padání předku

Prostor, kde můžou naříkat ti Activisti :-)
Odpovědět
scratcher
Příspěvky: 31
Registrován: ned 26. čer 2011 12:13:07
Kontaktovat uživatele:

padání předku

Příspěvek od scratcher »

Zdravím,
mám ten problém že když autem zastavím tak pres noc spadne predek dolu (ale zadek ne). Kdyz dam auto do uplne horni polohy tak pres noc spadne dolu jen predni prava cast. cim to muze byt? v hydraulice mam nalit proplach, muze to mit souvislost? nebo nekde unika tlak? diky
Xantia Activa 2.0i 16V 97kW, Klima
scratcher
Příspěvky: 31
Registrován: ned 26. čer 2011 12:13:07
Kontaktovat uživatele:

Re: padání předku

Příspěvek od scratcher »

Tak sem zjišťoval co to dělá, dal sem auto uplně nahoru a do rána auto kleslo uplne na minimum na pavé přední straně, ostatní se nehnuly. Zvednul sem tu stranu heverem a zjistil ze ta "pistnice" je uplne bez tlaku, takze muzu bez problemu hejbat kolem nahoru-dolu. taky ten platovy kryt toho pistu je dole trochu omatlanej LHM,ale unik nikde videt neni (jedine ze by to prosakovalo pres tu hadicku co vede do pistnice ale ta je sucha). uz nevim na co se podivat, nebo kudy ten tlak muze unikat.diky za rady
Xantia Activa 2.0i 16V 97kW, Klima
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: padání předku

Příspěvek od PaM »

No, mohlo by to být tím, že ti pouští přední protipadací zámek. Levou stranu ti ale "drží " natlakovaná "activa " vyrovnávací pístnice, ta je pouze v levo. nebo ti propouští přední pístnice. Ta levá bude taky bez tlaku, ale je tam ta activacká, tak to nepoznáš.
Udělěj pokus, zvedni auto na max, odpoj u přední pístnice přepad hadičku jak jde na karoserii, a dej ji do PETflašky. Ten konec trubky u auta musíš něčím ucpat. Ráno koukneš, jestli bude ve flašce LHM a kolik, když hodně, je to pístnice, když ne, bude to asi pouštět padací zámek.
Obrázek
scratcher
Příspěvky: 31
Registrován: ned 26. čer 2011 12:13:07
Kontaktovat uživatele:

Re: padání předku

Příspěvek od scratcher »

díky. udelam to o vikendu,snad to bude ten zamek,zacalo to chvilku po tom co sem nalil proplach,predtim problem nebyl. Jeste k tomu zamku tak sem koukal (doufam ze ten zamek je ta vec umistena pod nadrzkou LHM s blbym pristupem do ktere vede asi 6trubicek) ze je taky trochu od LHM, takze asi vymenim i tesneni kdyz uz to budu resit, jake rozmery by tam meli byt? A ty pistnice daji se nejak opravit (vymenit nejaky tesneni - popr. jake jsou rozmery) nebo koupit nove? diky
Xantia Activa 2.0i 16V 97kW, Klima
dukoz
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. čer 2011 17:34:59

Re: padání předku

Příspěvek od dukoz »

Ahojte,
nemám ve zvyku psát dotazy, zatím jsem řešení všech problémů někde našel, ale teď jsem nenašel nic.
Asi před týdnem mi najednou začal padat předek. Ale pouze po zastavení a vypnutí motoru, zavření dveří a následném otevření po cca 10min mi předek sletí během okamžiku až na spodní doraz. Pokud dveře neotevřu, tak vydrží bez padání někdy 3 hodiny, někdy celou noc, ale když pak otevřu dveře a začne bzučet ventil hydraktivu, letí předek dolů jako šutr. Zadek vydrží na poloze klidně 2 dny.....
Co mám prověřit a na co se připravit? Napadá mě ventil Hydraktivu, protipadací zámek a protipadací koule.....
Nemáte někdo podobnou zkušenost? Předem díky za rady
X2 2.0HDi 80kW 1999 HA 2 Exclusive
Xsara 1.6 16V automat 2003
dukoz
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. čer 2011 17:34:59

Re: padání předku

Příspěvek od dukoz »

Tak ještě malé doplnění: někdy po delším stání je auto stále nahoře, po otevření dveří nesletí dolů hned, jak se ozve Hydraktiv, ale až cca za 5 - 10 sec., jindy letí opravdu okamžitě. Nechal jsem auto zvedlé v horní poloze, po cca 30 min. jsem přišel, otevřel dveře a předek spadl o cca 4 cm, což mě taky dost překvapilo. Opravdu jste se nikdo nesetkal s podobným chováním?
X2 2.0HDi 80kW 1999 HA 2 Exclusive
Xsara 1.6 16V automat 2003
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: padání předku

Příspěvek od PaM »

Patrně se ti při vypnutí motoru pomalu netěsností na zavírací jehle v ovládací cívce hydractivu vytratí všechen tlak z přední hydractivní koule a ta zustane prázdná. Při otevření dveří dojde k přepnutí a připojení této koule a proto že je prázdná, přelije se tam tlak z koulí od kol, náhlý pokles tlaku v nápravě a auto spadne dolů ...

Vyzkoušej odpojit gumovou hadičku přepadu ovládací cívky H-ventilu, co jde od cívky nahoru, normálně ji stáhneš i s tou sponou ... Tu gumovou hadičku ucpi špuntíkem a na cívku nasaď průhlednou hadičku a zaveď ji do flašky. Pak nastartuj a nech dorovnat auto, pak vypni a kukej co tam poteče když ventil vypne 30sek po zavření dveří ... Mělo by to jen vždy při přepnutí plivnout trochu kapaliny a pak už by vyloženě téci nemělo, pokud to viditelně poteče stále, je to tam ... Pokud to poteče i při zapnutém hydactivu ( když to bzučí ) je to taky špatně, efekt bude stejný ... Prostě to tam vyloženě vytíkat nemá, jen plivnout při přepnutí.
Obrázek
dukoz
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. čer 2011 17:34:59

Re: padání předku

Příspěvek od dukoz »

Takže jsem to odpojil a nastartoval. Když byl ventil zapnutý (bzučel), šla z toho pěna, ale ne moc. Po vypnutí motoru a zavření dveří, když ventil cvakl a vypnul se, letěla průhlednou přepadovou hadičkou do flašky LHMka. Takže asi sehnat nový ventil a vyměnit.
Jen ta pěna mě zaráží..... Opakovaně jsem nastartoval, šla pěna, vypnul jsem auto, zavřel dveře a po cvaknutí zas čirá kapalina bez bublin.............

Nemáte někdo jeden ventil na prodej?
Nebo je ventil opravitelný?
X2 2.0HDi 80kW 1999 HA 2 Exclusive
Xsara 1.6 16V automat 2003
Odpovědět