Univerzální tempomat

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Univerzální tempomat

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Některé xantie byly vybaveny Univerzálním tempomatem VDO 83.601 ve 12voltové verzi.
Zařízení se skládá z řídící jednotky, snímače impulsů z tachometru, dvou snímačů na pedály brzdy a spojky, ovládacího křížového joystiku a servomotoru, krerý tahá za pomocné plynové lanko, a samozřejmě z kabeláže. Chci se zde optat, zda toto někdo v xantii má, jak je s tím spokojený, jestli se mi vyplatí investovat práci do montáže. Montážní manuál jsem sehnal, sice ze španělska, v němčině, ale je to i s schématem zapojení, takže bych to zkusil. Dám na vás. Chci názory, postřehy.
Přílohy
tempomat 1.jpg
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
stepan
Příspěvky: 12
Registrován: sob 09. črc 2011 10:22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od stepan »

Ahoj.
Mám v autě něco hodně podobného a funguje to naprosto v pohodě.

Akorát jednou se mi stalo, že jsem navolil rychlost a po nějaké době si tempomat začal přidávat sám rychlost. Stačilo to vypnout a znovu zapnout. ( Jen jednou za celých 3 a půl roků )
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Štěpáne, prosímtě, máš tachometr poháněný lankem v bowdenu, nebo elektronický?? Já mám už elektronický a v tom manuálu je zapojení do elektronického na BMW,několika řad, pak FORD Scorpio, Porsche 928,VOLVO řady 240 až245,740 až760, 7-er serie, Renault R25, AUDI 80, (200, 200turbo), AUSTIN, JAGUÁR, OPEL, ROVER ale žádný CITROEN. Mám k tomu sice mechanický snímač na náhon, ale já bych potřeboval zjistit, který z těch tří darebných přívodů je ten správný. Dokupovat unašeč do převodovky, náhon tachometru a hlavně mechanický tachometr, to se mi nezdá, to by byl krok zpátky.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
stepan
Příspěvky: 12
Registrován: sob 09. črc 2011 10:22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od stepan »

Já mám XA2 break 1,9TD, takže elektronickej tachometr. Jinak k řídící jednotce vede u mě dva dráty. Jeden na rychloměr a druhej na otáčkoměr, ale ten není připojenej. Jinak celkem k jednotce vede 10 drátu. 5 na ovladač ( včetně plusu), 1 na mínus a dva na spojku a brzdu a dva na rychloměr a otáčkoměr.

Ještě jedna věc. Součásti ŘJ je i servopohon. Je to celý schovaný pod nádobkou na LHM a od toho vede dovnitř do auta jenom dráty.
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

To už vím, jedná se mi jen o drát, který je připojený k tachometru, nebo elektronickému snímači na tacho, na převodovce u diferenciálu. Měl by to být hnědobíly??? nejsem si teď z fleku jistý :-D
Na xantii z které jsem to kuchal, byl mechanický tachometr. Servomotorek co tahá za lanko byl namontován na pomocné příčce pod nádobou na vodu. Snímač z brzdy je jasný, natáhnout z výstupu pro brzdové žárovky na mikrospínač, který je při sepnuté spojce taky sepnutý. Je to zajímavé řešení, protože obvod tempomatu sleduje vlastně vlákna žárovek, sešlápnutí pedálu a připojení plusu, vyřadí tempomat, pokud je spojka sepnutá je sepnutý i mikrospínač, ale jakmile sešlápneme spojku, mikrospínač přepne, rozpojí se a opět odpadne tempomat. Z toho plyne, že jakmile odejdou žárovky v brzdových lampách, nebude ani funkční tempomat :-D
Z té xantie jsem kuchnul i ten nášlapný spínač z brzdy, sice na moji mi asi nepůjde, ale co kdyby :-)
poměrně ale štve absence jakékoliv kontrolky, nad tím pak budu muset podumat, chtělo by to jen kontrolku aktivity.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
Renda28
Příspěvky: 71
Registrován: sob 02. črc 2011 6:23:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od Renda28 »

Na patici u snímače impulzů je napojený pin

č.1 napájení pojistka F2
č.2 kostra
č.3 signál do tachometru na modrý konektor a vněm na pin č.3
:roll:
X1 1,6 r.v. 1994
Uživatelský avatar
Renda28
Příspěvky: 71
Registrován: sob 02. črc 2011 6:23:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od Renda28 »

čertíku.
Ty máš ten bazmek co se vřadí mezi náhon na převodovce a lanko tachometru? :evil:
Já neco takového scháním abych nemusel měnit mechancký tachák za elektronický a přitom měl impuls pro PC. :roll:
X1 1,6 r.v. 1994
Uživatelský avatar
Renda28
Příspěvky: 71
Registrován: sob 02. črc 2011 6:23:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od Renda28 »

Něco podobné?
Přílohy
f659a.JPG
X1 1,6 r.v. 1994
bagrr
Příspěvky: 147
Registrován: ned 26. čer 2011 16:26:19
Bydliště: 220002894
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od bagrr »

Renda: pakliže se ti jedná o pozici 6, viděl jsem to u několika xm, 405 a jiných PSA aut... Mělo by to být normálně k sehnání... Měla to i moje bývalá 405 1.9D r.v. 90...

edit: pakliže jde o pozici 7, tak to jsem ještě u žádnýho auta neviděl...
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=575" onclick="window.open(this.href);return false;
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální tempomat

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Jo mám přesně to co je nakresleno na pozici sedm. Teoreticky bych to neměl použít. Jukni do manuálu je to napohled stejné, dva vývody :-D


tu je manuál od toho tempomatu: http://www.uloz.to/9730877/vdo-tempostat-pdf
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Odpovědět