Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: pá duben 17, 2009 7:29 pm Předmět: Žádost-změření výšky podvozku |
|
|
Dobrý večer pánové. Mám na Vás jednu prosbu. Už týden zápasím s nastavením výšky podvozku. Zadek je celkem uspokojivý, ale předek nemůžu doštelovat a proto žádám majitelé combíků HDi s koly rozměru 205/60 R15 zda by u nich šlo změřit výšku od ZEMÌ K LEMU BLATNÍKU v normální-jízdní poloze a napsat zde výsledek. Děkuji za odpovědi. Zítra jdu na rampu a budu s tím znovu zápasit. Buď se mi to zdá strašně vysoko a nebo zase nízko. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 17, 2009 8:34 pm Předmět: |
|
|
Koukej na poloosy, a nastav to tak aby byly pokud možno VODOROVNÌ, ----- kolmo ke kolům, nebo jen velmi, ale opravdu velmi mírně jakoby zvedlé od kol k motoru. Vžádné případě ne "prolomené" tj. od kol dolu ... a pak dej podle prahů ( zesílené zvedací plochy pro hever) do stejné výšky vzadu i vepředu ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
techex
Založen: 3.1.2008 Příspěvky: 30
|
Zaslal: pá duben 17, 2009 8:51 pm Předmět: |
|
|
sakra dy je to tu uplně detailně popsané |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: pá duben 17, 2009 9:23 pm Předmět: |
|
|
TECHTEX- To je sice pravda že to je detailně popsané, ale po zadání těch konstant a výpočtech když jsem to měřil tak to je blbost, to bych z toho měl nějakej allroad. Navíc na HDI jsem nikde správnej rozměr nenašel.
PaM- Vím že jseš na toto odborník. Zkusím to, ale dnes jsem se v tom vrtal a když jsem to dělal podle těch poloos tak se mi to zdá hodně nízko a zadní kolo už zalejzá do blatníku. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 17, 2009 9:46 pm Předmět: |
|
|
co se zdá, to je sen ....
nastav to tak a projěď se ... musíš to několikrát zkontrolovat , zatížit nápravu - odlehčit .. kouknout, dorovnání "odspoda" a "odvrchu" změřit ... projet ... změřit, kouknout ...
Zadní kolo zalejzá do blatníku ... to je podle toho jaký pneu máš obutý ... ale v podstatě ano, 15ctky zalejzaj vzadu lehce do blatníku, horní hrana pneu se zhruba kryje s lemem blatníku ... 14ctky mají mezeru ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: pá duben 17, 2009 10:17 pm Předmět: |
|
|
OK zkusíme a uvidíme. Ještě jeden postřeh mám, zadek se zvyšuje a snižuje naprosto pravidelně, ale předek jakoby skáče po třech centimetrech nahoru a pak když to spustím tak zase ve fázích po třech centimetrech jde dolů. že by tíha motoru nevím. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so duben 18, 2009 7:55 am Předmět: |
|
|
Kaspřik napsal: | předek jakoby skáče po třech centimetrech nahoru a pak když to spustím tak zase ve fázích po třech centimetrech jde dolů. že by tíha motoru nevím. |
jojo, mušíš velmi jemě nahoru poslouchat jak zasyčí kapalina v korektoru ... taky zavrtět volantem, aby se kola dostaly do správné pozice. _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
techex
Založen: 3.1.2008 Příspěvky: 30
|
Zaslal: so duben 18, 2009 9:24 am Předmět: |
|
|
článek- seřizování výšky na activě, tam je všechno výpočet je i pro hdi- označené po roce 96. funguje to normálně. je to originál dílenská příručka |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: so duben 18, 2009 11:12 am Předmět: |
|
|
TECHTEX-S tím bych dovolil nesouhlasit, protože podle mě zde hraje roli rozměr kol a pneu. Co vím tak HDI má origo 205/60 R15 a poloměr tohoto rozměru je jiný než třeba 185/65 R14 a tudíž ta výška je pak špatně. proto je u různých motorizací jiná ta konstanta co se připočítává a odečítavá i když karoserie je stejná. Ale konstantu na HDI respektive na 205/60 R15 jsem nikde nenašel. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so duben 18, 2009 7:58 pm Předmět: |
|
|
Kaspřik napsal: | TECHTEX-S tím bych dovolil nesouhlasit, protože podle mě zde hraje roli rozměr kol a pneu. Co vím tak HDI má origo 205/60 R15 a poloměr tohoto rozměru je jiný než třeba 185/65 R14 a tudíž ta výška je pak špatně. proto je u různých motorizací jiná ta konstanta co se připočítává a odečítavá i když karoserie je stejná. Ale konstantu na HDI respektive na 205/60 R15 jsem nikde nenašel. |
S tím bych dovolil nesouhlasit,
H1 = R1 – L1 ; H2 = R2 + L2 ; L1 a L2 = "konstanta" nezávislá na průměru kola
L1 : teoretická vzdálenost mezi rovinou
přední nápravnice a osou čepu kola
L2 : teoretická vzdálenost mezi opěrnou
plochou karoserie a osou čepu kola
R1, R2 : poloměr kola (mm)
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=208&postdays=0&postorder=asc&start=30
akorát je na dokumentu chybka , patří tam na zadek H2 = R2 + L2 _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: so duben 18, 2009 11:30 pm Předmět: |
|
|
Jo OK ale hraje roli to R1 a R2 což u každýho vozidla s jiným kolem je jiné a tudíž ta konstanta L1 a L2 je jiná. Příklad : Poloměr kole je dejme tomu u 187/65R14 310 mm a konstanta L1 je blablabla 170mm. U kola 205 /60 R15 /HDI/je poloměr 320mm a konstantu neznám a nemůžu tam dát těch 170 mm, protože by auto bylo strašně vysoko. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne duben 19, 2009 8:00 am Předmět: |
|
|
nene, L1 a L2 je vzdálenost mezi "pevným bodem" na karoserii a pomyslným STØEDEM - OSOU KOLA, tzn je jedno jaký průměr kolo má, tato mezera udává v jaké poloze jsou přední či zadní ramena ke karoserii bez ohledu na kola. Rozměr kola jen mění "celkovou výšku" ( H ) vozidla nad vozovkou ... ramena zůstávají vysunuta stejně a pod stejným úhlem _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
Derby-Senda
Založen: 14.7.2007 Příspěvky: 71 Bydliště: Nový Oldřichov
|
Zaslal: ne duben 19, 2009 12:57 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem dnes dělal udržbu Xantušky a změřil jsem vzdálenost od země k okraji blatníku na jedné straně sem naměřil 66,7 cm a na druhé 66,9 cm podotýkám že nemám zrovna rovnou podlahu garaže a gumy mám přehuštěné a stejně to vypadá že jsou měkké samozdřejmě mám rozměr 205/60 R15 snad vám to pomůže _________________ Xantia Break 2.0HDi 80kw 11/2000 Exclusive stříbrná střela spotřebu držím pod 6l/100km Tempomat, ostřik světel, vyhřívané sedáky, LED denní světla, xenony, LED obrysovky-blikače-podsvícení interieru, Palubní PC
Diagnostika Lexia 3, PP2000, ELM 327 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: po duben 20, 2009 11:45 am Předmět: |
|
|
Děkuji za odpovědi, zítra jdu opět na rampu a uvidíme jak to dopadne. Ještě jednou děkuji. _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: po duben 20, 2009 7:53 pm Předmět: |
|
|
Ja jsem u sve seridil vysku nasledovne...
Zmeril jsem rozdil mezi lezicim autem a max. zvednutym. Provozni vysku jsem pak nastavil u kazdeho kola priblizne do pulky zdvihu.
Jen mne dost prekvapilo, ze rozsah pohybu min.-max. vepredu je o dost rozdilny oproti zadku.
A navic se neustale potykam s velkym problemem! Presto ze jsem nastavoval snad uz uplne vse, nereaguje mi auto na pohyb ovladaci paky spravne. Vzadu mi to nechce z provozni vysky sednout na zem a vepredu se mi to zase nechce zvedat z provozni vysky do maxima.
Mel jsem i rozebrane korektory, vycistil jsem je, prezkousel hybnost pistku v nich(venku se pohybuji lehce), promazal jsem vsechny mozny hejblata a porad nic. Chova se to obdobne pri ruzne serizenych vyskach auta. Prekontroloval jsem nastaveni tahla v te ovalne dire na ovladani korektoru...je uprostred.
Jediny, co jsem jeste neudelal, je vymena stare LHM...ale ta na tom zas tak spatne neni. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
|