Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Dařby
Založen: 15.1.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: út leden 16, 2007 11:05 am Předmět: Pojistka F2 praská při zařazení zpátečky |
|
|
Prosím o radu, s praskaním pojistky F2 při zařazení zpátečky (Xantia kombi Exclusive 2000 HDI).
Experimentálně jsem zjistil, že po zařazení zpátečky při zapnutém motoru dojde k prasknutí pojistky F2 (auto couvá, všechny kontolky OK (zhasnute), zdánlivě se nic neděje), pokud nasledně jedu vpřed - neukazuje tachometr a po vypnutí motoru nejde nastartovat (kontrolky OK, motor točí, ale nenaskočí). Nutno vyměnit pojistku.
Tato závada se mi projevila již před půl rokem asi 3x (plast pojisky byl zdeformovaný teplem), náhodně a nedokázal určit příčinu, pak uplně zmizela a nedávno se naplno objevila.
Nyní praská okamžitě při zařazení zpátečky, odvodil jsem si, že deformace platu nastala při průchodu proudu pod hranicí pro prasknutí (v závislosti, zda-li a jak dlouho jsem couval).
Zkontroloval jsem žárovky a provedl test s odpojenými konektory k zadním světlům a tažnému zařízení - stále praská.
Odhaduji, že problém bude někde v kabeláži.
Prosím podaďte, neměl jste někdo podobnou závadu? co zkontrolovat? kde jsou uloženy kabely? nějaké kritické místo v cestě?
Díky Dařby |
|
Návrat nahoru |
|
|
zeturek
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 25 Bydliště: Břasy
|
Zaslal: út leden 16, 2007 2:49 pm Předmět: |
|
|
Jako první bych zkontroloval kabeláž mezi 5.dveřmi a střechou. Poměrně často je zde poškozená izolace kabelů.
Jirka _________________ X2, 1.8 16V |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: út leden 16, 2007 2:53 pm Předmět: |
|
|
Nevím ted k čemu je pojistka 2, ale jak to tak vypadá,tak ti táhá táhlo za kabel a zkrat vyhodí pojistku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: út leden 16, 2007 10:05 pm Předmět: |
|
|
Jak píše Zetůrek, začal bych s kontrolou drátů v pravé průchodce do pátých dveří (ve směru jízdy). Toto místo je bohužel bolestí kombíků. Pojistka F2 je také na couvačky, na snímač rychlosti, na přístrojovou desku ...
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dařby
Založen: 15.1.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: st leden 17, 2007 3:32 pm Předmět: |
|
|
Díky za popostrčení - o víkendu prověřím kabeláž v průchodce.
pojistka F2: (manuál k autu mám v němčině zkušenosti jsou z praxe)
- pojistku jde vyndat při běžícím motoru (já takhle momentálně couvám (vyndaná je lepší: nedojde ke zkratu a nemusím shánět jinou) )pak:
- nejdou couvačky
- nefunguje konektor pro diagnostiku
- neukazuje tachometr (asi snímač otáček)
- možna ještě něco na co jsem mepřišel
- jinak z mého pohledu funguje vše:
celá přístrojová deska (kromě tacometru) jak budíky, kontrolky i podsvícení
Jedinné co mě vrtá hlavou, že jsem nezpozoroval žádné změny v běhu motoru či jeho výkonu - když je nefunkční snímač otáček. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dařby
Založen: 15.1.2007 Příspěvky: 5
|
Zaslal: út březen 20, 2007 9:16 am Předmět: |
|
|
Vyřešeno, děkuji všem za rady, byly to popraskané/z přelámané kabely v pruchodce k pátým dveřím (na pravo z pohledu odzadu).
Øešení: jelikož jsem neměl žádné vhodné dráty, natož stejné barvy, průřezu, a navíc některé jsou očíslované a nechtěl jsem zde "nepořádek", tak, aby se vtom kdokoli v budoucnu vyznal, použil jsem stávající dráty a otočil je tak, aby se opravené místo nacházelo mimo průchodku. _________________ XA2 Break 2.0HDI Exclusive 2000 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|