El.schéma větráku topení

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Stan6726
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. led 2015 17:39:07

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Stan6726 »

Zdavím všechny,nevíte někdo,kdy by se dal sehnat nový termistor(ten pětník),popř.jaké je označení při koupi nového?Díky.Stan
Stan6726
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. led 2015 17:39:07

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Stan6726 »

Stan6726 píše:Zdavím všechny,nevíte někdo,kdy by se dal sehnat nový termistor(ten pětník),popř.jaké je označení při koupi nového?Díky.Stan
Tak větrák opraven,výměna tranzistorů,tepelná pojistka se naštěstí našla,takže už šlape jak má
Stan6726
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. led 2015 17:39:07

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Stan6726 »

tak včera opět přestal větrák fungovat,neví někdo kde by mohla být chyba?zatím propojen natvrdo přes vypínač
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PaM »

Je to X1 , X2, motorizace ? Má to klimu nebo ne ....

Když nenapíšeš základní informace, tak ti nikdo nemůže konkrétně poradit ...

Jestli je to X1 , mohla by to být 100x popsaná závda na spínačce.
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek
PetrV
Příspěvky: 5
Registrován: stř 06. kvě 2015 19:41:21
Bydliště: 198394057
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PetrV »

Zdavím pánové,

přečetl jsem skoro všechny příspěvky ohledně ventilátoru . Ventilátor střídavě běžel/neběžel až přestal fungovat úplně. Měl jsem podezření na regulátor. Ventilátor jsem rozebral, motor běží, na regulátoru již někdo měnil tranzistory. Na pinu 3 -oranžový jsem proti zemi naměřil 11V bez ohledu na polohu regulace (s připojeným regulátorem) Bez připojeného regulátoru je na něm 0 - což je dle komentářů zde asi správně. Zapůjčil jsem si v dílech regulátor zcela nový (nevylučuji, že je na 100% a nebyl třeba již někým zkoušen). Větrák opět neběží, pro změnu na pinu3 je napětí 2,6V bez ohledu na polohu regulace. Ručním sepnutím relé se motor rozběhne.
Z toho jsem trochu jelen, proč na dvou regulátorech je vždy jiné ovládací napětí, větrák stále neběží a hlavně tady již mé znalosti končí. Předpokládám, že postup měření byl správný. Poradí někdo něco jak dál ? Děkuji předem

Myslím, že příznaky jsou velmi podobné /až na ten rozdíl napětí/, jako popisoval malej. hron PS: podařilo se nějak problem vyřešit ?
Xantia X2 HDi 80kW aut. klima
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PaM »

PetrV píše: Zapůjčil jsem si v dílech regulátor zcela nový (nevylučuji, že je na 100% a nebyl třeba již někým zkoušen). Větrák opět neběží,
Jaké výroby je ten "nový" díl ??? Jsou totiž v prodeji regulátory, kde jsou místo PNP tranzistorů NPN ... a s elektrikou na Xantii to nechodí.
Já měl 2x v ruce uplně nový regulátor od TOPRANu a ty nejely nikdy.
Když sem tam dal starší funkční regulátor z jiného ventilátoru tak to jelo vždy.

pošli mi foto toho "nového " ;)
Obrázek
PetrV
Příspěvky: 5
Registrován: stř 06. kvě 2015 19:41:21
Bydliště: 198394057
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PetrV »

Na krabičece je výrobce AIC - díl byl vyhledán podle orig čísla citroen. Na tranzistorech je označení MJ11016G . Už v tom tedy mám opravdu guláš, neb ve foru se psalo , že náhradou jsou tranzitory MJ11015G, což jsou PNP, ovšem tranzistory na regulátoru MJ11016G, jak jsem našel jsou NPN. takže to vypadá opravdu na problém, který popisuješ. Tak jak je to tedy správně ?? To si výrobci dělají co chtějí ??
Xantia X2 HDi 80kW aut. klima
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PaM »

Tak je to jasné .... Já to taky nechápu, ale je to tak. :idea: ano, mají tam být MJ11015G.
Měl sem tu případ, kdy odešly tranzistory a mechanik aniž by to majitel věděl vyměnil modul za "nový" a nejelo to furt , tak mu poručil sehnat řídící jednotku za xxx peněz že to je tím ... No, dojel nakonec ke mě, vše sem proměřil a když sem připojil můj ventilátor, tak mu to jelo, tak sem rozdělal jeho ventilátor - naštěstí přímo před ním a tam regulátor uplně nový :shock: tak sem tam dal regler z jiného starého a od té doby vše zas fungovalo. Pak sem prověřoval právě ty tranzistory a došel sem k tomu co už sem psal ...
A před tím nějakej rok, sem si koupil do zásoby regulátor novej a ten nejel v žádném větráku, tak sem ho zas vrátil ...
Tož moje zkušenost.
Obrázek
PetrV
Příspěvky: 5
Registrován: stř 06. kvě 2015 19:41:21
Bydliště: 198394057
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PetrV »

Děkuji moc za info, tohle by mne ani ve snu nenapadlo, fakt :oops: No člověk se stále učí :D Proto děkuji tomuto foru a jeho členům, kteří poradí. Jinak bych asi rozebral půl auta, neb bych měl další nesprávný regulátor na vyzkoušení :mrgreen: Půjčím si regulátor se správnými tranzistory PNP a vyzkouším, pokud bude fungovat vyměním tranzistory ve vadném regulátoru. jen tak pro zajímavost - tušíš, pro co je regulátor s tranzitory opačné polarity NPN vůbec určen ? Ještě jednou děkuji za radu
Xantia X2 HDi 80kW aut. klima
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od jack »

Jestli nebude určen pro pažouty, jejichž ventilátor vypadá na pohled stejně jako ten do xantie, ale má opačný směr otáčení.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Odpovědět