Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kvitek
Založen: 9.4.2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: st duben 09, 2008 10:12 pm Předmět: Nejde 1 ventilátor |
|
|
Zdravím chlapi nemohl by mi nekdo poradit ?
Mám Xantii Break r.v97 1.9TD s klima.
Jde o to ze relátka jsou v pohode vsechny tri ty mám odzkousene ale rozbehne se mi pouze jeden ventilátor a to až při vysoké teplote. Druhý ventilátor se ani nepohne ale motoricky je v poradku. Nevite nekdo co by to mohlo jeste zpusobovat ?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt duben 10, 2008 9:47 pm Předmět: |
|
|
Prohlídni v motor. prostoru pojistky ventilátoru, jsou to ty extremně veliké 2 stejné ze strany od akumulátoru. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kvitek
Založen: 9.4.2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so duben 12, 2008 10:47 am Předmět: |
|
|
Na ty už jsem koukal jsou v pořádku, Jeste jednou radsi prolezu kabely ale pokud budou v poradku asi to bude vypadat na Bitron |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří
Založen: 5.2.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: so duben 12, 2008 12:01 pm Předmět: |
|
|
Ahoj. Zkus, jestli máš + na komtaktu č. 3 relé A ( pravé horní ). Jestli ne, tak je to pojistka, nebo vedení. Měl jsem to taky a nemohl jsem to nalézt. Vyřešil jsem to provizorně propojením kontaktů č. 3 a 1. Vím, je to prasárna, ale jezdím s tím už tři roky bez problémů. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so duben 12, 2008 1:53 pm Předmět: |
|
|
Asi se v el. trochu vyznáš, nevím, jestli máš schémata? Pokud ne, zkus tohle: http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=660 Rok 97 se nebude nijak zásadně lišit od 96, co tam naskládal Shakal. Mi schémata pomohla už mnohokrát...
Pavel
P.S. Ještě jsem někde na webu našel krásně dobarvená schémata právě tohoto okruhu, na Peugeota, ale nemůžu teď najít, kde... P. _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kvitek
Založen: 9.4.2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so duben 12, 2008 7:14 pm Předmět: |
|
|
Jiří napsal: | Ahoj. Zkus, jestli máš + na komtaktu č. 3 relé A ( pravé horní ). Jestli ne, tak je to pojistka, nebo vedení. Měl jsem to taky a nemohl jsem to nalézt. Vyřešil jsem to provizorně propojením kontaktů č. 3 a 1. Vím, je to prasárna, ale jezdím s tím už tři roky bez problémů. |
Tam proud jde a co je mi jeste divné je to že když při vypnutém motoru a nechaném otočení klíčku a poté odpojení kabelu na čidlu se mi ten ventilátor rozběhne jen nevím jestli ta Xantie má dvě teplotní čidla nebo jen jedno. Podle toho co jsem tam videl má jedno čidlo označení červené a druhé zelené.
Jak jsi mi psal s tim propojení to je sice hezké ale jde mi o to že to spíná až ve vysokých teplotách a to asi taky není uplně dobré. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kvitek
Založen: 9.4.2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so duben 12, 2008 7:15 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | Asi se v el. trochu vyznáš, nevím, jestli máš schémata? Pokud ne, zkus tohle: http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?t=660 Rok 97 se nebude nijak zásadně lišit od 96, co tam naskládal Shakal. Mi schémata pomohla už mnohokrát...
Pavel
P.S. Ještě jsem někde na webu našel krásně dobarvená schémata právě tohoto okruhu, na Peugeota, ale nemůžu teď najít, kde... P. |
Na ty schémata určitě mrknu jen nevim jestli to vyřeším a hlavně nevím jak zjistit jestli je v poradku Bitron a nový za 2500,- se mi kupovat ted zrovna nechce když jsem urco vsechno neprosel. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří
Založen: 5.2.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: so duben 12, 2008 7:51 pm Předmět: |
|
|
Pro Kvítek :
Při malé rychlosti ventilátorů jsou oba ventilátory zapojeny do serie a jsou oba nápájeny z pojistky BMF 1 přes kontakt č. 3 relé A. Při vyšší rychlosti ventilátorů jsou každý napájen ze své pojistky. Proto při absenci
+ na kontaktu č. 3 se nemohou ventilátory točit nižší rychlostí. Při odpojení konektoru ( myslím hnědý ) se májí roztočit oba ventilátory a asi po cca 5 vteřinách se mají roztočit oba ventilátory vyšší rychlostí. Pokud nemáš + na uvedeném kontaktu, nemohou se oba rozběhnout nižší rychlostí a jeden z nich se nemůže točit ani vyšší rychlostí.
Mám také Xa 1,9 TD 97 a měl jsem stejný problém. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Kvitek
Založen: 9.4.2008 Příspěvky: 5
|
Zaslal: so duben 12, 2008 8:00 pm Předmět: |
|
|
Jiří napsal: | Pro Kvítek :
Při malé rychlosti ventilátorů jsou oba ventilátory zapojeny do serie a jsou oba nápájeny z pojistky BMF 1 přes kontakt č. 3 relé A. Při vyšší rychlosti ventilátorů jsou každý napájen ze své pojistky. Proto při absenci
+ na kontaktu č. 3 se nemohou ventilátory točit nižší rychlostí. Při odpojení konektoru ( myslím hnědý ) se májí roztočit oba ventilátory a asi po cca 5 vteřinách se mají roztočit oba ventilátory vyšší rychlostí. Pokud nemáš + na uvedeném kontaktu, nemohou se oba rozběhnout nižší rychlostí a jeden z nich se nemůže točit ani vyšší rychlostí.
Mám také Xa 1,9 TD 97 a měl jsem stejný problém. | Ahoj prosimte mohl by jsi mi to popsat trochu lip ??Spíš mi jde o to kdy mají bezet pomalu pri jake teplote nebo z jakých duvodu. a jestli pri tom aby se tocily oba musi být zapnutá klima ci nemusi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří
Založen: 5.2.2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Mělník
|
Zaslal: so duben 12, 2008 8:31 pm Předmět: |
|
|
Ahoj. Myslím, že Míra CB dal odkaz na vyčerpávající odpověď na Tvůj problém. Jenom snad dodám, že při zapnuté klimě se točí ventilátory oba
menší rychlostí ihned. A na těch schematech jsou popsána relé ve směru jízdy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|