|
Forum
Přehled kategorií
- Xantia - Xantia kombi
- Konec motoru HDI
|
|
Autor | Příspěvky |
Alp 19 příspěvků
|
Vloženo 16.08.2005 11:09:38
Quote: Originál vložil
jones
Ještì jednou....
Jak jsi na tom Alpe, už máš nový motor?
Myslím, že s tou opravou to zas není tak neøešitelný, jestli je ten motor
dobrej dole , tak se tam dá suchá vložka do toho nemocnýho válce a jede to
dál. Záleží na tom, kolik má nabìháno a co je s hlavou.
Jiný motor je zase další riziko.
Pøeju ti a se ti to podaøí.
Ahoj všichni co mi držíte palce,
Novej motor už je v Retrocaru a vyšívá se na tom.
Motor je zánovní z C5, nalítáno 55000, bouraèka na zadek - no nìco jako
Mírova Xantie - DeGaulle je s motorem spokojenej, pokud já vím.
Opravovat blok suchou vložkou mi pøijde tìžko proveditelné z nìkolika
dùvodù:
Je to dost nároèné, stìna mezi sosedními válci je tu asi 8mm silná, a
vývrtem pro suchou vložku by se ještì zeslabila.
Motor by se musel komplet rozebrat, blok dát nìkam spravit a pak motor znovu
postavit. To by bylo lepší vzít blok od Techexe, použitej ale dobrej.
Montáž motoru z dílù je spoooousta práce, kterou bych musel zaplatit, neb
sám nemám kde ani kdy to dìlat. A riziko jiného motoru je podle mne menší
než to, že pøi montáži nìco nebude dodrženo na 100% - pøece jen motor z
fabriky je motor z fabriky, myslím.
Pravda se ukáže za pár dní, až ten novej motor pobìží, anebo za rok, až
ten novej taky odejde...:-)))
|
DoDo 204 příspěvků
|
Vloženo 16.08.2005 11:38:27
Ahoj Alpe, píšeš "Pravda se ukáže za pár dní, až ten novej motor
pobìží, anebo za rok, až ten novej taky odejde...:-))) "
Ty se fakt chystáš za ten rok najezdil pøez 200 000 km, aby i tento moouor
zaèal zlobit, anebo jsi jen obyèejnej pesimista?
:o)
Asi si o tom vážnì nevážnì promluvíme o víkendu na závodu Truck-trialu.
DoDo
|
Buchta 86 příspěvků
|
Vloženo 16.08.2005 12:39:22
Quote: Originál vložil
Henry
Quote: Originál vložil
Buchta
Ale jaks Alpe psal, žes ho drobet držel, na což asi moc dýzly nejsou, tak
estli sis drobet nenabìh sám. Jak nìkdo psal, dýzl je motor na rodinný
ježdìní, èímž doufám není myšleno do 1,5 otáèek a max 110km/h.
Zdravím Buchto
dovol, ale nesouhlasím s tebou. Naopak diesely jsou na velké trvalé
zatížení a nehodí se na krátké jízdy (TD tím víc) To že mají nižší
spotøebu je "vynáší" nahoru až v poslední dobì. Odjakživa je
diesel døíè a dìlník :) to není jen mùj názor, pøestože mám
BENZÍN.
Ahojas Henry,
sme si asi nerozumnìli, sem myslel, že dýzl jako není na závodìní, ale
spíš na poklidnìjší jízdu, i dyš tøeba naloženýho auta po støechu.
Jinak s tebou samo souhlasím.
|
eh, nikdo 78 příspěvků
|
Vloženo 16.08.2005 20:47:45
JJ øekl bych smùla. Ale pøimlouval bych se za motor jiný, ale kompletní,
tzn se vstøikovaèi, èerpadlem, turbem, udìlat pøi tom spojku, pokud už
nebude nic moc a urèitì rozvody.
Nevím, jestlùi to není kec, ale tímhle trpìly pøedevším kusy vyrobené v
r. 99, novìjší byly softvarovì ošetøené, poèítaè hlídal prùbìh
napìtí na vstøikách a pøi podezøení na zadírání vstøiku shodí
výkon.
... a pokud tím nìkoho uklidním, takhle jsem na cestì z Chorvatska vidìl
zkonèit WW Sharana - bílý hulán a konèil.
... vadu materiálu se dopøedu objevit vìtšinou nepodaøí, upadne ventil,
utrhne se ojnice, ...
Na obhajobu HDi dám spotøebu na letošní dovolené, cesta tam 5,22l bez
klimy, zpìt pomaleji s klimou 4,46l (rychlost jen zøídka a jen o málo nad
100km/h, plynulý prùjezd bez kolon a èekání - ale lepší jízda za 7 ale
podle svého stylu než za kamarádem poserou a spoøínkem)
|
eh, nikdo 5 příspěvků
|
Vloženo 24.08.2005 16:04:08
Rozhodnì se nechci pøiživovat na cizím neštìstí - ale mìl bych zájem o
ND z toho starého motoru! (v pøípadì, že budou k prodeji). Jedná se mi
konkrétnì o:
1. èidlo - snímaè tlaku CR - je pøímo na "kondenzátoru" CR
uprostøed, našroubován ze spodku.
Mì to moje zlobí (èistil jsem, leštil jsem, prosil jsem... ale furt to
není ono...)
2. (to není legrace :-)) - mìrku oleje. Rozpadá se mi ta tìsnící guma, co
drží vlastní mìrku.
Pokud by to bylo možné, rád odkoupím!
Dík!
Opraveno 25.08.2005 09:56:04 |
Alp 19 příspěvků
|
Vloženo 25.08.2005 01:12:12
Tak tady je pro zájemce koneèná bilance:
Má dáti (náklady):
Faktura Domanský asi 1,000 (Diagnóza ) odhad opravy 80k
Odvoz auta 1.500 (ze Stodùlek do Retrocaru)
Cena za náhr. motor 15.000
Doprava asi tak 1.000 (výlet s BX do Znojma a zpìt)
Faktura Retrocaru 41.117
_____________________________
CELKEM NÁKLADY cca 60.000
DAL (pøínosy):
Motor z C5 roèník 2001, najeto asi 50 tisíc km, to je o 150 tis. ménì než
mìl mùj. Turbo zùstalo bohužel pùvodní.
Fungl nová spojka - vymìnìna pøi této pøíležitosti
PLUS
Použitelné díly starého motoru - mimo bloku, pístu a ventilu
zánovní spojka C5 vèetnì setrvaèníku (je jiná než u X2, nehodila se.
Kdo byste nìco z dílù motoru potøeboval, dejte vìdìt na
ales.pakosta@seznam.cz
|
eh, nikdo 96 příspěvků
|
Vloženo 25.08.2005 17:15:29
Ahoj Alpe,
vratil jsem se opet do civilizace a hned takove zpravy :-( Drzim Ti palce, at
ten druhy motor vydrzi vic.
Jak vypadala Tvoje spojka po 200 t. km? Daval jsi nekdy do nafty nejaka cistici
aditiva? Na jakou naftu jezdis?
Drzim palce,
Kaja
|
Alp 19 příspěvků
|
Vloženo 01.09.2005 12:11:02
Kájo, zdravím tì!
Mùj motor vypadá velmi dobøe, je znát že je mladší. Spojka musela být
už mìnìna, protože takhle by po 180000 VYPADAT NEMOHLA. Bohužel mi zbyla
kompletní spojka z C5,i se setrvaèníkem, protože je oproti Xantii zcela
jiná. TAky mi zbyl velmi zajímavý nový prvek - pøihøívaè chladicí
kapaliny vytápìný výfukovými plyny. Je u C5 zaøazen do vìtve recirkulace
plynù od turbodmychadla zpìt do sání. Bohužel jeho adaptace na X2 by
zahrnovala i použití turba z C5, které jsem bohužel nemìl k dispozici.
Takže musím zapracovat na tom bufíku...
Quote: Originál vložil
marsalek
Ahoj Alpe,
vratil jsem se opet do civilizace a hned takove zpravy :-( Drzim Ti palce, at
ten druhy motor vydrzi vic.
Jak vypadala Tvoje spojka po 200 t. km? Daval jsi nekdy do nafty nejaka cistici
aditiva? Na jakou naftu jezdis?
Drzim palce,
Kaja
Opraveno 01.09.2005 12:11:51 |
eh, nikdo 78 příspěvků
|
Vloženo 11.09.2005 19:23:17
Hmmm, jsem si mírnì nejistý nezdravým zvukem z mého motoru. Obava, abych
nedopadl podobnì. Jistì znáte zvuk vyèochtané pøevodovky na dieslu pøi
volnobìhu. Ten ovšem zmizí po vyšlápnutí spojky. Témìø identický zvuk
vychází za studena z mého motoru. Za tepla zmizí, pøi poslouchání se
obèas objeví ostré kovové nepravidelné zaklepání, zvuk odkapávajícího
vstøiku. V otáèkách je vše OK. Další vývoj situace??? Dám vìdìt.
|
eh, nikdo 96 příspěvků
|
Vloženo 27.07.2006 10:30:51
Roberte, co jsi s tim nakonec mel? Nebyla to jen remenice?
Kaja
|
Autor | Příspěvky |
|
|
Náhodný obrázek
krása zobrazení: 2835 známka: 1.00
Kalendář
<<
Duben
>>
|
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
| | | | |
|