Problém s topením
Re: Problém s topením
Ty gumy jsou nasouvací pružné zámky, lehce namáznout mýdlovou pěnou a šroubovákem na ně zatlačit směrem k vrtuli, když všechny tři posuneš za hranku která je drží, pak se ti podaří motor vytáhnout ven.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Problém s topením
Je na to to dobrá jednoduchá finta-jen si to přesně nepamatuju,musel bych to zas vidět,ale v podstatě odpojíme ten kábl co vede k motoru a dovnitř strčíme šroubovák a odtláčením-páčením to jde pěkně nahoru,hned je to odděleno,jinak s tím páčením gum to nejde tak dobře.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: Problém s topením
crisot.jk: Nejspíš ti nefungují klapky topení.
Přidám se k tomuto tématu, mám dotaz:
Před 2 lety jsem měnil u své Xantie topení. Plastový obal topení jsem vytřel od Fridexu do čista, dal nový radiátor, vše bylo OK a byl 2 roky klid. Před pár dny, když mi začal zase dovnitř smrdět lehce Fridex, mě málem trefilo, když jsem si vzpomněl na ten megahoror s rozebíráním přístrojovky Čekal jsem, že to vydrží víc, než jen 2 roky... Nechce se mi tam dávat nějakou vodičku na zalepení netěsností, protože minule nepomohla, jen mi totálně zabetonovala asi polovinu trubek starého topení, takže přestalo topit, ale stejně to teklo dál a přístrojovka musela nakonec ven...
Tohle zatím ale jen lehounce smrdí, tak se modlím, aby to vydrželo až do jara...
Jakou značku radiátoru jsem tam dával už bohužel nevím a nemrzku používám Froston C2230 od Motoronu.
A proto se ptám:
1) Jakou značku výrobce radiátoru doporučujete, aby to nebyl nějaký šunt a vydrželo to?
2) Jakou značku nemrzky používáte, aby nebyla agresivní a nežrala hliník?
Nevím, co bylo špatně...možná jsem jen trefil na špatný kus a vydrželo to 2 roky a 1 měsíc...takže těsně po záruce, výrobce radiátoru může jásat, protože nebude reklamace a koupím nový
Přidám se k tomuto tématu, mám dotaz:
Před 2 lety jsem měnil u své Xantie topení. Plastový obal topení jsem vytřel od Fridexu do čista, dal nový radiátor, vše bylo OK a byl 2 roky klid. Před pár dny, když mi začal zase dovnitř smrdět lehce Fridex, mě málem trefilo, když jsem si vzpomněl na ten megahoror s rozebíráním přístrojovky Čekal jsem, že to vydrží víc, než jen 2 roky... Nechce se mi tam dávat nějakou vodičku na zalepení netěsností, protože minule nepomohla, jen mi totálně zabetonovala asi polovinu trubek starého topení, takže přestalo topit, ale stejně to teklo dál a přístrojovka musela nakonec ven...
Tohle zatím ale jen lehounce smrdí, tak se modlím, aby to vydrželo až do jara...
Jakou značku radiátoru jsem tam dával už bohužel nevím a nemrzku používám Froston C2230 od Motoronu.
A proto se ptám:
1) Jakou značku výrobce radiátoru doporučujete, aby to nebyl nějaký šunt a vydrželo to?
2) Jakou značku nemrzky používáte, aby nebyla agresivní a nežrala hliník?
Nevím, co bylo špatně...možná jsem jen trefil na špatný kus a vydrželo to 2 roky a 1 měsíc...takže těsně po záruce, výrobce radiátoru může jásat, protože nebude reklamace a koupím nový
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Re: Problém s topením
Jak hluboko v palubní desce se nachází klapka s el. pohonem (krokovým motorkem) a jak obtížné je se k ní dostat? Nebyl by plánek, kde je celý ventilační systém rozkleslen? Dík
X2 Hdi 1999 Berlina
Re: Problém s topením
Máš na to odkaz kousek vejš, ČTI pořádně.
Tady to máš v tomto vlákně na straně 2 nahoře od MíryCB
viewtopic.php?f=1&t=243&start=15
Tady to máš v tomto vlákně na straně 2 nahoře od MíryCB
viewtopic.php?f=1&t=243&start=15
MiraCB píše:Zdravím, tak jsme tento víkend pokračovali v hledání problému.
Zkusili jsme vyndat motůrek klapky. Jde to celkem v pohodě, motůrek drží pouze dva šrouby a jsou přístupné od nohou spolujezdce. Motůrek přes převodovku a plastový unašeč hýbe klapkou. Unašeč je nastrčený do klapky a má na každé koncové poloze doraz.
Bohužel jsme žádný problém nenašli. Klapka je naprosto volná, po nastartování motoru se motůrek klapky začne pohybovat a hledat koncovou polohu. Po zastavení (podrželi jsme unašeč kleštěma a po zablokování motoru se pohyb zastavil) a změně teploty se motůrek pohybuje. Nikde žádná vůle, nic prasklého.
Pokračování příště...
MíraCB
Re: Problém s topením
Díky a omlouvám se. Krom té klapky je v systému ještě něco, co by mohlo bránit proudění vzduchu? Ted marodím ale pak se na to musím podívat. Mě totiž motor hučí ale vzduchu moc nejde.
Pro pepe276 je možné že máš trochu ruplou hlavu nebo špatné těsnění pod ní a ono ti pak tlakuje systém a něco to nevydrží.
Pro pepe276 je možné že máš trochu ruplou hlavu nebo špatné těsnění pod ní a ono ti pak tlakuje systém a něco to nevydrží.
X2 Hdi 1999 Berlina
Re: Problém s topením
Pylovej filtr, klapka vnitřní - vnější. Když to máš na vnitřní, víc to hučí a míň fouká.
Re: Problém s topením
Ahoj,
nikde jsem nenašel odpověď na svůj problém, tak se přidám k tomuto tématu.
Xantie 1.9TD mi cca 14 dnů netopí. Mám klimu, ale je prázdná. Když dám ventilátor na maximum a topení taky, tak mi to vždycky topilo, sice nic moc, ale nikdy jsem vevnitř nemrznul. Dal jsem nový pylový filtr a vzduch krásně proudí od ventilátoru topení dovnitř, motor je na 80 stupních a vevnitř je zima, jako v ruském filmu. Díval jsem se dneska na motůrek klapky a vypadá to, že normálně běhá a otvírá/zavírá klapku. Nepovedlo se mi ho vyndat, jen jsem povolil 2 křížáky, ale ještě na něčem vzadu držel, takže jsem ho jen odklonil a do škvíry nad ním si svítil čelovkou a klapka se krásně hýbala tam i zpátky, podle nastavení teploty na ovladači topení. Dřív měl ten motůrek jiný zvuk, déle jakoby zachrastil a pak to začalo topit. Teď jen krátce zachrastí a pak nic, jen ledový vzduch. Tohle se změnilo asi před 14 dny a od té doby to netopí. Vypadá to na motůrek, ale ten hýbe klapkou, tak nevím a jsem s rozumem v koncích...
Má někdo nějaké nápady, čím by to mohlo být?
Díky moc
Petr
nikde jsem nenašel odpověď na svůj problém, tak se přidám k tomuto tématu.
Xantie 1.9TD mi cca 14 dnů netopí. Mám klimu, ale je prázdná. Když dám ventilátor na maximum a topení taky, tak mi to vždycky topilo, sice nic moc, ale nikdy jsem vevnitř nemrznul. Dal jsem nový pylový filtr a vzduch krásně proudí od ventilátoru topení dovnitř, motor je na 80 stupních a vevnitř je zima, jako v ruském filmu. Díval jsem se dneska na motůrek klapky a vypadá to, že normálně běhá a otvírá/zavírá klapku. Nepovedlo se mi ho vyndat, jen jsem povolil 2 křížáky, ale ještě na něčem vzadu držel, takže jsem ho jen odklonil a do škvíry nad ním si svítil čelovkou a klapka se krásně hýbala tam i zpátky, podle nastavení teploty na ovladači topení. Dřív měl ten motůrek jiný zvuk, déle jakoby zachrastil a pak to začalo topit. Teď jen krátce zachrastí a pak nic, jen ledový vzduch. Tohle se změnilo asi před 14 dny a od té doby to netopí. Vypadá to na motůrek, ale ten hýbe klapkou, tak nevím a jsem s rozumem v koncích...
Má někdo nějaké nápady, čím by to mohlo být?
Díky moc
Petr
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
- milda67
- Příspěvky: 159
- Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
- Bydliště: 314039702
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s topením
a co třeba zkusit odvzdušnit topení?
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004