Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Neuron
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 1:51 pm Předmět: Kde vyprat váhu vzduchu ? |
|
|
Ahoj,
Moje Xanucha se pomalu rozjíždí na 1, jako by motor neměl sílu. Teprve někde od 1800 otáček najednou chytne dech. Myslel jsem že je to normální, ale pak jsem se projel úplně stejným autem známýho a rozdíl byl propastnej. Øíkal že to řešil taky a říkal
a) vyprat váhu vzduchu v ultrazvukový lázni
b) má tam chiptunning
b) zatím neřeším, ale nevíte jestli nějaký servis umí vyprat tu váhu vzduchu ? Rovnou kupovat novou se mi nechce, když nevím na 100% jestli to pomůže ...
Díky
--
neuron _________________ X2 2.0 HDI 80kW '99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 2:48 pm Předmět: |
|
|
Když váhu vzduchu vyčistíš, tak to autu určitě neublíží. Taky by nebylo možná marné vyčistit i krokový motorek a sání. Porovnej taky rozdíly chování těchto dvou aut se studeným a již zahřátým motorem. To by taky mohlo lecoss napovědět. Těch důvodů může být víc.
Bohužel jsi nenapsal jaký motor v autě máš a aký tam má soused. Je rozdíl například mezi 18i osmi a šetnáctiventilem... To že auto vypadá stejně ještě neznamená že je stejné. Ten rozdíl může být i jinou převodovkou (jinak zpřevodované převodové stupně, jiný typ řídící jednotky motoru atd.). _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
karlíček
Založen: 29.7.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 6:40 pm Předmět: |
|
|
Ahoj, podle mého názoru váha vzduchu na rozjezd vozu vliv nemá, její špatná funkce se projeví právě až tehdy, když má začít tahat turbo u hdi 1700-1800 otáček, pokud je nějakým způsobem vadná nebo porušená, tak jede auto hodně líně skoro jako atmosferický diesel a pokud by se to vůbec dalo označit za záběr, tak nastává okolo 2300 otáček. Já jsem experimentoval s váhou vzduchu asi před 2 lety, v té době jsem ji čistil podle článku na tomto foru, který snadno najdeš. Zkoušel jsem jezdit i s odpojenou váhou vzduchu, právě abych porovnal jízdní dynamiku. Musím říci, že mi se po vyčištění váhy chování motoru změnilo, měnil jsem i filtr zduchu a čistil kastlík ve ktrém je uložen. Byl jako prase.
Doporučuji Ti projít všechny kontakty a zkusit je očistit a prostříknout kontaktolem. Pokud máš kámoše s dobrou váhou vzduchu, tak je zkuste prohodit a budeš chytřejší. Je to otázka několika minut. Můžeš mít i jiný problém. Špatná nebo nefunkční váha má taky za následek zvýšenou spotřebu paliva, ale o tom by spíše popovídal Vlastimiln. Viď Vlasto. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po březen 24, 2008 4:29 pm Předmět: |
|
|
Nojo lidi,ale čím to vyčistit???Někdo říká benzín,druhej zas benzín nee,pak to oxiduje,pak teda líh,ten taky ne,pak to rezne,když jsem řek destilku,tak se tady lidi čertili,takže čím to teda mám vzít??? _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: po březen 24, 2008 9:54 pm Předmět: |
|
|
pucholt napsal: | Když váhu vzduchu vyčistíš, tak to autu určitě neublíží. Taky by nebylo možná marné vyčistit i krokový motorek a sání. Porovnej taky rozdíly chování těchto dvou aut se studeným a již zahřátým motorem. To by taky mohlo lecoss napovědět. Těch důvodů může být víc.
Bohužel jsi nenapsal jaký motor v autě máš a aký tam má soused. Je rozdíl například mezi 18i osmi a šetnáctiventilem... To že auto vypadá stejně ještě neznamená že je stejné. Ten rozdíl může být i jinou převodovkou (jinak zpřevodované převodové stupně, jiný typ řídící jednotky motoru atd.). |
2.0 HDi nemá krokovej motorek .... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: út březen 25, 2008 7:32 am Předmět: |
|
|
Já to čistil isopropylalkoholem co se používá na foto techniku. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Neuron
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: út březen 25, 2008 9:41 am Předmět: |
|
|
Vsem diky za rady.
Znamy ma uplne stejny motor jako ja (2.0 HDI), stejne stare auto (konec 1999), stejne najeto (200xxx) Az nato ze on se o nej porad staral, kdezto ja ho nedavno koupil a jak moc se o nej staral predchozi majitel nevim Vahy vzduchu bohuzel neprohodim, protoze je jeho auto v soucasne dobe v nemecku a hned tak se nevrati. Spotrebu mam 6.5 po Praze (mereno vzdy pri dotankovani do plne nadrze a pomoci pocitadla), coz se mi nezda nejak moc. On ma spotrebu asi 8, ale jezdi po nemecku ~200km/h. Jeho auto melo silu od nizkych otacek, tak od 1100 uz byl znat tah kdyz se slaplo na plyn. To ale pricitam spis tomu chiptuningu.
S tim cistenim mi rikal ze nejlepsi je to ultrazvukem, zepry je tam nejaky odporovy dratek ktery se zhavi a ze se na nej ty necistoty pripekaji. Ale zepry z Xantie nejde ten dratek vymontovat a musi se cistit cela jednotka. Takze nestaci takova ta domaci ultrazvukova pracka na bryle, protoze je mala.
Myslite ze mam sanci najit servis kde by mi takovy vycisteni udelali ? Nemam doma misto ani naradi kde bych se v tom moh hrabat a navic ted v zime se mi do toho venku nechce.
karlíčku: no mne se taky selskym rozumem nezda ze by mela mit vaha vzduchu vliv na rozjezd. Myslel jsem si ze meri prutok vzduchu do motoru a podle toho davkuje motor naftu. Pri nulove rychlosti bude proud vzduchu taky nula. Ale treba je to proud vzduchu nekde z nejakyho ventilatoru ? No jeste toho musim hodne o aute zjistit
Diky
--
neuron _________________ X2 2.0 HDI 80kW '99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: út březen 25, 2008 8:47 pm Předmět: |
|
|
Neuron napsal: | Pri nulove rychlosti bude proud vzduchu taky nula. Ale treba je to proud vzduchu nekde z nejakyho ventilatoru ? No jeste toho musim hodne o aute zjistit
Diky
--
neuron |
mno zklamu tě ventilátor ti tam nedali ale motor když nejde turbo tak si navává vzduch sám tím že otevře sací ventil píst ve válci jde směrem dolů ve válci vzniká podtlak a motor si nasává vzduch.... takže i na volnoběh tam nějaké to proudění bude _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: čt březen 27, 2008 9:10 am Předmět: |
|
|
Váha vzduchu se dá vypucovat podle návodu na fóru (píše o to Karlíček). Jenom pozor na titanové proužky. Já si jeden zkurvil (možná už byl načatý z DE) a kupoval novou váhu přes Xantiaka z Polska. Jinak vypucovat lihobenzínem. Mají ho v každé lékárně
No a po zkušenostech s jízdou bez váhy vzduchu mohu říct, že:
1. V nízkých otáčkách netáhne.
2. V cca 2300ot. nastává VÝRAZNÝ "turbo efekt".
3. Spotřeba přes 7 l/100km.
S váhou motor zabírá plynule od spodu a má menší spotřebu... _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: čt březen 27, 2008 6:59 pm Předmět: |
|
|
vlastimiln napsal: | Váha vzduchu se dá vypucovat podle návodu na fóru (píše o to Karlíček). Jenom pozor na titanové proužky. Já si jeden zkurvil (možná už byl načatý z DE) a kupoval novou váhu přes Xantiaka z Polska. Jinak vypucovat lihobenzínem. Mají ho v každé lékárně
No a po zkušenostech s jízdou bez váhy vzduchu mohu říct, že:
1. V nízkých otáčkách netáhne.
2. V cca 2300ot. nastává VÝRAZNÝ "turbo efekt".
3. Spotřeba přes 7 l/100km.
S váhou motor zabírá plynule od spodu a má menší spotřebu... |
Já mám možná ulomenou půlku jednoho toho proužku. Tah začíná kolem 1900 otáček. Zajímavý bylo, že když jsem tu váhu čistil, tak jsem nikde nenašel ten ulomený kousek proužku. A kvůli tvaru jsem si nevšiml, jestli byl ulomený předtím, nebo nebyl. Poznal jsem to až tehdy, když se mi vatová tyčinka zachytla za ulomenou polovinu.
Ale i tak mi přijde, že od té doby auto žere trochu víc, tak 6,5 litru v průměru. A ten turboefekt při 1900 předtím nebyl, mně ale předtím přišlo, že auto táhne celkově míò a kolem 1200 otáček (na jakémkoli rychlostním stupni) s sebou auto škubalo, teď se škube taky ale mnohem míò.
Takže dotazy: ty plátky jsou dva? A jsou oba stejně dlouhé? Jsou oba uchyceny na obou koncích?
Kolik stojí nová váha vzduchu na 2.0 HDI 80 kW Break r.v. 1999?
Kolik stojí z vrakáče? |
|
Návrat nahoru |
|
|
alf
Založen: 25.3.2008 Příspěvky: 39 Bydliště: Vsetin
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 7:14 am Předmět: |
|
|
citace: | A ten turboefekt při 1900 předtím nebyl, mně ale předtím přišlo, že auto táhne celkově míò a kolem 1200 otáček (na jakémkoli rychlostním stupni) s sebou auto škubalo, teď se škube taky ale mnohem míò.
|
Na kazdom prevodovom stupni ist 1200 ot. je podla mna blbost.Este na tej 2 hej,ale na ostatnych!!!
citace: | Jeho auto melo silu od nizkych otacek, tak od 1100 uz byl znat tah kdyz se slaplo na plyn. To ale pricitam spis tomu chiptuningu. |
Samozrejme ze cip vela zmeni.Neviem ako mozes porovnavat take iste auta,z ktorych je jedno cipnute a druhe nie.
citace: | Ahoj, podle mého názoru váha vzduchu na rozjezd vozu vliv nemá, její špatná funkce se projeví právě až tehdy, když má začít tahat turbo | .
Myslim,ze to ma vliv aj na rozjazd.Co ak mu ta vaha neposiala ziadny signam a on jazdi na nudzovy rezim.
For Neuron:
Najlepsie bude,ked das tu vahu nalogovat.A tam zistia ci je dobra,alebo nie. _________________ Hydro je Hydro..... |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 9:28 am Předmět: |
|
|
Qěcy napsal: | vlastimiln napsal: | Váha vzduchu se dá vypucovat podle návodu na fóru (píše o to Karlíček). Jenom pozor na titanové proužky. Já si jeden zkurvil (možná už byl načatý z DE) a kupoval novou váhu přes Xantiaka z Polska. Jinak vypucovat lihobenzínem. Mají ho v každé lékárně
No a po zkušenostech s jízdou bez váhy vzduchu mohu říct, že:
1. V nízkých otáčkách netáhne.
2. V cca 2300ot. nastává VÝRAZNÝ "turbo efekt".
3. Spotřeba přes 7 l/100km.
S váhou motor zabírá plynule od spodu a má menší spotřebu... |
Já mám možná ulomenou půlku jednoho toho proužku. Tah začíná kolem 1900 otáček. Zajímavý bylo, že když jsem tu váhu čistil, tak jsem nikde nenašel ten ulomený kousek proužku. A kvůli tvaru jsem si nevšiml, jestli byl ulomený předtím, nebo nebyl. Poznal jsem to až tehdy, když se mi vatová tyčinka zachytla za ulomenou polovinu.
Ale i tak mi přijde, že od té doby auto žere trochu víc, tak 6,5 litru v průměru. A ten turboefekt při 1900 předtím nebyl, mně ale předtím přišlo, že auto táhne celkově míò a kolem 1200 otáček (na jakémkoli rychlostním stupni) s sebou auto škubalo, teď se škube taky ale mnohem míò.
Takže dotazy: ty plátky jsou dva? A jsou oba stejně dlouhé? Jsou oba uchyceny na obou koncích?
Kolik stojí nová váha vzduchu na 2.0 HDI 80 kW Break r.v. 1999?
Kolik stojí z vrakáče? |
Platinové pásky jsou tam dva a jsou spojené na obou stranách. Nová váha u Boba příjde kolem 2,5k v polsku kolem 1,3k ( ale vnitřek je malinko jinej ) Z vrakáče bych to asi nebral, nikdy nevíš v jakém je stavu a i váha vzduchu stárne a mění hodnoty. Viz článek na autobenexu. _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
karlíček
Založen: 29.7.2007 Příspěvky: 99
|
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 2:04 pm Předmět: |
|
|
Takže originální váha v Pežotu označení dílu 19207S cena 3884,-Kč
originální váha v Citroenu označení dílu 19207S cena 4149,-Kč
originální váha u Boba z Hulína označení dílu 19207S cena 2453,-Kč
Polská druhovýroba označení 19207S 165zl což je cca 1238,-Kč
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,,03,,pl-pln,307555,0.html _________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Qěcy
Založen: 27.7.2007 Příspěvky: 113
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 4:56 pm Předmět: |
|
|
xantiak napsal: | Takže originální váha v Pežotu označení dílu 19207S cena 3884,-Kč
originální váha v Citroenu označení dílu 19207S cena 4149,-Kč
originální váha u Boba z Hulína označení dílu 19207S cena 2453,-Kč
Polská druhovýroba označení 19207S 165zl což je cca 1238,-Kč
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,,03,,pl-pln,307555,0.html |
Super, díky za obětavost a ostatním za rady. každopádně teď vím, že mám váhu vzduchu poškozenou. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|