Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Něco píska...turbo???
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fanan



Založen: 5.5.2009
Příspěvky: 29
Bydliště: Øíčany

PříspěvekZaslal: po červen 01, 2009 6:32 pm    Předmět: Něco píska...turbo??? Citovat

zdravím,mam takovej problem začalo mi něco jako pískat (spíš jako vysavač)a to vždy když zabíra turbo toje cca 1800ot. a přijde mi že turbo nema takovej tah jako dřív ale třeba se mi to zda...že mě mate ten zvuk Shocked byl jsem u známeho v servisu a ten kontroloval trubku ze spoda co vede k turbu a ta je prej v pořádku a prej na turbo se nedostane aby zkontroloval vrtulku.tak prej by to mohlo bejt těsnení pod saním.tak mě zajma jestli stím ma nekdo taky zkušenost.předem dik za rady jo a vrtuka neni slyšet že byse brousila.posledně když mi odešlo turbo tak brousila hned a najel jsem stim cca 60km a byl konec nabralo olej.diky
_________________
Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: po červen 01, 2009 7:33 pm    Předmět: Citovat

Praskla ti nějaká hadička,třeba od turbokorektoru,a nebo povolil nějaký spoj.Důkladně zkontrolovat,a musíte na to přijít.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fanan



Založen: 5.5.2009
Příspěvky: 29
Bydliště: Øíčany

PříspěvekZaslal: po červen 01, 2009 7:38 pm    Předmět: Citovat

hmm dik,jako taky si myslim že tim sanim to nebude,jako měl jsem v planu to pretěsnit i s vikem od ventilu a prostě vše co je tam nahoře protože je od tamtud zaprasenej celej motor,takže když to nehoře sundam tak bych viko ventilu,sani apod... tak se k tomu turbu dostanu asi lepe.co???
_________________
Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mamut



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 309
Bydliště: Praha Kadlín

PříspěvekZaslal: po červen 01, 2009 8:12 pm    Předmět: Citovat

Než se začneš šourat v sání, pořádně zkontroluj výfuk, zejména napojení na svody a celou tu trubku ke katalizátoru. Když je tam dírka, projevuje se to "najednou" slyšitelným turbem.
_________________
Break V6 3,0 750 Virago
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fanan



Založen: 5.5.2009
Příspěvky: 29
Bydliště: Øíčany

PříspěvekZaslal: po červen 01, 2009 8:47 pm    Předmět: Citovat

aha tak to jsem vubec netušil že to muže mit vliv.dik
_________________
Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiRaY



Založen: 26.4.2007
Příspěvky: 1227
Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)

PříspěvekZaslal: út červen 02, 2009 8:07 pm    Předmět: Citovat

Vždy píšu,nějaký spoj Very Happy Samozřejmě i výfukový,pak hvízdá turbo jak blázen,ale zase by se mu nijak zvl᚝ nesnížil výkon.,jen zvuk.
_________________
Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fanan



Založen: 5.5.2009
Příspěvky: 29
Bydliště: Øíčany

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 4:28 am    Předmět: Citovat

ted jsem neměl čas stím něco dělat tak jsem jezdil stim. za dva dny jsem najel něco přes 300km a je to furt stejnej zvuk.takova meluzína Very Happy vejfuk jsem teda skouknul od turba dal a je ok. ale nahoře to sání tam je to dost poblitý.tak se do toho dneska dam.nemáte stim nekdo zkušenosti co je potřeba za nářadí jaký těsněni apod.vypadá že ty čtyři hadice co jsou na sáni že budou v haji.tý jsou specialní???nebo normani co prodávaj v obchode s autodíly???
dík za pomoc Very Happy
_________________
Citroen Xantie 2,1 td break r.v.98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 10:12 am    Předmět: Citovat

Asi bych ještě před přetěsòováním změřil tlak v sání ( za turbem ) , abys měl co srovnávat po opravě.
Musíš to měřit při zatížení motoru, tedy za jízdy.
Já to měřil na mé 1,9 Td, takže nevím, jaké možnosti připojení jsou u 2,1 Td. 1,9 TD má kontrolu tlaku turba trubičkou cca. 12 mm k vtřikovacímu čerpadlu, na kterou jsem nasadil akvaristické rozbočení a silonovou hadičkou k manometru ( dlouhou hadičku a manometr jsem přivřel do bočního okna), ale jak říkám, u dvajedničky to neznám, ale asi tam bude něco podobného, k nějakému chčidlu .
V mém případě jsem naměřil max. 0,9 Bar. Tlak se začínal zvedat někde na 1800 j/min. .
Kdybys to náhodou měřil, tak koukej taky na cestu a né jen na manometr Wink
A nediv se, že ti to rve manometr při volnoběhu pod nulu, takže poskakuje.
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 10:53 am    Předmět: Citovat

Proč tak složitě, tlak u 2,1TD a HDi jde změřit na MAP senzoru (snímač tlaku v sání).

MAP pro 2,1TD


_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 1:44 pm    Předmět: Citovat

Xantiaku, protože u 1,9TD s "lankem" to jinak nešlo.
Jak jsem psal, tak u dvajedničky nějaké chčidlo bude, je jen dobře, že jsi přiložil převodní tabulku, díky.

I když manometr je manometr Laughing
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 2:40 pm    Předmět: Citovat

xantiak napsal:
Proč tak složitě, tlak u 2,1TD a HDi jde změřit na MAP senzoru (snímač tlaku v sání).

Xantiaku, a kde by som ten MAP senzor našiel? Bude asi na hadici čo ide do sania z turba, ale trocha konkrétnejšie? Pre mna to bude jednoduchšie napájkova dva kábliky a pripnú na voltmeter ako dorába nanometer Laughing
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu




Založen: 17.6.2008
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 3:22 pm    Předmět: Citovat

Sání se mi nezdá, to by pískalo i na volnoběh a né až od 1800ot/min. To vypadá buď na výfuk někde blízko turba nebo těsnění za turbem. Já to měl taky, krásně mi to hvízdalo a pak sem zjistil že je rozpadlá ta drátěnka za turbem. Nebo to taky může být jakákoliv hadička k regulaci turba, ale to nevim jak má 2,1 dělané.
_________________
Xantia 2.0TCT Break
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xantiak



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 4:12 pm    Předmět: Citovat

SGT: u HDi je na intercoleru vpravo nahoře, jestli nenajdeš tak Ti to blejsknu. Pájet není třeba je tam konektor a stačí tam strčit hroty od měřáku a nechat někoho a Ti šlape na plyn do plného plnění turba, čili nějakých 2000 otáček stačí, pač HDI plní plnej tlak při 1750ot/min. Za jízdy nic měřit nemusíš rozdíl v tlaku plnění tam nebude. Jo a jestli si dobře pamatuju, tak HDI má plnej tlak kolem 220kPa. U 2,1TD nevím jestli je taky na IC nebo někde na sání, to spíš řeknou 2,1čkáři.

Co se týká pískání prasklého sání, řešil jsem kolegovu 307čku HDI, pořád mu padala do nouzáku a mechanici nevěděli co s tím, jeden měnil selenoid za pět táců a druhej mu rovnou chtěl poslat turbo na repas, ještě že se tak nestalo. Při nastartování na volnoběh šlo slyšet lehké popískávání, které se v otáčkách stupòovalo, měl prasklou hadici mezi turbem a IC, po výměně vše ok.

Tady ještě MAP pro HDI:

_________________
* Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *

****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 ****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 6:13 pm    Předmět: Citovat

Vždy je to tak jednoduché, kór na 2.1Td . Sundej přímo na vzd. filtru sací hadici a zacpi ji nafest (používám nádobku od spraye, má stejný průměr), nejlépe zapáskuj. Kousek nad ní (asi 20cm) je odfuk par z klikové skříně, ten odpoj a nasaď na sací hadici zahradní hadici 3/4" a foukni do ní. Pokud bude držet tlak, tak v sacím okruhu to není, pokud nebude tak jarová voda a hledat. Naštěstí u motoru 2.1 jsou v 99% po zastavení motoru všechny sací ventily zavřené.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sgt



Založen: 12.3.2007
Příspěvky: 270
Bydliště: Skalité, SK

PříspěvekZaslal: st červen 03, 2009 9:01 pm    Předmět: Citovat

xantiak napsal:
SGT: u HDi je na intercoleru vpravo nahoře, jestli nenajdeš tak Ti to blejsknu. Pájet není třeba je tam konektor a stačí tam strčit hroty od měřáku a nechat někoho a Ti šlape na plyn do plného plnění turba, čili nějakých 2000 otáček stačí, pač HDI plní plnej tlak při 1750ot/min. Za jízdy nic měřit nemusíš rozdíl v tlaku plnění tam nebude. Jo a jestli si dobře pamatuju, tak HDI má plnej tlak kolem 220kPa.

no ja intercooler nemám, tak budem musie h¾ada.
1. Takže mám odpoji konektor a mera priamo na snímači? Nebude blbnú RJ keď nemá hodnoty o tlaku turba -> nehodí núdzový režim?
2. Nemá turbo na "prázdno" (státí) menší tlak ako pri záaži (jazde) pri rovnakých otáčkach? Nemeria sa práve preto plný tlak turba počas jazdy?
_________________
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive
Xantia Break 2.0 HDi 66kW Plaisir
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)