Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 9:14 am Předmět: Vařící voda v chladiči |
|
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je normální, aby se voda po ujetí pár kilometru (cca 25) doslova varila. Otevrel jsem kapotu, bublalo to a pretykalo ven tim nalivacim otvorem. Takhle mi behem cesty skoro pulka te nadrze vytece a musim kazdy den dolevat novou. Uz ani nekupuju destilku a leju tam vodu z kohoutku, protoze bych sebou musel vozit barel destilky
Teplomer na pristrojovce ukazuje v prumeru 85, ale to hadam bude i spatne ukazovat.
Nejdriv jsem myslel, ze je to nejaka dira v hadicce, protoze jsem mel vzdycky pod autem trochu mokro, ale ted mi jasny, ze vytekala ta varici voda. Tedy v cem to muze byt a co s tim lze delat ? Zvladnu to doma na dvorku nebo to chce servis ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Krt€K
Založen: 28.3.2008 Příspěvky: 76 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 9:39 am Předmět: |
|
|
U Xantuše jsem se s tím zaplabůh nesetkal zatím, ale tipoval bych to na nedostatečně otvírající termostat..jak je ohřátý chladič? Pokud je studený nebo chladný (ne provozně teplý), mohl by to ten temrostat být. _________________ "Nemusíte to pochopit. Stačí to přijmout."
"Lepší bejt druhej, než mrtvej."
"Cover the face,fuck the base."
"Když to krvácí,můžem to zabít."
"Když tančíš s ďáblem,ďábel se nikdy nezmění.Ïábel změní tebe." |
|
Návrat nahoru |
|
|
ziakr
Založen: 4.3.2008 Příspěvky: 14 Bydliště: Postoloprty
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 10:07 am Předmět: |
|
|
Dobry den.
Obavam se aby to nebyla praskla hlava.
Je mozne, ze pricina uniku vody vickem nadoby do ktere se doplnuje voda do chladice je jina, ale kdyz se to stalo mne, tak byla praskla hlava. Taky by si mohl zkontrolovat, jestli ti nekdo predtim "neutrhnul" teplomer v nadobce k odejmuti je nutno ho odaretovat, po utrzeni uz netesni a odparuje se voda v nadobce _________________ Xantia 1.9TD Exlusive, stribrna, r.v. 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 10:12 am Předmět: |
|
|
Tak zaprvé-dej si do podpisu,co máš za auto.A zadruhé-vypadá to na prasklou hlavu,nebo těsnění-to ani,ale je ta voda opravdu vařící,nebo jenom bublá,a teče ven?já si myslím,že ti teploměr ukazuje správně,ale že ta voda je jen promíchaná vzduchema, někde se ti tam bere vzduch,a ten jí hází ven.Určitě vyměò termostat,a taky zkontroluj vypoušták/odvzdušnovák u termostatu,může brát vzduch,někdo tady už popisoval,dělalo mu to co tobě,ale měl volný výpušták/odvzdušnovák u termostatu,a tím to bralo vzduch,a voda se (vařila),auto měl X1 2,0i
Ještě jedna věc-nenaléváš tu vodu náodou kousek pod okraj?Já mám za to,že by v expanzce mělo být tak půlka,až třičtvrtě vody,víc ne,když je skoro k okraji,tak pak samovolně přetéká _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 10:39 am Předmět: |
|
|
ještě jedna levná varianta,,špatně odvzdušněný sistém"voda pak vaří při normální teplote. _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 11:13 am Předmět: |
|
|
Přikláněl bych se , bohužel, na prasklou hlavu. Zavzdušnění se mi moc nezdá, protože je expanzka hodně vysoko a motor by se měl odvzdušnit sám, maimálně by vzduch zůstal v radiátoru topení. Jestli máš ropáka, tak ta prdlá hlava hrozí. Já jsem měl podobný problém ještě u Š 120. U studeného motoru to bylo v pohodě, ale když se ohřál, tak se ta trhlina otevřela a začelo to tlakovat. Chvíli trvalo, než se celý systém zavzdušnil a pak to začelo přes expanzku lítat ven. Zkus u teplého motoru otevřít víko expanzky . Na volnoběh by měla být hladina v klidu a když hodně přidáš plyn, mělo by to začít vařit.
To jsou moje zkušenosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 2:10 pm Předmět: |
|
|
otevřeš a pojedeš na popaleninové centrum _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 2:29 pm Předmět: |
|
|
No,tak samozřejmě myslíme otevřít-přes hadr povolit víčko do první zajištěné polohy,nechat odfouknout,a pak jít na stranu,a otevřít expanzku úplně-tak to dělám já,a nemám žádný problém _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 6:32 pm Předmět: |
|
|
Panejo, to je reakci, to jsem ani necekal Typ doplnen do popisu...
Prvne bych rek, ze jsem celkem amater, v podstate jsem rad, ze mam v cem jezdit Tudiz ani poradne nevim kde je chladic abych zjistil, jestli je ohraty. Kazdopadne i ted po hodine co to stoji venku na vzduchu a kdyz otevru kapotu, tak z toho jeste docela sala slusny teplo.
Ten unik tekutiny vickem je zvlastni. Po ceste z prace domu se to nestalo, ale to bude mozna tim, ze tam nezustala v podstate zadna voda i kdyz jsem pred cestou dolil asi litr.
Zjistil jsem taky, ze se to ztraci jen pri jizde. Ted kdyz to stoji v klidu, tak se voda drzi, takze to naprosto eliminuje problem v nejakych prasklych hadickach.
2 Váòa: Kdybych vedel co je to expanzka, tak by to bylo fajn Jestli tak rikate te nadobce do ktere leju kapalinu, tak to vyzkousim, jinak asi budu potrebovat poradit
Jednou jsem tam te vody nalil opravdu hodne ze pretekla, to nebyl zamer, nejak jsem to spatne odhadl. Ted tam leju dokud nevidim, ze se tam trochu leskne. Nenapada me jak jinak poznat kolik tam toho nalit, zadny merky tam nikde nejsou.
To otevreni natlakovany a pretykajici jsem tak nejak vychytal v jedny fazi. Vicko ani nebylo nijak horky, tak jsem s nim proste otocil, sundal ho a voda zacala strikat. Asi mam dobre reflexy, protoze me nic nezasahlo _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 6:37 pm Předmět: |
|
|
Jeste byl jsem s tim pred chvili tady u nejakyho mistniho automechanika. Ten se ale akorat poskrabal na hlave a rek, ze do toho bez pristroju nebude sahat Zitra jeste prijede svagr automechanik, tak snad se na to koukne. V nejhorsim me asi ceka cesta do servisu.
Kolik vlastne tak stoji asi ta nova hlava ? Koukal do online katalogu Auto Kelly a tam jsem to nenasel. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
FredyC
Založen: 8.11.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 7:01 pm Předmět: |
|
|
A jeste jsem si vzpomel na jednu vec, ktera mozna neni az tak relevantni, ale v podstate to rika, ze to neni nova zavada. Pamatuju si totiz ze cca tak pred 5-ti mesici jeste v zime jsem byl na jednom delsi vylete. Kdyz jsem zastavil tak koukam, ze se mi kouri z pod kapoty. Otevrel jsem to a slysel jsem tu bublajici vodu, ale nic nepretykalo. Trochu to urcite chladila okolni zima.
Tehdy jsem tam vodu doplnil. Nicmene od te doby jsem s tim v pohode 4 mesice jezdil a nic nedoplnoval. Takze jsem z toho trochu zmateny. Mozna to nebude tak vazna zavada jak se zda, ale nekam se ta voda urcite ztraci. Neni normalni aby se litr vody jen tak vyparil po 25-ti km cesty. Ale asi se neztrati uplne vsechna, protoze by to nejspis urcite nevydrzelo jezdit 4 mesice na sucho. _________________ Citroen Xantia 2.0i 16V SX, r.v. 1997, benzín |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 7:55 pm Předmět: |
|
|
Ano,expanzní nádobka je ta černá,jak se do ní dolívá voda,jak ti teče přes víčko.
Hlavu v autokelly nehledej,je to docela důležitá věc,hlava se dá zrepasovat,nebo koupit jiná,není to nic levnýho.
Každopádně bych vyměnil ten termostat,a upozornil bych mechaniky na ten odvzdušòovací/vypouštěcí ventil,tuším Jarda K měl s dvoulitrem uplně stejný problém,taky to prskalo vodu ven,a bublalo,na volnoběh v pohodě,za jízdy to bublalo ven-byl to povolený odvzdušòovák.
Pokud ukazuje 85 stupnu,tak je to naprosto v poradku-i pri 85ti se poradne spalis,+-10 stupnu nepoznas
To by fakt ukazovalo na to,ze se ta voda nevari,ale bud ji tlakují výfukové plyny,nebo vzduch nějakou netěsností.Každopádně s tím moc nejezdi,vážné je to dost.
Doufej v to,že to jen bere vzduch.
Jo,a jinak ja u diesla leju tak,až po ten černej šev na nádobce,což je zhruba půlka výšky nádobky,možná třičtvrtě,ale rozhodně ne pod okraj,pak se bude tlačit ven vždycky _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: pá květen 16, 2008 11:01 pm Předmět: |
|
|
Možná to nebude tak hrozné, takto se to chová když je to zavzdušněné, chtělo by to asi DOBØE odvzdušnit, hlavně u těchto motorů se to samo neodvzdušní, hlava se přehřívá, odvzdušòovák je nad koncem horní hadice od chladiče na boku motoru a je na imbus č. 6, nalít vodu zastudena klidně povrch nádobky a odvzdušòovákem nechat odpustit přebytek vody zhruba 3cm pod horní okraj, nedotahovat pak velkou silou páč jde o dutý šroubek aby se neutrhnul. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lesopes
Založen: 19.6.2007 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so květen 17, 2008 12:26 am Předmět: |
|
|
[quote="FredyC"]Panejo, to je reakci, to jsem ani necekal :) Typ doplnen do popisu...
Prvne bych rek, ze jsem celkem amater, v podstate jsem rad, ze mam v cem jezdit :) Tudiz ani poradne nevim kde je chladic abych zjistil, jestli je ohraty. Kazdopadne i ted po hodine co to stoji venku na vzduchu a kdyz otevru kapotu, tak z toho jeste docela sala slusny teplo.
Ten unik tekutiny vickem je zvlastni. Po ceste z prace domu se to nestalo, ale to bude mozna tim, ze tam nezustala v podstate zadna voda i kdyz jsem pred cestou dolil asi litr.
Zjistil jsem taky, ze se to ztraci jen pri jizde. Ted kdyz to stoji v klidu, tak se voda drzi, takze to naprosto eliminuje problem v nejakych prasklych hadickach.
2 Váòa: Kdybych vedel co je to expanzka, tak by to bylo fajn :) Jestli tak rikate te nadobce do ktere leju kapalinu, tak to vyzkousim, jinak asi budu potrebovat poradit :)
Jednou jsem tam te vody nalil opravdu hodne ze pretekla, to nebyl zamer, nejak jsem to spatne odhadl. Ted tam leju dokud nevidim, ze se tam trochu leskne. Nenapada me jak jinak poznat kolik tam toho nalit, zadny merky tam nikde nejsou.
To otevreni natlakovany a pretykajici jsem tak nejak vychytal v jedny fazi. Vicko ani nebylo nijak horky, tak jsem s nim proste otocil, sundal ho a voda zacala strikat. Asi mam dobre reflexy, protoze me nic nezasahlo :)[/quote]
FredyC : Pokud nevíš ani kde je chladič, tak mazej do servisu,,,tydle rady jsou pro Tebe na dvě věci,,,za A : na nic,,,za B : na hovno,,,No a pokud jsi našel něco jako zátku na expanzce, tak začni kontrolou té gumy,esli těsní,,,(funguje to jako Papiòák),,,voda na sto deseti ale v pohodě,,,díky tlaku,,,fyzikální zákon,,,no a pak to otevřeš,,,tlak se sníží a voda ve stodeseti je rázem přehřátá pára a skočí Ti do obličeje přes opařený pazour,,,Tak že pokud netěsní víčko ,vaří se to hned,,,,No a pak je další katastrofický scénář s těsněním v pr,,,Ale zase nezoufej,,,hlava se dá přebrousit a těsnění koupit,,,kdo,kde, a za kolik,,,to si musíš najít sám,,,JK _________________ 1.9 TD combi / 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Seki
Založen: 13.3.2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Velké Meziříčí
|
Zaslal: so květen 17, 2008 4:56 am Předmět: |
|
|
Stejný problém, jako FredyC jsem řešil před měsícem. U mě to bylo těsnění pod hlavou. Na volnoběh se v expanzce nic nedělo, ale jakmile se přidal plyn, hned se tvořily bublinky a po prudším přidání lítala voda ven. Oprava, tlakování, přebroušení hlavy, ventilů, výměna gufer a pístních kroužků + nové víčko expanzky cca 11000,- teď jede jak fík a dokonce i víc houpá _________________ Dříve: Xantia 1.8 16V '97
Nyní: C5 2.0HDI SX 80kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|