 2009 6:13 pm Předmět: Problém LPG - BA |
|
|
Plyòáci prosím o pomoc
V podstatě od montáže LPG / sekvenční STAG 300 / nemůžu doladit provoz LPG-BA . LPG již třikrát seřizováno/přicpaná tryska , špatně navrtané vstřiky / , chvilku vždy jezdí a poté začne na plyn opět poškubávat . teď se přidalo i to že po přepnutí z plynu na BA se autu nechce jet ani na benzín-také cuká , dusí se, ztratí výkon, nejvíce patrné v kopci-nejde do otáček, rozsvěcí se kontrolka K . Pokud ráno nastartuju na benzín a den předtím jsem na BA vypínal tak start napoprvé a auto jede bez problémů.Pokud vypnu motor po jízdě na plyn tak ráno start 2-3x, auto po rozjezdu se udusí, musím přes spojku nebo prošlápnout plyn, auto se chytne tak po 600 m. zdá se mi jakoby se do BA jednotky načetl a nějak špatně data , nevím , nerozumím přesně principu , pouze odhad/
začínám být bezradný , už jsem vyměnil konc.a střední díl výfuku, filtr paliva a vzduchu, svíčky origo eyquem, kabely , vyčištěna klapka vzduchu v servisu , diagnostika O.K. , lambda O.K. , vstřiky na ASNU O.K.
otáčky na volnoběh u plynu i BA v pořádku, nekolísají.Měl jsem podezření i na palivové čerpadlo, začalo vrčet a to tak že slyším v kabině i při spuštěném motoru , přeměřeno, tlak v pořádku , navíc když jezdím déle na BA tak autí jede v poho, hlučné čerpadlo řešil myslím Torek a nevím jak dopadl....
nemáte tip po čem ještě jít , díky za jakýkoliv nápad , už skoro nespím díky Vikis _________________ XANTUŠKA 1.8 i,8V -LPG Stag 300, r.v. 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 3:18 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,to co popisuješ je opravdu zajímavý a taky dost nepochopitelný to mi dělalo když jsem měl ještě starej LPG Holanďana a to podtlak s krokáčem,ale vyměnil jsem ho za sekvenci Tartarini a je to v pořádku.U toho pdtlaku si benzinová jednotka pomalu a pomaloučku načítala hodnoty LPG a pak to suprově zlobylo a nejelo jak píšeš ,ale máš sekvenci tak tam je to jiný,benzinové jednotce je ůplně jedno jetli jedeš ba BA a nebo LPG .LPG jednotka pouze upravuje a přepočítává dobu vstřiku a množství LPG.Můžeš skusit to celé resetnou a vypnutí aku.Já to mám nastavené stále na LPG .Start je na BA a po ohřátí asi 30st. se to samo prepne na LPG .Vypnu motor ,opět nastartuji tak to samo se přepne na BA a pon chvíly zpet na LPG.Nejní v tom žádnej rozdíl.Asi by jsi měl jít tam co ti to montovali,asi bude někde chyba v přepínání -teplotní čidlo na LPG.Torek _________________ Xantia X1,1.8i 8v,rv 1994,typ motoru LFZ,zelená metla,litá kola 14" Borbet,LPG Tartarini,prostě je moje láska. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vikis
Založen: 19.10.2009 Příspěvky: 6 Bydliště: Moravák
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 4:37 pm Předmět: |
|
|
Díky Torku, vypadá to že zajedu na ,,další seřízení,, ale zkusím jinde než mi montovali..., jinak jak jsi nakonec vyřešil to palivové čerpadlo jak ti vrčelo,četl jsem v tvém starším příspěvku, mě to vrčí tak že je slyšet do kabiny i při zap.motoru, přitom tlak dobrý , nádrž BA plná...., do výměny se mi nechce , mohl by být na vině i nový palivový filtr, dával jsem nejlevnější filtron _________________ XANTUŠKA 1.8 i,8V -LPG Stag 300, r.v. 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 6:03 pm Předmět: |
|
|
No sím čerpadlem to bylo tak ,že jsem jej vyndal a zjistil ,že je zarzlé proto šlo strašně hlučně,a z obavy že mi někde na cestě odejde jsem tady na foru sehnal jiný a vyměnil ho .Torek _________________ Xantia X1,1.8i 8v,rv 1994,typ motoru LFZ,zelená metla,litá kola 14" Borbet,LPG Tartarini,prostě je moje láska. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 8:07 pm Předmět: |
|
|
Ahoj mam taky STAG. Torku to co píšeš neni tak docela pravda to že máš v aute sekvenční lpg neznamena že se ti nemuže rozhodit pocitac na benzin. Problem ktery tu Vikis popisuje je rozhodně na straně plynařů. U mě vzniknul podobný problém po tom co mi zřejmě diky špatnemu termostatu odešli plynové vstřiky plynovej pocitac prepocitaval hodnoty tak aby spatne (pomalejsi než dřiv) plynove vstřiky davaly dostatek paliva. Díky tomu se mi rozhodil i benzinovej pocitac. Plynař mi řikal že jednou se jim rozhodil benzinovej pocitac na berlingu natolik , že ho museli poslat do citroenu aby do nej nahrali tovarni nastaveni nevim co je na tom pravdy ale v tve situaci bych to plynařum hodil na hlavu klasicka reklamace taky mi 3x převrtavali trysky asi na me dost prodelali ale po 3 tejdnech mi auto vyladily tak že jsem s lpg v aute neskutečně spokojenej. Momentalně tankuju za 10,20 a s těžkou nohou a V6 jezdim za 1,34 kč/km je to extrem ale i při dražší ceně plynu jsem se se Stagem nedostal přez 2 kč/km. Držim palce ale nehledej zbytecne chybu na aute kde neni najdi nekoho kdo Stag delá snad ti pomužou. _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
perpetum
Založen: 23.10.2009 Příspěvky: 4 Bydliště: Machová
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 9:01 pm Předmět: |
|
|
Ahoj, ja mám Stag 300 taky, už něco přes rok a najetých 20000 km. Včera jsem byl na revizi po těch 20-ti tisících, už to na mě při vypnutí klíčku pískalo. Vyměnili mi dva filtry - filtr kapalné fáze na přívodu do regulátoru a filtr plynné fáze za regulátorem vedoucí do vstřiků. Oba byly ještě v celkem dobrém stavu (na první pohled), ale poslední 3 týdny mi občas auto zdechalo po nastartování při ještě trochu teplém motoru (to po nastartování na benzín hned do 3 sekund přepínalo na plyn), když mělo začít tlakovat hydrauliku. Na servisním počítači jsme nic nepřenastovali, jen se vynuloval servisní interval. Dělali mi to v Autoplyncentru ve Zlíně-Želechovicích. Zatím si nemůžu stěžovat. Občas se mi rozsvítí K, ale to mi dělalo i před montáži LPG, zřejmě podle řečí bohatá směs a lambda se zblázní, začnou klesat otáčky, jako by to jelo na 3 válce a stále zdechá až do nuly během 10 sekund. Dřív jsem při tomto hned zastavil na kraji, počkal 20 sekund, nastartoval a jel dál. K- zhaslo po 4-5 nastartováních. Teď, když mě to potká, tak vypnu motor za jízdy, jedu setrvačností, nastaruju za jízdy a jedu vesele dál.
Jinak taky přesně nevím, jestli plynová řídící jednotka něco zapisuje do benzínové - ale nejsou podle mě propojené. Plynová jednotka je napojená z konektorů benzinových vstřiků, signál jde do ní a z ní pak do vstřiků plynu. Do ØJ plynu jde ještě zřejmě signál z jedné lambdy (já mám dvě). Tak nechápu, jak to může něco někde přepisovat. Podle mě to ty signály pro benzinové vstřiky zpomalí o jednu dobu motoru a pošle je jakoby do další doby (o dvě otáčky motoru později). Ale to je jen moje teorie. Milan. _________________ Xantia Break 1.8i 16V r.v. 2000 Millésime, LPG STAG 300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 9:14 pm Předmět: |
|
|
No jak pišeš nemusi bejt propojeny pocitace mezi sebou ale v podstate když bude špatne seřizenej plyn benzinovej pocitac si bude myslet že sou špatne benzinove vstřiky no tak zmeni hodnoty no jo ale to same udela plynovej a pak se to zacykli benzinovej pocitac netuši že benzinove vstřiky nejedou ale že misto nich ma plyn.... Torku ten podtlak byl origo Ag napojenej na hlavni svazek k pocitaci nebo dodatecne dodelavanej? nemel jsi spiš špatnej oblbovak vstřiku když se ti to rozhazovalo? podtlak by na rozdil od sekvence snad plyn rozhazovat nemel vubec... _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Torek
Založen: 6.12.2006 Příspěvky: 241 Bydliště: Semily
|
Zaslal: pá říjen 23, 2009 9:41 pm Předmět: |
|
|
Ahoj ,nevím ale to co jsem napsal mi řekl servisák od LPG co mi to montoval
prý v tom podtlaku ,ano byl to originál holandan byly nějak řídící jednotky vedle sebe a proto docházelo k přepisu hodnot jednotek.U sekvence jsou za sebou a tudíž k přepisu by nemělo docházet,protože benzinová jednotka ani neví že jede autí na LPG.Øídící jednotka benzinu udá hodnotu a tu potom jednotka LPG přepočítá na dávku LPG a dobu vstřiku.Nevím ,opravdu předávám jen co mi servisák řekl ,že k žádnému přepisování a načítání hodnot LPG do benzinové jednoty neojde a nemůže dojít,a od té doby mám s LPG pokoj jede dobře ,na BA+LPG.Problém jsem měl s čidlem teploty motoru pro řídící jednotku a s volnoběžným ventilem.Pokud by někdo chtěl mám k mání fungl novej italskej reduktor.Torek _________________ Xantia X1,1.8i 8v,rv 1994,typ motoru LFZ,zelená metla,litá kola 14" Borbet,LPG Tartarini,prostě je moje láska. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vikis
Založen: 19.10.2009 Příspěvky: 6 Bydliště: Moravák
|
Zaslal: út listopad 17, 2009 4:41 pm Předmět: |
|
|
Ahoj , tak jsem opět pokročil trochu dál se svým problémkem-ale popořadě...., jelikož jsem už nevěřil že mi něco lépe spraví tam kde mi montovali-již třikrát seřizováno , zajel jsem jinam,doporučovali chlapi z octavia fora,člověk se zkušenostmi se Stagem no a celkem jsem se divil-hned po nahlédnutí mi sdělil-předělat cívky z 3 ohmů na 1 ohmové, mrkl na trysky-byly dány 2 mm , dal 1,5 mm , ještě předělání jedné hadičky,údajně nevhodně umístněná a pak jsme najížděli mapu.sděleno že má řídící jednotka vstřikuje do všech válců zaráz , těžko se ladí-laicky řeščeno válce si ,,kradou plyn mezi sebou,,.Dal jiné svíčky-obyč.brisk , při posledním seřízení mi ani neřekli že mi moje nově koupené eyqumy sklepli z 0,9 tak na 0,55 ,mno..., cukání se velmi zlepšilo ale neodstranilo úplně , byl jsem na počkání,zřejmě by to chtělo ještě víc času na vyladění ale co se úplně odstranilo tak to byl problém s benzínem-najednou auto perfektně stratuje ráno na benzín,předtím tak na 3 x a potom navíc ještě cca 500 m nechtělo táhnout a dusilo se , odteď bez problému, myslím si že to mělo souvislost s nastavením bohatosti směsi u plynu a průměru trysek. raději ani nebudu psát co všechno jsem měnil, rada i pro druhé po mé zkušenosti-pokud začne zlobit benzín po instalaci nebo seřízení první asi jít po plynu .Teď už mě čeká poslední věc-když jsem při svém trápení nechal kontrolovat benz. trysky u Fedor auto Prostějov na ASNU tak mi sdělili mimo jiné že mám špatně navrtané trysky v sání-nadaleko , doporučili převrtat takže půjdu do toho a snad už problém s cukáním přestane , nemáte ještě někdo zkušenost s řídící jednotkou bosch a stag 300 v tomto motoru /1.8 i ,8V ,motor LFZ? , celkem by mne zajímalo jak se stím jinde dokázali vypořádat....
jak budu mít po seřízení tak opět napíšu postřehy... _________________ XANTUŠKA 1.8 i,8V -LPG Stag 300, r.v. 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: út listopad 17, 2009 6:05 pm Předmět: |
|
|
Jak někdo může v dnešní době ještě řešit LPG změnou velikostí odtrhu tj šílenost a ještě navíc o tolik...evidentně absolutně nevěděli co s tím,už bych tam nikdy nejel a ještě jim minimálně oznámil co si o jejich odbornosti myslím-zastavili se někde u škody 120 s bombou od sporáku v kufru!
Asi jsi měl problémy s jízdou na benzín i před změnou odtrhu,ale pak to muselo být snad ještě horší.Mě když před 6 lety tohle jeden udělal(asi jen o 1mm),tak mě to právě začlo hůře tahat na benzín za studena,hned jsem to zrušil.Pak se to vyřešilo jinou menší opravou,dosud na LPG jedinou! _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|