Stránka 1 z 6

El.schéma větráku topení

Napsal: pát 14. říj 2011 18:10:52
od Fana
Tak zdravim zas,chtěl jsem poprosit jestli někdo nemáte schéma zapojení ventilátoru topení.Zkoušel jsem
hledat i na starém foru,ale schéma jsem nenašel. Díky moc Fana

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: pát 14. říj 2011 18:47:03
od ČERT_z_Bx
Fany, musíš napsat aspoň základ, pokud chceš schéma větráku, jsou dvě možná zapojení, a to je s plynulou změnou otáček motoru, nebo se skokovou změnou. Poznáš to tak, že pod páčkou ovladače motorku jsou buďto cítit poskoky, má 4 polohy, vypnuto-nejnižší-střední- plné otáčky, nebo varianta dvě, není cítit nic a tím pádem je plynulá regulace. Jako první bych si zkontroloval pojistku číslo 15 desítiampérovou, která napájí ventilátor topení. :)

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: pát 14. říj 2011 19:03:06
od ČERT_z_Bx
Tak tě naštvu, už vím že máš s plynulou proměnou chodu a našel jsem i tvůj problém v diskuzi, tobě vždy odpadne relé maximálních otáček a chceš to pořešit, ale průšvih je že ve schématech je to nakresleno ,,blokově,, to znamená, že nejsou zakresleny součástky a jak jsou propojeny, je tam pouze schématická značka obdélníček se symbolem tranzistoru a motor větráku. Zkus se s touto záležitostí obrátirt na kluky na elektrobastlírně, založ tam dotaz, oni jsou to koumesové ohledně slaboproudé techniky. Tady máš link:
http://www.elektroworld.info/modules.ph ... forum&f=29
Budu to tam sledovat s tebou :-D

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: pát 14. říj 2011 19:38:52
od Fana
Díky moc,tak jsem zapsal svůj dotaz a uvidíme.Fana

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: sob 15. říj 2011 20:08:52
od ČERT_z_Bx
pěkně se to tam rozjelo, co??

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: sob 15. říj 2011 20:49:39
od Fana
to tada jo :lol: akorat ja z toho všeho nejsem chytrej :roll: zejtra budem s tatou měřit,tak dám vědět.Fana

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: sob 15. říj 2011 22:59:28
od zombeek
Chlapi, nedalo mi to a jak jsem byl dneska v autě, změřil jsem úroveň řídícího napětí (je to žlutý tenký kablík, jeden ze čtyř co jsou v konektoru ventilátoru. Ostatní jsou červený - stálé +12V, černý - zem, bílý - kontrola teploty, princip mi ještě není zcela jasný, něco s tou termistor čučkou, ale samotný ventilátor s tím nepracuje, to je na jednotce klimatizace


Na silových vodičích (ty tlusté) jsem měl napětí 14,3V (při běžícím motoru), na tom žlutém jsem pak naměřil v jednotlivých polohách (zaokrouhleno na desetiny):
Vypnuto - 13,9V
I. poloha - 10,0V
II. poloha - 8.5V
III. poloha - 5,6V
MAX - 0,4V

Tohle by snad mohlo stačit k ověření funkčnosti vymontovaného ventilátoru.

Jak jsem to bastil (naštěstí úspěšně) já
schéma
schéma + tišták - sedí to
tranzistory + teplovodivý podmaz k CPU :)

Pro jistotu poznámka k pájení - bacha na trafo pájku a pak taky pájet rychle, ať to ty tranzistory mají šancí přežít. Takže pokud budete měřit, změřte určitě i je.

Ještě sem zkusím hodit i hodnoty z ovládacího panelu (jsou tam jen rezistroy a potenciometry).

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: ned 16. říj 2011 0:40:11
od ČERT_z_Bx
No nevím jak ty ale na mé xantii je regulace plynulá, nejspíše potenciometr, nemám stupně 0-1-2-3-4 ale mám auto-min-max. Nebo nějak tak, jak to máš ty Fany??

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: ned 16. říj 2011 9:42:08
od Fana
Já mam regulaci auto,1,2,3,max

Re: El.schéma větráku topení

Napsal: ned 16. říj 2011 11:23:10
od zombeek
Chtěl jsem napsat, že to upřesnil na té elektrobastlírně (že má Citroen Xantia II,1,9TD ,break s klimou), ale předběhl mě. Mám taky X2 s klimou, takže pokud to nemá napadeno kutilem, měl by mít stejný ovladač jak já.
Tady dávám pár fotek jak to vypadá uvnitř po elektrické stránce.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek