Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Teplota motoru na 1,9 TD r.v.97

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tomáš1



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 15
Bydliště: Rokycany

PříspěvekZaslal: ne květen 13, 2007 6:36 pm    Předmět: Teplota motoru na 1,9 TD r.v.97 Citovat

Nazdar všichni,
mám takový dotaz, v zimních měsících mám teplotu motoru okolo 70°C. Teď při vyších denních teplotách mi teplota motoru leze cca na 92°C. Při spuštění klima a jízdě do kopce po dálnici rychlostí okolo 130km, mi teplota motoru leze mírně nad 100°C. Chci se zeptat, zdali jste se stím někdo setkal? Je to normální, nebo mám začít řešit termostat?

Díky za jakékoliv info Tomáš
_________________
Tomáš

X1 1,9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Luky



Založen: 4.12.2006
Příspěvky: 40

PříspěvekZaslal: ne květen 13, 2007 8:13 pm    Předmět: Citovat

Exclamation Ahoj.Ta teplota je trošku vyšší,ale mě to zrovna dneska na D1 při stoupání do kopce taky lezlo na 90 a trochu výše.Klimu jsem nezapínal,ale protože většinou s klimou běží obě vrtule tak se mi motor drží kolem 80ky.Øekl bych to asi tak,je tam toho před tím chladičem moc.Chladič klimy,chladič turba a teprve potom normální chladič.Možná by nebylo úplně marné ty chladiče trochu Wapkou pročistit,ale samozřejmě né uplně na přímo,jen tak lehce. Exclamation
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš1



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 15
Bydliště: Rokycany

PříspěvekZaslal: ne květen 13, 2007 9:08 pm    Předmět: Citovat

Luky napsal:
Exclamation Ahoj.Ta teplota je trošku vyšší,ale mě to zrovna dneska na D1 při stoupání do kopce taky lezlo na 90 a trochu výše.Klimu jsem nezapínal,ale protože většinou s klimou běží obě vrtule tak se mi motor drží kolem 80ky.Øekl bych to asi tak,je tam toho před tím chladičem moc.Chladič klimy,chladič turba a teprve potom normální chladič.Možná by nebylo úplně marné ty chladiče trochu Wapkou pročistit,ale samozřejmě né uplně na přímo,jen tak lehce. Exclamation



Ahoj,
Chladiče mám vystříkané, chladič motoru je nový a klima mám čerstvě naplněné. Takže ucpané ve voštinách, nebo v trubkách zanešené určitě nejsou. Chci se zeptat, je to kolísání teploty motoru a výskočení lehce nad 100°C normální? U jiných aut jsem měl téměř vždy teplotu na 90°C, ale byly to auta benzínová mimo octávie, ale u ní, bylo to TDI se teplota z 90°C nehla.
Tomáš
_________________
Tomáš

X1 1,9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misak-plysak



Založen: 15.4.2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Vlašim

PříspěvekZaslal: ne květen 13, 2007 9:19 pm    Předmět: Citovat

2,1TD mi dělá to samý, že vyleze nad 100°C a nejde dolu.. Proto to mám vyřešený spínačem kterym zapínám sahary napřímo. Vyměnil jsem ale čidlo teploty a je po.. Zkus ho taky vyměnit, třeba ti to taky pomůže.
_________________
XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... Crying or Very sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Luky



Založen: 4.12.2006
Příspěvky: 40

PříspěvekZaslal: po květen 14, 2007 5:31 am    Předmět: Citovat

Idea Ta kolísavá teplota je charakteristický mé Xantie,nejdřív jsem z toho byl na nervy,víc než na cestu jsem hleděl na budík Rolling Eyes ,ale nakonec jsem si zvykl Exclamation Takže hlavu vzhůru tvé auto je, zdravé Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Exclusive



Založen: 14.1.2007
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: po květen 14, 2007 6:52 am    Předmět: Citovat

Mam 2,1Td a dělá mi to taky,už to neřeším
_________________
GSA 1,3 Pallas
BX16 Break TRC
Xantia Break II 2,1TD 98 Exclusive
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Plzak.Michal



Založen: 24.2.2007
Příspěvky: 14
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po květen 14, 2007 8:56 am    Předmět: Citovat

Mám 1,9 TD, v zimě okolo 70°C a v létě i přes 100°. Asi je to normální
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel56



Založen: 16.2.2007
Příspěvky: 256
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: po květen 14, 2007 11:26 am    Předmět: Citovat

Plzak.Michal napsal:
Mám 1,9 TD, v zimě okolo 70°C a v létě i přes 100°. Asi je to normální

Mam X az od letoska, taze jestli se tomu da rikat zima, tak mam porad 80 akorat kdyz je chladno, tak to trva chvilku dyl (cca 2km)
_________________
X1 1.9TD liftback
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jira



Založen: 16.1.2007
Příspěvky: 306
Bydliště: Vodňany

PříspěvekZaslal: po květen 14, 2007 1:30 pm    Předmět: Citovat

Osobně si myslím, že to v pořádku není. To nad 100 . Když mi teplota začne stoupat, sepmou ventilátory ( 87°C ) neberte mě za slovo, to nevím přesně kdy spínají a teplota jde okamžitě dolu. To už to musím kalit v létě, aby vylezla na 95. Mám též 1,9TD .
Když jsem měl načnutý těsnění pod hlavou, to to na 100 lezlo, ale nechci strašit. Sad
_________________
jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš1



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 15
Bydliště: Rokycany

PříspěvekZaslal: so květen 26, 2007 12:10 pm    Předmět: Citovat

Zdravím,
tak jsem vyměnil termostat a zdá se mi, že se to naopak trochu zhoršilo. Crying or Very sad V manuálu jsem se dočetl, že teplota na 100°C je normální a dokonce i mírně přes 100°C v horkých dnech. Jen, protože mám manuál v holanštině nevím co znamená v originálním manuálu poznámka k turbodieselu. V českém překladu tato poznámka není.

Tomáš
_________________
Tomáš

X1 1,9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš1



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 15
Bydliště: Rokycany

PříspěvekZaslal: ne květen 27, 2007 8:13 am    Předmět: Citovat

Tomáš1 napsal:
Zdravím,
tak jsem vyměnil termostat a zdá se mi, že se to naopak trochu zhoršilo. Crying or Very sad V manuálu jsem se dočetl, že teplota na 100°C je normální a dokonce i mírně přes 100°C v horkých dnech. Jen, protože mám manuál v holanštině nevím co znamená v originálním manuálu poznámka k turbodieselu. V českém překladu tato poznámka není.

Tomáš


Ještě mi napadla jedna věc. X 1-čky trpěly na studené spoje na tišáku přístrojové desky. Nemůže to být i tento problém. Je pravda, že se to týkalo spíše palivoměru. Ale jak jsem již psal, vyměnil jsem termostat a přijde mi, že se to zahřívá víc. I když mi budík ukazuje cca 97°C, po vypnutí klimy, seventilátory přepnou na pomalejíší rychlost. Což mi napovídá, že by mohla být skutečná teplota motoru nižší, než ukazuje budík.
Nesetkal jste se stím už někdo?

Tomáš
_________________
Tomáš

X1 1,9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirďa



Založen: 16.5.2007
Příspěvky: 38
Bydliště: Kuřim

PříspěvekZaslal: ne květen 27, 2007 9:28 am    Předmět: Citovat

Nazdárek , sice nemám TD , ale poskušenostech z mnoha vozů,si myslím že se to dá vyřešit teplotním čidlem na sepínání ventilátorů. Nevím sice jak u Citroenů (zatím sem to nepotřeboval) ale u jiných aut jsou čidla srůznou teplotou sepnutí. U předchozích aut sem to řešil (pokud bylo vše ostatní v pořádku) výměnou čidla s nižší hodnotou,ventilátory sepínaly už při menším zahřátí (třeba 75,85 stupòů) a motor se tak nepřehříval. Ahoj Mirďa Smile
_________________
Mirďa z Kuřima. X 1-1,8 8v BREAK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš1



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 15
Bydliště: Rokycany

PříspěvekZaslal: út červen 12, 2007 10:17 pm    Předmět: Citovat

Ahoj chlapi,
takže jsem na své Xantii už vyzkoušel snad všechno a pořád se přehřívá.
Napíšu alespoò moje poznatky, kdyby Vás něco napadlo, zkuste to napsat.
1. vyměnil jsem termostat
2. vyměnil jsem čidlo na teploměr a odzkoušel ho externím teploměrem
3. vyměnil jsem zelený i hnědý termospínač
4. řádně jsem odvzdušnil celý okruh
5. odzkoušel jsem odpojení konektoru od hnědého čidla. Výsledek je, že se sepnou oba ventilátory na cca 5s pomalu a pak se roztočí na plnné otáčky.
6. zkoušel jsem jet po odpojení konektoru s velikou zátěží motoru tj. cca 150km/h do dlouhého kopce. Teplota byla na cca 95°C výš ani píď. Jen nešla klima, asi je při odpojení čidla nefunkční
7. Mám odzkoušeno, že bez puštěné klimy i při překročení 100°C se ventilátory nepřepnou na vyšší rychlost. Při puštěné klimě se na vyšší rychlost někdy roztočí, ale to si asi řídí klima sama.
8. Není ovládání ventilátorů přes nějakou pojistku?


Jinak uvažuji o namontování ručního spínače ventilátorů. Nevíte někdo kam ho co nejsnáze připojit?

Díky za rady Tomáš
_________________
Tomáš

X1 1,9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš1



Založen: 11.12.2006
Příspěvky: 15
Bydliště: Rokycany

PříspěvekZaslal: st červen 13, 2007 6:16 pm    Předmět: Citovat

Čau chlapi,
takže poslední poznatek. Dneska jsem to ručně ohřál na cca 105°C a vrtule se bez spuštěné klimy, spustily ma vyšší rychlost. Cca ve 100°C se zase přeply na rychlost pomalejší. Jinak při spuštěné klimě mě jedou vrtule na rychlost pomalejší, občas se přepnou na rychlost vyšší. Teploměr v autě jsem dříve kontroloval ponořeným skleněným teploměrem v expanzní nádržce cca do 94°C a seděl, je možné že by potom fixloval? Měnil jsem i ten modrý snímač teploty u pal. filtru.

Tomáš

Crying or Very sad
_________________
Tomáš

X1 1,9TD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hrobnik



Založen: 24.6.2007
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: ne červen 24, 2007 11:03 pm    Předmět: Citovat

Ahoj Tomáši řešil jsem teď stejný problém. Za prvé vyndej oba chladiče voda+vzduch a pořádně vyfoukej chladič klimatizace,směrem z motoru ven. A potom zkontroluj spínací relátka mezi saharama ze předu auta jsou tam tři-přepínají sahary. Mě to pomohlo mam teplotu mezi 80-90. Æau
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia - Xantia kombi archiv Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)