Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: ne prosinec 07, 2008 8:53 pm Předmět: |
|
|
prima-men napsal: | stepan: Po dalším přečtení mi to též došlo, tak jsem to opravil. Omlouvám se. |
_________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 7:23 am Předmět: |
|
|
stepan napsal: | Myslím, že otázka nezněla jak vypadají kola do A, ale kde je ta mez, že je to špatný? Myslím, že mírné Ačko je ještě dobrý, ale větší už je problém. Ví někdo jaké jsou hodnoty geometrie zadní nápravy? A dá se nějak seřizovat? |
Zadní náprava se seřídit nedá.Sleduj ojetost zadních pneu.Jestliže se sjíždějí rovnoměrně,tak je vše ok.Jestliže se sjíždí vnitřní strana,bude asi problém v uložení,pak přichází na řadu repas.
Co se týče geometrie,tady http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=803&highlight=geometrie jsem opsal nějaké hodnoty z protokolu.
Z vlastní zkušenosti ti ale doporučuji,aby jsi zajel na geometrii někam,kde znají hydraulická auta.Mě geometrii dělali v Jihlavě v Barumu,který je u nás známý jako jedno z nej míst,kde si můžeš udělat geometrii.Bohužel po jejich zásahu mělo auto volnat nakřivo a geometrie byla též nesprávně seřízena.Od té doby jezdím do Citroenu v Novém Veselí,kde jsem spokojen.
Je zajímavé,že po výměně ložisek vzadu v ramenech jsem měl po prvním seřízení geometrii v zelených číslech a když jsem tam jel zhruba za 3měsíce,pravá strana byla lehounce v červených..Nevím čím to,ale je to tak. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 8:03 am Předmět: |
|
|
J8 zas slyšel, že na Xantii se geometrie nedá seřídit ani vzadu ani vepředu, na předku se dá seřídit prej jen sbíhavost. Bralo se to na citroenech a hodně lidí to tam potvrdilo. Byl to na dotaz pokud měním zadní silentbloky ramen jestlimusím na geo. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jose
Založen: 31.10.2008 Příspěvky: 9
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 8:11 am Předmět: |
|
|
Původní majitel říkal že Xantit nechával štelovat u Jaroše v Novém Veselí a já tam budu asi jezdit taky
(jsem ze Žďáru nad Sázavou).
PS: Kolik chtěli za geometrii kol v Novém Veselí? Mám taky nakřivo volant.
Jinak velice děkuji za odpověď |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 8:43 am Předmět: |
|
|
xantie se seřizuje jako každé jiné auto-hydraulika nic nemění.
pokud někde udělali špatně geomku je to jen tím,že jsou troubové,nebo mají pokažené stroje..... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 8:50 am Předmět: |
|
|
V Novém Veselí byla cena 700Kč
Co se týče volantu nakřivo,tak i sebelepší odborník ti nemusí tu rovinu chytit.Jednou jsem ho měl po geometrii rovně,jednou lehce nakřivo.Záleží jen,jak moc nakřivo je.
Dle servisáka je to ovlivněno i třeba vůlemi v řízení,čepech ap. _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Jose
Založen: 31.10.2008 Příspěvky: 9
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 10:34 am Předmět: |
|
|
Je nakřivo dost. Tak odhadem 7 ža 10 stupòů. Zkrátka dost na to aby mě to rozčilovalo při řízení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 5:11 pm Předmět: |
|
|
pokud jsi byl na takzvané laserové geometrii(na kola ti namontovali 4 krabice a vedly od toho dráty k počítači),tak musíš mít volant naprosto rovně!!
nastavení je velmi jednoduché,je nesmysl,že to nejde.....
problém je,že tyto mašinky rády blbnou a ukazujou nesmysly.je třeba volat technika a provést kalibraci-což stojí peníze-tak to mechoši smolí jak to jde.
takže každopádně reklamuj!!
no a druhý problém je v tom,že tyto geometrie počítají s tím,že máš rovné disky a nelze je nějak doseřídit,pokud to tak není.
v praxi to znamené,že pokud ti disky hážou do boku např.2 mm(a to háže každý druhý....) je velmi pravděpodobné,že se tato odchyla projeví při seřizování.
no a když máš křivé obě přední kola,tak se to rozhodí klidně o 4 mm a to už je "fatal error"
proto je potřeba před každou geometrií zkontrolovat stav disků,jinak je zbytečné ji dělat-jenže na to každý se*re. _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 6:14 pm Předmět: |
|
|
Že se ptám tak blbě... Jaký je rozdíl mezi sbíhavostí a geometrií? _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 6:51 pm Předmět: |
|
|
sbíhavost je jen část nastavení geometrie-ale v podstatě ta nejdůležitější.seřizuje se to,aby kola vedly rovnoběžně s cestou(přesné nastavení se liší přesně podle typu auta)
takže vlastně to,aby obě kola jely rovně a né třeba jedno mírně doprava a druhé doleva.
dále se měří ještě odklon(úhel kola k cestě) a ještě pár dalších věcí,ale ty už většinou nejsou laditelné.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vanil
Založen: 25.11.2007 Příspěvky: 96 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 7:03 pm Předmět: |
|
|
kola mají být v rovině(představ si 2 přímky) ,plus minus nějaká odchylka stanovená výrobcem.Při sbíhavosti seti ty přímky kdesy před autem sejdou,při rosbíhavosti naopak.Geometrie je způsob jak sbíhavost či rosbíhavost dostat do těch norem co stanovuje výrobce.Jeto nastavení kol do správné pozice,odklon,příklon atd.Aspoñ takhle nějak sito (snad dobře) pamatuju ze školy. _________________ 2.0hdi exclusive-80kw-kombi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 7:04 pm Předmět: |
|
|
Díky za vysvětlení... Já si vždy myslel, že je to totéž. Že nic než sbíhavost se štelovat nedá. No jo, nejsem přímo z oboru... _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po prosinec 08, 2008 11:05 pm Předmět: |
|
|
dolph napsal: | pokud jsi byl na takzvané laserové geometrii(na kola ti namontovali 4 krabice a vedly od toho dráty k počítači),tak musíš mít volant naprosto rovně!!
nastavení je velmi jednoduché,je nesmysl,že to nejde.....
problém je,že tyto mašinky rády blbnou a ukazujou nesmysly.je třeba volat technika a provést kalibraci-což stojí peníze-tak to mechoši smolí jak to jde.
takže každopádně reklamuj!!
no a druhý problém je v tom,že tyto geometrie počítají s tím,že máš rovné disky a nelze je nějak doseřídit,pokud to tak není.
v praxi to znamené,že pokud ti disky hážou do boku např.2 mm(a to háže každý druhý....) je velmi pravděpodobné,že se tato odchyla projeví při seřizování.
no a když máš křivé obě přední kola,tak se to rozhodí klidně o 4 mm a to už je "fatal error"
proto je potřeba před každou geometrií zkontrolovat stav disků,jinak je zbytečné ji dělat-jenže na to každý se*re. |
Myslím si že to není až tak pravda, disky jsou křivé, to jo, ale správně na laseru musí začínat měření tím, že se s namontovanými měřáky napřed popojede dopředu o 1/2 otáčky kola, kde si to právě tu křivost disků načte a pak teprve měří. Když to mechanik vynechá, tak je celé měření naprd. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: út prosinec 09, 2008 8:40 am Předmět: |
|
|
Pepo to je sice pěkné,já ti to i věřím o to nic,ale jak chceš proboha na miskách,kde se vejde tak tak kolo,jak chceš na nich popojet o 1/2 otáčky?Vždy´t tam nepopojedeš nic,pokud si to dobře pamatuju.A co teprve snímací hebla,vždyt by jsi je snad urazil.Nebo jsou i jiné typy zařízení kde to jde a některé naopak kde to nejde?Anebo myslíš napřed namontovat měřáky a popojet na zemi a pak auto na misky?To by ale ztratilo logiku dle mě,vždy´t povrch pod koly také hraje svou roli,nemělo by být náhodou vše co nejvíce v rovině? _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út prosinec 09, 2008 3:25 pm Předmět: |
|
|
Ježíš co to píšeš za bláboly? Vždy je to normální. Na točně se jen šteluje sbíhavost aby se lehce pohlo s kolama. Nejlépe po nastavení autem pořádně prohoupat, zakvedlat volantem potlačit dozadu-dopředu a přeměřit znovu. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|