Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: pá říjen 03, 2008 3:28 pm Předmět: Blinkutí blinkrů při zamykání X1? |
|
|
V jiném vláknu zazněl stesk po tom, že při centrálním zamčení X1 neblikají blinkry. Jelikož jsem nechtěl toto vlákno více off-topicovat, zakládám tady nové:
lightDJ napsal: | ...Akorat mi nebliknou smerovky,takze musim podle poslechu po tme... |
-> koukám do schémat a napadá mě (z těch jednodušších řešení) toto (a korigujte mě, jestli v pátek odpoledne budu plácat nesmysly):
- z příjímače DO 6230 jde ven signál (vodič č. 627 nebo 628, jeden z nich) do jednotky centrálu 6235 v tunelu u ruční brzdy, je to otevřený kolektor, tedy tranzistor, co se spíná proti zemi. Mezi tento drát a +12V lze zapojit např. relé, které se v okamžiku zamykání sepne na cca. 1 sekundu.
- toto relé by muselo být buď dvojité spínací (2x NO), nebo dvě relé nezávisle a jejich kontakty by připnuly vývod přerušovače blinkrů (č. 231) k příslušným blinkrovým světlům (č. 233 levý a č. 234 pravý). Dráty 231, 233 a 234 jsou dostupné buď přímo na páčce blinkrů nebo i na kontaktech výstražných blinkrů, obojí by mělo být poměrně dostupné.
V kostce by to pak bylo jen 1 nebo 2 relé a 5 drátů, možná tak hodinka či dvě práce, podle toho, jak rychle a zkušeně by se příslušné dráty ve svazcích našly.
Tolik jen teoreticky praštěný nápad z pátečního odpoledne. Standardně to asi řeší modernější přijímače DO samy, že? Nebo jste tohle už někdo řešili a vyřešili jinak?
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: pá říjen 03, 2008 5:30 pm Předmět: |
|
|
Další pokus. (Ten nápad s relátkem už tu kdysi zazněl, já ho jen technicky upravil podle sebe)
1) Cívku relé připojit seriově přes diodu a to celé paralelně k motorů centrálu. Jednotka centrálu je e v tunelu za ruční brzdou.
2) Z výstražných přitáhnout dvojlinku na blinkry (1drát přívod +12V z výstražných , druhý drát výstup na blinkry. Blinkry připojit přes diody tak jak to bývá třeba u alarmu).
Paralně k cívce relé je potřeba zapojit ještě diodu jako ochranu před napěovými špičkami. Dioda musí být zapojena tak aby nevedla při sepnutém relé!
Jestli budou blinkry svítit na otevření nebo zavření se určí podle polarity zapojení přívodních drátů od motorů centrálu.
Má to nevýhodu, že doba svitu je daná délkou impulzu na motor. Něco podobného jsem řešil na bráchově X1 elektronicky. Délku svitu jsem si "protáhnul" procesorem a ten vyblikával podobnou "melodii" jako X2, různou pro otevření a zavření. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|