Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: pá červenec 25, 2008 8:54 pm Předmět: Pro prima-men |
|
|
Když tady tak chytračíš, ty elektrony na té tvé Xantii (na fotce) jsou originál Citroen??? Protože žádné jiné se v ČR nesmí na silnici používat. Žádný Borbet, Aez, BBS, Alessio, a td. A ty kola můžou způsobit daleko větší průser než ty žárovky!!! (nebyly testovány na daném voze) _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá červenec 25, 2008 9:29 pm Předmět: |
|
|
A jaktože by nesměly?
A co ostatní auta na elekronech,které nejsou z fabriky.To každý druhý je nezpůsobilý k provozu,či co? _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: pá červenec 25, 2008 9:56 pm Předmět: |
|
|
Je to smutné, ale je to tak. Neoriginální elektrony jsou zpravidla univerzál. Určené na více typů aut. Např. na Opla Astru se používají stejná Al kola, jako na Felicii. Rozdíl ve středícím otvoru (0,5 mm) nikdo neřeší - zkrátka udělá se větší díra. A pak to na některých autech drží jen na šroubech. Když je větší rozdíl v díře, vrazí se tam redukce. Ta je z mizerného materiálu, takže moc nevydrží. Kdyby byla z kvalitního materiálu, zas by to bylo drahé a tudíž nelákavé.
Ale o tomhle tématu se na internetu dají najít články.
Když půjdeme do krajností, tak na automobil nesmí být namontováno nic, co nemontovala nebo neschválila (v daném roce, nebo dříve) automobilka (druh, typ, značka) . Dle předpisů se třeba nesmí na Felicii r.v. 1994 namontovat originální brzdové světlo z Felicie r.v. 1997! Sám nechápu proč, ale je to tak. Že to STK a policie toleruje, to je věc jiná. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so červenec 26, 2008 6:43 am Předmět: |
|
|
Alion napsal: | Je to smutné, ale je to tak. Neoriginální elektrony jsou zpravidla univerzál. Určené na více typů aut. Např. na Opla Astru se používají stejná Al kola, jako na Felicii. Rozdíl ve středícím otvoru (0,5 mm) nikdo neřeší - zkrátka udělá se větší díra. A pak to na některých autech drží jen na šroubech. Když je větší rozdíl v díře, vrazí se tam redukce. Ta je z mizerného materiálu, takže moc nevydrží. Kdyby byla z kvalitního materiálu, zas by to bylo drahé a tudíž nelákavé.
Ale o tomhle tématu se na internetu dají najít články.
Když půjdeme do krajností, tak na automobil nesmí být namontováno nic, co nemontovala nebo neschválila (v daném roce, nebo dříve) automobilka (druh, typ, značka) . Dle předpisů se třeba nesmí na Felicii r.v. 1994 namontovat originální brzdové světlo z Felicie r.v. 1997! Sám nechápu proč, ale je to tak. Že to STK a policie toleruje, to je věc jiná. |
Tak to teda koukám, to jsem netušil, že je to tak _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: so červenec 26, 2008 2:27 pm Předmět: |
|
|
Alion: To "chytračení" bylo na mě? Já se nesnažím chytračit, pouze se chci podělit o svůj názor, postřehy a zkušenosti. Pokud to bereš jako útok na sebe (a útočnou formou jsem to snad nepsal), to je mi líto, ale má chyba to není. To, že jsem nováček na tomto foru, ještě ze mě nedělá něco podřadného, co si ani nezaslouží být "vyzváno" mluvit. A příště prosím, abys alespoò napsal, komu toto "spílání" směřuješ.
Co se týče mého podpisu, to není moje houpačka, nýbrž Virtual tuning. Disky jsou z Mazdy RX-8. Já osobně mám Xantii tuningem nepostiženou. A asi to tak i nechám, protože si nejsem jist, jestli by to nebyl spíš tuzing. Úpravy se ale budou dělat na motoru a brzdách.
Ano, správně bys na autě neměl mít nic, s čím to auto nevyjelo z fabriky, ale to jsem psal. Ovšem, pokud to má homologaci (TÜV emusí být směrodatný, důležitý je u nás atest), je možné nechat si to zapsat do TP. Čili je možné nechat si dodělat na Felicii ono třetí brzdové světlo nebo klidně i dát do Xantie motor z Tatry 613, pokud se pustíš do takové přestavby.
Co se týče kol, to už je ale na každém, jestli riskne to, že mu to visí jen na šroubech nebo ne. To je ale na policajtech toto kontrolovat, když už nemá soudnost ten majitel přibližovadla. Já osobně koukám pro svou Xantii sehnat litíky tak, aby splòovaly rozměry nejen podle TP. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
alf
Založen: 25.3.2008 Příspěvky: 39 Bydliště: Vsetin
|
Zaslal: so červenec 26, 2008 5:18 pm Předmět: |
|
|
Alion napsal: | Problémem je, že každý policajt hned od pohledu z několika metrů pozná, že jsou neoriginální xenonové výbojky v halogenových světlometech. Asi by to prošlo u Fiata Marey, kde se konstrukce (vzhled) halogenových světlometů hodně přibližuje xenonovým, ale ne u Xantie. Holt člověk nesmí potom narazit na blbého policajta. A když už, tak být strašně hodný a poslušný.
Myslím si ale, že by to mohlo být řešitelné a i na STK by se mohli jít klouzat. Samozřejmě pokud by to bylo uděláno kvalitně. Napadá mne : nemá některé auto xenonové světlomety hodně podobné Xantiáckým halogénovým??? Uchycení se dá předělat. Na vrakáčích by se daly sehnat. |
Montovala vobec Xantia Xenony??? _________________ Hydro je Hydro..... |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: so červenec 26, 2008 6:53 pm Předmět: |
|
|
Xenony?Samozřejmě,že NE
Jinak,ty kola jí docela slušely,to se musí nechat.
to co jsi psal,znamená,že máš svoju na plechách?
Také si dej do podpisu auto,rok,typ,motor atd jako to máme my,potom se snáz řeší problémy.
P.S: Přátelské upozornění-máš na stránkách chybu,je tady:Dále existovala verze Activa, která disponovala Hydractive IIcož byl systém, který za pomoci mnoha čidel nastavoval hydropneumatický systém podle jízdního stylu řidiče a eliminoval boční náklony v zatáčkách. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: so červenec 26, 2008 9:48 pm Předmět: |
|
|
Pro prima-mena: promiò, ale to komu to směřuju jsem uvedl v předmětu. Bohužel někteří jedinci ho nečtou.
Snažil jsem se jen poukázat na to, že se u nás naprosto běžně tolerují daleko nebezpečnější věci. Jinak nic ve zlém.
Jen tak mimochodem: když potřebuješ novou žárovku, objednáš ji v Citroenu podle vinu? Když půjdeme do krajnosti, tak bys správně měl. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Wraith4
Založen: 27.7.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne červenec 27, 2008 10:56 pm Předmět: |
|
|
Alion napsal: |
Jen tak mimochodem: když potřebuješ novou žárovku, objednáš ji v Citroenu podle vinu? Když půjdeme do krajnosti, tak bys správně měl. |
Zajimalo by mne, na cem sva tvrzeni zakladas, jelikoz je to naprosta hloupost. Doporucuju nejdrive prostudovat danou problematiku, kdyz uz musim neco kazat... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: ne červenec 27, 2008 11:26 pm Předmět: |
|
|
Pro Wraith4 : takže ty souhlasíš s Prima-menem? Že pokud žárovka (s evropskou homologací) svítí bílým světlem, tak by si na ni měl člověk nechat udělat český atest (8SD) a pro jistotu nechat zapsat do TP? Já tvrdím, že dle českých předpisů lze takovouto žárovku bez okolků v klidu použít.
Zřejmě jsi nepochopil, co jsem chtěl tím říci.
Všechny halogenové automobilové žárovky OSRAM ( 12V a 24V) redukují ultrafialové záření. Jsou plně kompatibilní s existujícími žárovkami a vyhovují
všem platným normám, jako je ECE R 37 (kromě žárovek OFF-ROAD). _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Wraith4
Založen: 27.7.2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: po červenec 28, 2008 10:31 am Předmět: |
|
|
V tom pripade se omlouvam, asi jsem to opravdu nepochopil |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po červenec 28, 2008 5:47 pm Předmět: |
|
|
Alion: Ne, předměty nečtu, protože se na drtivé většině boardů používají pro název topicu. Samozřejmě, pokud se tady nepoužívá "citace" a komu je odpověď směřována se píše do předmětu, přizpůsobím se.
Před tím jsem psal(ještě 1 strana), že to zapisování do TP se netýká spotřebního zboží. Tzn. oleje, žárovky, pneu(myslím značku, rozměry musí být dodrženy) a já nevím čeho všeho, u čeho se předpokládá ne moc dlouhá životnost v poměru k životnosti auta (v bezproblémovém provozu). To je ale dost relativní pojem a co tam patří nebo nepatří, a si každý zjistí na svém úřadě v obci s rozšířenou působností.
Jinak samozřejmě, cokoli, co chceš používat na veřejných komunikacích v daném státě (důležitá je mateřská země, jak to je s vycestováním, to je na zákonech daného státu), by mělo mít homologaci (když to má evropskou, u nás by to mělo být uznáno jako dostatečné, když patříme k E'S'U) a je jedno, jestli to je žárovka nebo olej nebo poslední čudlík v interiéru.
JiRaY: Samozřejmě doplním, až bude čas. Je tam ještě pár jiných nesrovnalostí.
Ano, svoji Xantii mám na plechách s originál ozdobnými kryty kol. Navíc ji mám bílou a ještě r.v. 93.
Obecně: Je fakt, že by to chtělo lepší dohled policjatů na opravdu nebezpečné úpravy, ale kdyby měli policajti brát opravdu vše podle zákona (i titěrnosti, jako např. chladič, který je sice homologovaný a odpovídá kvalitě i rozměrům originálu - "výkonnostní" hodnoty nevyjímaje), je z našeho státu velké parkoviště aut v dobrém stavu, ale bez značek. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
Zaslal: po červenec 28, 2008 6:27 pm Předmět: |
|
|
pro Aliona- Nechápu kde jsi vzal to, že se v ČR nesmějí používat jiná kola jako BBS AEZ atd. než jenom kola Citroen. To jsi prosím tě vyčetl z čeho ? _________________ Xantia 2.0 HDI break exlusive, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomcat
Založen: 28.4.2008 Příspěvky: 63
|
Zaslal: po červenec 28, 2008 9:26 pm Předmět: |
|
|
Když Vás tak čtu ,měla by mě děsit technická po prvním srpnu. Ale kola měnit nebudu žárovky taky ne,prostě nic a uvidí se |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: po červenec 28, 2008 11:07 pm Předmět: |
|
|
U neoriginálních kol je potřeba s sebou vozit PROTOKOL O HOMOLOGACI. Alespoò někteří policajti to chtějí. Ale při koupi kol ho normálně nedostanete. Proč asi??? Vždy je to pouhý papír!!! U dražších dětských sedaček bývá přibalen.
Jeden člověk ze Škodovky (přes příslušenství) mi raz řekl (při přátelském rozhovoru), že když vám praskne neoriginální Al kolo a vy vletíte na chodník a tam někoho zabijete, jdete sedět!!! Pokud se vám to stane s originálním kolem - převezme za vás automobilka zodpovědnost. Neoriginální kola zpravidla nikdy nebyly testovány na příslušném autě. Prodával jsem neoriginální Al kola několik let. Nikdy nebyl certifikát přibalen!!!. Ale samozřejmě - vím o tom, že někteří lidé ho mají.
Jinak na některé vozy se nedají sehnat neoriginální kola dle rozměrů z TP (viz X2 - ET8)!!! _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|