Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pepino2
Založen: 26.10.2008 Příspěvky: 17
|
Zaslal: ne říjen 26, 2008 11:59 pm Předmět: Vibrace při brždění |
|
|
Při mírném brždění cítím u X1 1,9TD Break vibrace předních kol. Při silnějším brždění vibrace ustanou. Vyměnil jsem přední brzdové kotouče a pochopitelně i brzdové destičky a bylo to asi měsíc v pohodě. Asi po měsíci se problém objevil znovu. Za tu dobu se snad kotouče nezničily. Nemáte někdo nějaké vysvětlení? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Venda-BX
Založen: 17.6.2008 Příspěvky: 54 Bydliště: Třebechovice Pod Orebem
|
Zaslal: po říjen 27, 2008 8:42 am Předmět: |
|
|
No nevím ale mně ty vybrace dělaly vymlácený čepy + zmrvený brzdové kotouče _________________ Xantia 1,8 rv.93 LPG |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepino2
Založen: 26.10.2008 Příspěvky: 17
|
Zaslal: po říjen 27, 2008 9:10 am Předmět: |
|
|
Spodní čepy jsou také vyměněné, tím jsem začal. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dave xantia
Založen: 10.6.2007 Příspěvky: 12
|
Zaslal: po říjen 27, 2008 2:10 pm Předmět: Rizeni |
|
|
Tvuj problem jsem tez resil. Jsou to cepy rizeni primo na tycich. Zkus podivat tam. Musis auto zvednout jinak to nepoznas. Jeden chyti tyc rizeni ve spodu kde budes hybat s pneu. Druhy bude hybat s pneumatikou do prava a do leva.Pokud tam ucitis vuly je vyhrano |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepino2
Založen: 26.10.2008 Příspěvky: 17
|
Zaslal: út říjen 28, 2008 11:48 pm Předmět: |
|
|
Pro Dave Xantia: Jak mi teda vysvětlíš, že to bylo po výměně brzdových kotoučů v pořádku, žádné vibrace? Čepy na řídících tyčích jsou bez vůle, bylo to kontrolováno na STK. |
|
Návrat nahoru |
|
|
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: st říjen 29, 2008 6:32 am Předmět: |
|
|
NO a ty kotouče nový jsi dával jak ? očistil jsi plochy na náboji a mezi kotoučem ? aby tam nezustaly hrubé nečistoty?
A pak bych ještě být tebo zkontroloval vule na plovoucím třmenu brzdiče, pokud by byla hodně velká tak by to mohlo toto dělat pokud tam vule je ale mala tak pochybuji.
A pak už jen jestli nemáš vůle na čepu řízení a ani na rejdovém čepu a nemáš ani vuli v silenblocích ramene a vuli v čepech přímo na řízení jak ty tyčky zabíhají do řízení a tyto čepy jsou kryté tou harmonikou-manžetou, a nebo vule v ložisku ale zase to by musela bej jo vůle.
Tak potom už jen ví bůh |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepino2
Založen: 26.10.2008 Příspěvky: 17
|
Zaslal: st říjen 29, 2008 10:24 pm Předmět: |
|
|
To bartali: Na důkladné očištění nábojů jsem před montáží nových kotoučů nezapoměl. Kdybych to dal do servisu, tak mi vymění znovu kotouče, vyzkouší a vše bude OK. Po měsíci provozu se bude závada opakovat. Nevím, kde chybu hledat, na ty třmeny ještě kouknu, ale při montáži kotoučů a destiček jsem žádnou anomálii neregistroval. Ještě snad vůle v ramenech? I kdyby tam nějaká nepatrná byla, nemůže to rozkmitat či rizvibrovat kola tak, aby to bylo cítit na volantu i na celém voze. Proč to propánakrále bylo po výměně kotoučů v pohodě? To mi rozum nebere. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 6:55 am Předmět: |
|
|
No, už se mi stalo to samé. Vyměnil jsem kotouče a desky a po najetí cca 10tis. km to začalo při mírném brždění kmitat. Při intenzivnějším se to uklidnilo. Kotouče jsem vyndal a přetočil, nic se nezlepšilo. Asi po roce jsem už toho měl dost a koupil nové kotouče. Vše je v pohodě, ani se to nehne. Vysvětlení nemám. Jen snad nějakou výrobní vadu, která se projevila až po usazení kotouče, nebo nevím. Je to sice nová investice, ale mě to pomohlo. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 11:49 am Předmět: |
|
|
A co zkusit znovu vyvážit kola? Může tam být jen malá odchylka, která je znát jen při brždění. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pepino2
Založen: 26.10.2008 Příspěvky: 17
|
Zaslal: čt říjen 30, 2008 11:18 pm Předmět: |
|
|
Díky všem za snahu pomoci. Musí tam být někde nějaká vůle, jen ji najít a odstranit. Jiné vysvětlení asi nebude. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: so listopad 01, 2008 10:07 pm Předmět: |
|
|
Třepání volanu a chvění při brzdění nedělají vůle čepů, ale kotouče a kola. Není nic neobvyklého že se kotouče reklamují. Xantia nepatří mezi vozidla extra citlivé na přední kotouče. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: po listopad 03, 2008 1:42 pm Předmět: |
|
|
Taky mi třepalo s volantem při brždění. Myslel jsem, že jsou zvlněný kotouče. Pak sem si všiml, že auto táhne do prava. Bylo to prazdným pravým kolem (asi 1,8 ATM), po dofouknutí vše ok. Uvažoval bych nad tím dovážením kol. |
|
Návrat nahoru |
|
|
drazanl
Založen: 19.3.2008 Příspěvky: 86
|
Zaslal: út listopad 18, 2008 12:10 am Předmět: stejný problém - 3 krát spíčené kotouče |
|
|
X1 rv.95 1,9TD
kotouče... cca rok (Brembo) za 6000,- i s destičkama, ty jsem vyměnil za nové
2 měsíce nové kotouče... klepání do volantu při lehčím brždění... ty jsem nechal stočit... a opět lehké klepání do volantu po cca 14 dních
před tím ještě: komplet kontola vůle brzdiče, výměna prorezlých lanovodů ruční brzdy (ty prý údajně měly přibrzďovat a způsobovat vyhřátí - zvlnění kotoučů, ale kotouče fialové-vyhřáté nebyly), vyvážení kol, výměna předních kol za zadní... bez výsledku, dále zjištěna mírná vůle v řízení (ale to nevím čím je)
brzdím zlehka, jediné co slyším při rozjezdu na 1. a 2. přev. st. je valivá šelest, neboli opakující se zvuk závislý na rychlosti vozidla (do cca 20km/h), kola se na heveru otáčejí bez větší vůle. Nejvíce znatelné vibrace v cca 70km/h při středně silném brždění.
musím podotknut, že při rychlosti nad 100km/h a při rychlosti pod 50km/h to nevibruje skoro vůbec (nebo to není znát)
Také mám pocit, že kotouče "prasí" něco z nápravy, nebo poloosy (ikdyž to pro odborníky nezní moc realně: v servisu mi řekli, že je problém mezi sedačkou a pedálama)
Jsem v koncích, poslední dobou už radši ani nebrzdim, stejně jsou brzdy jenom pro sraby
kdyby někoho něco napadlo, nijak mu to asi neoplatím, ale budu moc vděčný
Naposledy upravil drazanl dne út listopad 18, 2008 12:20 am, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
drazanl
Založen: 19.3.2008 Příspěvky: 86
|
Zaslal: út listopad 18, 2008 12:17 am Předmět: |
|
|
ještě ... jak si to tady čtu... tak jaké čepy nebo silentbloky nebo tyče stabilizátoru by mohly prasit ty kotouče? Co mám nechat zkontrolovat, prosím?
prasí mi to (už 2krát) jenom levý kotouč... pravý taky, ale míò... (zjištěno na válcích) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: st listopad 19, 2008 12:45 pm Předmět: |
|
|
drazanl napsal: | ještě ... jak si to tady čtu... tak jaké čepy nebo silentbloky nebo tyče stabilizátoru by mohly prasit ty kotouče? Co mám nechat zkontrolovat, prosím?
prasí mi to (už 2krát) jenom levý kotouč... pravý taky, ale míò... (zjištěno na válcích) |
Napadlo mě ještě, zkus se podívat na pomocné ložisko poloosy. Poloosy jsou stejně dlouhé a na té pomocné ose z převodovky je na nápravnici ješte jedno uložení a tam vznikají při vůli taky vibrace. Ale blbě se to zjišuje. Kámošovi to vibrovalo na BX ku a až výměna to odstranila. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
|