Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
fanan
Založen: 5.5.2009 Příspěvky: 29 Bydliště: Øíčany
|
Zaslal: po červen 01, 2009 6:32 pm Předmět: Něco píska...turbo??? |
|
|
zdravím,mam takovej problem začalo mi něco jako pískat (spíš jako vysavač)a to vždy když zabíra turbo toje cca 1800ot. a přijde mi že turbo nema takovej tah jako dřív ale třeba se mi to zda...že mě mate ten zvuk byl jsem u známeho v servisu a ten kontroloval trubku ze spoda co vede k turbu a ta je prej v pořádku a prej na turbo se nedostane aby zkontroloval vrtulku.tak prej by to mohlo bejt těsnení pod saním.tak mě zajma jestli stím ma nekdo taky zkušenost.předem dik za rady jo a vrtuka neni slyšet že byse brousila.posledně když mi odešlo turbo tak brousila hned a najel jsem stim cca 60km a byl konec nabralo olej.diky _________________ Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po červen 01, 2009 7:33 pm Předmět: |
|
|
Praskla ti nějaká hadička,třeba od turbokorektoru,a nebo povolil nějaký spoj.Důkladně zkontrolovat,a musíte na to přijít. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
fanan
Založen: 5.5.2009 Příspěvky: 29 Bydliště: Øíčany
|
Zaslal: po červen 01, 2009 7:38 pm Předmět: |
|
|
hmm dik,jako taky si myslim že tim sanim to nebude,jako měl jsem v planu to pretěsnit i s vikem od ventilu a prostě vše co je tam nahoře protože je od tamtud zaprasenej celej motor,takže když to nehoře sundam tak bych viko ventilu,sani apod... tak se k tomu turbu dostanu asi lepe.co??? _________________ Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: po červen 01, 2009 8:12 pm Předmět: |
|
|
Než se začneš šourat v sání, pořádně zkontroluj výfuk, zejména napojení na svody a celou tu trubku ke katalizátoru. Když je tam dírka, projevuje se to "najednou" slyšitelným turbem. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
fanan
Založen: 5.5.2009 Příspěvky: 29 Bydliště: Øíčany
|
Zaslal: po červen 01, 2009 8:47 pm Předmět: |
|
|
aha tak to jsem vubec netušil že to muže mit vliv.dik _________________ Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út červen 02, 2009 8:07 pm Předmět: |
|
|
Vždy píšu,nějaký spoj Samozřejmě i výfukový,pak hvízdá turbo jak blázen,ale zase by se mu nijak zvláš nesnížil výkon.,jen zvuk. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
fanan
Založen: 5.5.2009 Příspěvky: 29 Bydliště: Øíčany
|
Zaslal: st červen 03, 2009 4:28 am Předmět: |
|
|
ted jsem neměl čas stím něco dělat tak jsem jezdil stim. za dva dny jsem najel něco přes 300km a je to furt stejnej zvuk.takova meluzína vejfuk jsem teda skouknul od turba dal a je ok. ale nahoře to sání tam je to dost poblitý.tak se do toho dneska dam.nemáte stim nekdo zkušenosti co je potřeba za nářadí jaký těsněni apod.vypadá že ty čtyři hadice co jsou na sáni že budou v haji.tý jsou specialní???nebo normani co prodávaj v obchode s autodíly???
dík za pomoc _________________ Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st červen 03, 2009 10:12 am Předmět: |
|
|
Asi bych ještě před přetěsòováním změřil tlak v sání ( za turbem ) , abys měl co srovnávat po opravě.
Musíš to měřit při zatížení motoru, tedy za jízdy.
Já to měřil na mé 1,9 Td, takže nevím, jaké možnosti připojení jsou u 2,1 Td. 1,9 TD má kontrolu tlaku turba trubičkou cca. 12 mm k vtřikovacímu čerpadlu, na kterou jsem nasadil akvaristické rozbočení a silonovou hadičkou k manometru ( dlouhou hadičku a manometr jsem přivřel do bočního okna), ale jak říkám, u dvajedničky to neznám, ale asi tam bude něco podobného, k nějakému chčidlu .
V mém případě jsem naměřil max. 0,9 Bar. Tlak se začínal zvedat někde na 1800 j/min. .
Kdybys to náhodou měřil, tak koukej taky na cestu a né jen na manometr
A nediv se, že ti to rve manometr při volnoběhu pod nulu, takže poskakuje. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st červen 03, 2009 10:53 am Předmět: |
|
|
Proč tak složitě, tlak u 2,1TD a HDi jde změřit na MAP senzoru (snímač tlaku v sání).
MAP pro 2,1TD
_________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st červen 03, 2009 1:44 pm Předmět: |
|
|
Xantiaku, protože u 1,9TD s "lankem" to jinak nešlo.
Jak jsem psal, tak u dvajedničky nějaké chčidlo bude, je jen dobře, že jsi přiložil převodní tabulku, díky.
I když manometr je manometr _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: st červen 03, 2009 2:40 pm Předmět: |
|
|
xantiak napsal: | Proč tak složitě, tlak u 2,1TD a HDi jde změřit na MAP senzoru (snímač tlaku v sání). |
Xantiaku, a kde by som ten MAP senzor našiel? Bude asi na hadici čo ide do sania z turba, ale trocha konkrétnejšie? Pre mna to bude jednoduchšie napájkova dva kábliky a pripnú na voltmeter ako dorába nanometer _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pů
Založen: 17.6.2008 Příspěvky: 8
|
Zaslal: st červen 03, 2009 3:22 pm Předmět: |
|
|
Sání se mi nezdá, to by pískalo i na volnoběh a né až od 1800ot/min. To vypadá buď na výfuk někde blízko turba nebo těsnění za turbem. Já to měl taky, krásně mi to hvízdalo a pak sem zjistil že je rozpadlá ta drátěnka za turbem. Nebo to taky může být jakákoliv hadička k regulaci turba, ale to nevim jak má 2,1 dělané. _________________ Xantia 2.0TCT Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st červen 03, 2009 4:12 pm Předmět: |
|
|
SGT: u HDi je na intercoleru vpravo nahoře, jestli nenajdeš tak Ti to blejsknu. Pájet není třeba je tam konektor a stačí tam strčit hroty od měřáku a nechat někoho a Ti šlape na plyn do plného plnění turba, čili nějakých 2000 otáček stačí, pač HDI plní plnej tlak při 1750ot/min. Za jízdy nic měřit nemusíš rozdíl v tlaku plnění tam nebude. Jo a jestli si dobře pamatuju, tak HDI má plnej tlak kolem 220kPa. U 2,1TD nevím jestli je taky na IC nebo někde na sání, to spíš řeknou 2,1čkáři.
Co se týká pískání prasklého sání, řešil jsem kolegovu 307čku HDI, pořád mu padala do nouzáku a mechanici nevěděli co s tím, jeden měnil selenoid za pět táců a druhej mu rovnou chtěl poslat turbo na repas, ještě že se tak nestalo. Při nastartování na volnoběh šlo slyšet lehké popískávání, které se v otáčkách stupòovalo, měl prasklou hadici mezi turbem a IC, po výměně vše ok.
Tady ještě MAP pro HDI:
_________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: st červen 03, 2009 6:13 pm Předmět: |
|
|
Vždy je to tak jednoduché, kór na 2.1Td . Sundej přímo na vzd. filtru sací hadici a zacpi ji nafest (používám nádobku od spraye, má stejný průměr), nejlépe zapáskuj. Kousek nad ní (asi 20cm) je odfuk par z klikové skříně, ten odpoj a nasaď na sací hadici zahradní hadici 3/4" a foukni do ní. Pokud bude držet tlak, tak v sacím okruhu to není, pokud nebude tak jarová voda a hledat. Naštěstí u motoru 2.1 jsou v 99% po zastavení motoru všechny sací ventily zavřené. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sgt
Založen: 12.3.2007 Příspěvky: 270 Bydliště: Skalité, SK
|
Zaslal: st červen 03, 2009 9:01 pm Předmět: |
|
|
xantiak napsal: | SGT: u HDi je na intercoleru vpravo nahoře, jestli nenajdeš tak Ti to blejsknu. Pájet není třeba je tam konektor a stačí tam strčit hroty od měřáku a nechat někoho a Ti šlape na plyn do plného plnění turba, čili nějakých 2000 otáček stačí, pač HDI plní plnej tlak při 1750ot/min. Za jízdy nic měřit nemusíš rozdíl v tlaku plnění tam nebude. Jo a jestli si dobře pamatuju, tak HDI má plnej tlak kolem 220kPa. |
no ja intercooler nemám, tak budem musie h¾ada.
1. Takže mám odpoji konektor a mera priamo na snímači? Nebude blbnú RJ keď nemá hodnoty o tlaku turba -> nehodí núdzový režim?
2. Nemá turbo na "prázdno" (státí) menší tlak ako pri záaži (jazde) pri rovnakých otáčkach? Nemeria sa práve preto plný tlak turba počas jazdy? _________________ C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir |
|
Návrat nahoru |
|
|
|