Problém s topením

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od pepe276 »

Hmm, tak v tom případě asi kašlu na altík z Favorita a připojím to rovnou ke stávající elektrice. Akorát ještě vymyslet to řízení spínání podle otáček a zatížení alternátoru a teploty vody v motoru.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od jack »

Čus. Já mám na HDi v mrazech zakryty komplet celý předek i otvory v kapotě, dekl pod motorem. Jezdím štreky tak do 20km a když fest topím tak stejně ani nedojde k otevření termostatu. Pokud seš si jistý správnou funkcí termostatu a ani nepropouští, tzn. že není teplá hadice k chladiči dřív než by teplá být měla, tak namontuj dekl pod motor, zakryj celý předek a uvidíš. Ten průvan přes motorový prostor dokáže ropáka dobře obrat o teplo. To že ti přestane foukat teplo na volnoběh je divné. Slabé čerpadlo, zanesené, nebo zavzdušněné topení. Ani jedno z toho by ale nemělo vliv na nedostatečné ohříváním motoru. Zkontroluj taky zda ti v topení funguje klapka, která reguluje teplotu v autě. je slyšet cvrlikat u nohou spolujezdce servo, když změníš teplotu z max na min? A na přidělávání žhavek na přítop bych se vybodl. I kdybys jich tam dal tolik, že by braly 70A tak jsi stejně jen na nějakých 820W výkonu z toho se moc nevyhřeješ. Lepší bude zjistit, kde ti za draho vyrobené teplo bere roha ;)
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Libor46
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 11:30:28

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Libor46 »

Ahojte kluci, tak jak si to tady tak pročítám, tak mám asi před domem nějaký zázrak. Mám starou vránu X1 z roku 1994. V zimě po ujetí tak cca 4-6 km mi letí z topení snad oheň. Topí jak čert a s topením sem nikdy problémy neměl, ale jinak snad úplně se vším :-D. Nicméně už sem řekl dost a X půjde na inzerát na díly a zbytek na výrobu plechovek pro Rio máre a paštiky. Je mi jí líto, moc líto, možná mi i slza ukápne, ale všechno krásné někdy končí...
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

No nevím, já zásadně netopím :-D , ale snad už automaticky, před zimou kontroluji těsnost a nastavení klapek okolo radiátoru, možnost průtoku vody přes těleso radiátoru a hlavně čistotu chladícího média. U našich zákazníků sleduju že radiátor topení je náchylný na nabalování nečistot na nátoky do voštin v radiátoru a pokud to nikdo nevyčistí, jde to tak daleko že mnoho voštin je sice zaplaveno ale voda neprotéká, pouze stojí, voda proudí fofrem třeba jen přes pět voštin a samozřejmě radiátor pak netopí, teplo se nepředá ale většinou se vrací k pumpě a zpět do bloku motoru. Je snad automatické před zimou nechat zkontolovat nemrznoucí směs, žhaviče a celkovou připravenost na zimní provoz. U xantie co ji teď provozuju jsem ihned po koupi koukal na nemrzku, prostě jsem ji změřil, měla -25 ale byla modrá, tak jsem ji vypustil, místo ní čistou vodu a párktát jsem ji protlačil stlačeným vzduchem jak přes topení, tak přes chladič. Potom jsem dva dny jezdil se směsí čisté vody a tři lžíce louhu, tu jsem vypustil a systém propláchl zase v protisměru vodou , prostě jsem topení a chladič napíchl k vodovodu a nechal pořádně vypláchnout. Původní nemrzku jsem přelil přes papírový ubrousek, jen tak pro srandu a neviděli jste co v tom bylo cucků a soplů. Po kompletním výplachu jsem si namícal směs z cca 3,5litu červené a zbytel voda. Topí prfektně, ráno odemknu nastartuju a jdu očistit okna, čistím jen přední a obě boční, na zadek kašlu. když vyjíždím z výdechů už jde teplý vzduch, a asi po kilometru už fouká opravdu horký. V mrazech kdy bylo mínus 17 mi teplota taky šla špatně nehoru, držela se kolem 70ti podle budíku ale topí perfektně. Co se týká dohřevu vody do topení, je to skvělá věc, mám ji zde rozpracovanou, uvažuji nad jejím využitím tak že ji bude řídit mnou navržený obvod, kdy platí pravidla že venkovní teplota musí být nižší než 10 st.celsia, musí běžet větrák a voda v motoru nesmí mít víc jak 60st.celsia. Celý obvod bude ještě navíc mít jednu funkci navíc, a to elektrické čerpadlo z karavally který umožní čerpat teplo z motoru ihned po odstavení, to pro případ že v zimě na někoho čekám s vypnutým motorem.
.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Majk.Z »

A já si říkal, že konečně jsem sám přišel na něco, co by mohlo spoustě lidem s Citroenem s naftou v zimě pomoci a spíchnu návod. :grin:

Obrázek

Tady je obrázek toho příhřevu z Focusu, ta čísla jsou samozřejmě katalogová čísla od Fordu.

Čert_z_Bx: A o ten návod na ten plošný spoj by ses pak podělil? :-) Já to sice plánuji dělat na to časové relé, ale je fakt, že tohle by bylo elegantnější řešení a bohužel ve vymýšlení obvodů jsem dřevo. :-)

P.S. Tvůj tester lambda sondy funguje velice dobře, u Xa mi dost pomohl. :-)

EDIT: Hej, teď jsem si všiml, za ty míry se omlouvám, nemám u sebe šupleru a měřit to metrem nebudu, to by byl prasopes. :grin: Snad se k tomu během týdne dostanu.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od pepe276 »

Na netu jsem tady http://www.fordclub.eu/graphics/msgboar ... 011410.jpg našel ohřev na Mondeo a předpokládám, že to bude asi to samé, co na Focusu. Mělo by to mít forďácké č. ND: 1S7H-18K463-BB - zkusím se optat ve Fordu, kolik za to, ale asi to bude raketa, takže to vidím na nějaký vrakáč, nebo soustružníka. To tělísko ohřevu je z hliníku, nebo nějaké pokovené železo? Nejspíš asi hliník.
Čert z BX: Nechtělo by to k tomu obvodu ještě dát nějaké hlídání dostatečného výkonu alternátoru a zároveň malého odběru z něho, jako to mají novější auta s ŘJ? A taky se přimlouvám o případné podělení se o schéma obvodu ;) . Tohle je pro mě úplná španělská vesnice.
Asi budu muset taky motor pročistit tím louhem, předpokládám, že asi bude dost zanešený různým sajrajtem z vodního kamene.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Majk.Z »

Tak co jsem prolézal fordovská fora (hlavně focusácká, z toho mám i ten obrázek), tak tenhle komplet prý stojí ve Fordu cca 3500 kačen a ta topná tělesa se prý nedají koupit samostatně. Z jakého materiálu to je, to nevím, vypadá to podobně jako ze žhavících svíček. Toto sice nemám ověřené, ale prý ta tělíska mají stejné katalogové číslo jako žhavící svíčky, co se používají na ten samý motor.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od pepe276 »

Svíčky vypadají, že budou asi z nějakého motoru(předpokládám, že Ford) s nepřímým vstřikem, protože vypadá, že jsou celkem silné a krátké, ale tohle je jen moje domněnka, vycházím ze zkušeností s VW Gruppe - možná to bude jinak. Např. v předehřevu k TDi jsou svíčky ze starých motorů D/TD od VW, přímé vstřiky už mají tenké a dlouhé svíčky, aby vůbec dosáhly do spalovacího prostoru. PSA má už u HDi taky tenčí a delší svíčky, než u starých D/TD motorů.
Za 3.500 Kč se s tím můžou jít ve Fordu klidně vyfotit, jedině že by to bylo ze 24karátového zlata :D .
Chytá se na to magnet, nebo ne? Pokud ne, tak je to na 99 % hliník.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od PaM »

Připadá mi to trochu jak objevení Ameriky ... tohle zařízení mají od Citroenu HDI které nemají bufíka

vypadá to takhle , je to na 4 žhavky do vody, toto je přímo z Xantie i s hadicema

Obrázek

Ale to neřeší problém Pepeho... TD topí taky dobře, jak 1,7 tak 1,9 , řekl bych, že budou některé hadice blbě zapojené, některá z těch tenkých :idea: nebo špatně fungující ternostat, dal bych novej , nebo z auta kde to topí dobře .

Je divné, že se mu neohřeje motor :!: kdyby to jen netopilo na volnoběh a v otáčkách ano, mohla by to být uvolněná vrtulka na vodní pumpě, ale 60 na motoru je prostě málo. Ten "starší" termostat jak píšeš, je ten s tou druhou " pokličkou" ale pozor , tento termostat právě vše pouští do chladiče a proto to dokáže lépe a rycleji chladit. Ten "obyčejný" termostat je stále otevřen na malej okruh a jen se otvírá k němu ještě velkej s chladičem, teče to tedy všude .

Jestli máš na motoru 60° a přitom je ale teplej chladič , tak bude něco špatně
Naposledy upravil(a) PaM dne pon 10. pro 2012 9:27:32, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od jack »

Chlapi se do žhavek zamilovali, ale protože tohle v autě mám, tak vím, že to nijak výrazně ohřátí motoru nepomůže. Něco to jistě pomůže, už tím že je motor víc zatížen výrobou proudu pro žhavky, ale prostě nic moc. Řídící jednotka příhřev spíná asi minutu po nastartování, kdy už není v provozu žhavení a je funkční asi do teploty vody 70°. Pochybuju, že má pepe nějaký zázračný motor, který neprodukuje ztrátové teplo. Tepla je jistě stejně jako u jiných podobných motorů akorát se někam ztrácí. A nebo další možnost, že se motor zahřívá normálně, jen teploměr na palubce ukazuje menší teplotu a problem se zimou v autě je jen v topení. A foukání studeného vzduchu při volnoběhu na to celkem jasně ukazuje.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Odpovědět