El.schéma větráku topení
Re: El.schéma větráku topení
Takže jsme to s otcem celé vyčistily,znovu propájeli a nic.Najel jsem na inzerci a od jednoho kolegy jsem prostě objednal jiný ventilátor.Jinak vám moc děkuju za ochotu a snahu.Ať vám vše šlape jak má.
Díky Fana
Díky Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
Re: El.schéma větráku topení
A to kolečko tam bylo či ne?? Myslím mezi tím pérkem z desky spojů a chladícím profilem.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: El.schéma větráku topení
Jo,jo bylo tam všechno.Jak řikám vše jsme pořádně očistily,proletovali a pičku Jinak ti ještě jednou dikes za pomoc a za zájem.Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
Re: El.schéma větráku topení
To kolečko, rezistor použili frantíci už na Bx a pokaždé když byl problém, dělalo to právě tohle kolečko. Stačilo ho ogumovat gumou na inkoust a zase to šlapalo. problémem byla oxidace toho postříbření, na ohmetru to jakés takés hodnoty ukazovalo, ale nemakalo. Po ogumování se hodnoty dost lišily směrem dolů a obnovila se funkčnost řízení otáček, od minima, kdy se pouze motorek jen otáčel až do maxima.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: El.schéma větráku topení
Přidám se taky ...
Mě to na jednom autě dělá přesně taky tak, že regulace otáček funguje na AUTO, 1, 2, 3,bez problémů ale na max se to rozjede a po asi 2 vteřinách vypne, pak nejede vubec v žádné poloze. Buď se chvíli počká a zase se to dá potom zapnout a nebo se vypne klíček, zapne klíček a jede to hned. Pouze ale jak sem psal, na MAX to zase zdechne, jako by to někde odpojila nějaká "vratná" pojistka která se obnoví časem nebo opětovným "vyp-zap". Je ale zajímavé, že kdyžsem měl vetrák venku , tak mi jel i na max, když se zamontoval , vypíná ... že by odpor vzduchu přes filtr ( je nový ! ) tím pádem zvýšený odběr a zvýšená citlivost nejakého bazmeku co to vypne ???
Jináč na tom BX po každoročním čištění jsem se nasr** a vždy sem to řešil tak, že sem ten "pětník" pod plíškem vyhodil ven a proletoval drátem ty 2 kontakty co to spojuje, je po roblému, regulace funguje a nic se nekazí a jede to tak několik let bez problému.
Mě to na jednom autě dělá přesně taky tak, že regulace otáček funguje na AUTO, 1, 2, 3,bez problémů ale na max se to rozjede a po asi 2 vteřinách vypne, pak nejede vubec v žádné poloze. Buď se chvíli počká a zase se to dá potom zapnout a nebo se vypne klíček, zapne klíček a jede to hned. Pouze ale jak sem psal, na MAX to zase zdechne, jako by to někde odpojila nějaká "vratná" pojistka která se obnoví časem nebo opětovným "vyp-zap". Je ale zajímavé, že kdyžsem měl vetrák venku , tak mi jel i na max, když se zamontoval , vypíná ... že by odpor vzduchu přes filtr ( je nový ! ) tím pádem zvýšený odběr a zvýšená citlivost nejakého bazmeku co to vypne ???
Jináč na tom BX po každoročním čištění jsem se nasr** a vždy sem to řešil tak, že sem ten "pětník" pod plíškem vyhodil ven a proletoval drátem ty 2 kontakty co to spojuje, je po roblému, regulace funguje a nic se nekazí a jede to tak několik let bez problému.
- zombeek
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
- Bydliště: 51001866
- Kontaktovat uživatele:
Re: El.schéma větráku topení
PaMe, troufnu si na jednu hypotézu (už o tom psal i Čert). Venku ti to jede, protože máš odpojenou řídící jednotku klimy, tj. nic ti nesnímá hodnotu na tom termistoru (to kolečko mezi tišťákem a chladičem). Jak psal Čert, vyndat, vyčistit (to s tou gumou je dobrý a osvědčený postup, čistím tak třeba kontakty na pamětěch v PC), otázka, jestli tam dát kapku teplovodivé pasty - původně tam něco bylo, já tam nedal nakonec nic a jede to taky už druhým rokem. Já u toho ale měnil i tranzistory, o té čučce jsem předtím nevěděl, ale chování jsem měl přesně to co popisuješ.
To, jak jsi to obešel, bych udělal až jako poslední možnost, oprava to asi bude 100% úspěšná, ale přijdeš tím o tepelnou ochranu té jednotky a nová stojí balík (na to, že tam vlastně nic moc není). Ale pokud někdo plánuje mít to auto už jen chvíli, ne jak já až na dožití (její ), ať to tak klidně udělá. Nemusí asi ani nic letovat, mělo by stačit napružit ten plíšek ať se opře až o tělo chladiče, aspoň na zkoušku, jestli to pomůže.
To, jak jsi to obešel, bych udělal až jako poslední možnost, oprava to asi bude 100% úspěšná, ale přijdeš tím o tepelnou ochranu té jednotky a nová stojí balík (na to, že tam vlastně nic moc není). Ale pokud někdo plánuje mít to auto už jen chvíli, ne jak já až na dožití (její ), ať to tak klidně udělá. Nemusí asi ani nic letovat, mělo by stačit napružit ten plíšek ať se opře až o tělo chladiče, aspoň na zkoušku, jestli to pomůže.
Re: El.schéma větráku topení
zombeek píše:PaMe, troufnu si na jednu hypotézu (už o tom psal i Čert). Venku ti to jede, protože máš odpojenou řídící jednotku klimy, tj. nic ti nesnímá hodnotu na tom termistoru (to kolečko mezi tišťákem a chladičem).
Nechápu ... větrák mám připojenej všema káblama, mám připojeno vše, pouze není strčenej v tubusu větrání, ale držím ho v ruce pod palubkou a jede na MAX stále .... Strčím ho dovnitř, zapnu a na MAX se mi po vteřině vypne. To kolečko kdyby nemělo kontakt, myslím, že by to VŮBEC nejelo, aspoň tak se to chovalo v BX...
Něco přidržuje zapnuté relé na max polohu, nebo je zapnuto " natvrdo" od ovládacího jezdce na panelu ???
Jde o to, že když to vypne, nejede to VUBEC na žádnou polohu, ale po chvíli to zase jede, tak se " něco " vrátí do výchozího stavu a tak dokola, ale kde je ta chyba ? Mohly by to dělat ty tranzistory , kdyby byly "načnuté"
A ještě otázečka, relé větráku co je pod palubkou u pojistek dělá co a kdy ?
Edit: jo, to pustí šťávu do systému ventilátoru po nastartování .
- zombeek
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
- Bydliště: 51001866
- Kontaktovat uživatele:
Re: El.schéma větráku topení
Aha, jen takhle trošku venku. Já když mám něco venku, tak do dotáhnu z parkoviště až do bytu
No, PaMe, když je to takhle, tak když to máš zamontované a kraví to, změř, jestli ti tam jde pořád napětí. Mezi červeným a černým, pokud to bude vypadávat, tak červený oproti kostře - napětí, a černý oproti kostře - odpor. A taky ten žlutý řídící, ty hodnoty jsem tu už psal. Multimetrem s hrotovýma sondama se do toho konektoru dá krásně dostat.
A to kolečko - kdyby nemělo kontakt, tak to asi fakt nepojede, ale pokud má špatný kontakt (= větší přecodový odpor), odpojí ten ventilátor při nižší teplotě než jaká je kritická.
A opravuju se, zároveň potvrzuji Tvé chování - když se to vypne, tak nejede žádná rychlost, prostě ventilátor je odpojený.
No, PaMe, když je to takhle, tak když to máš zamontované a kraví to, změř, jestli ti tam jde pořád napětí. Mezi červeným a černým, pokud to bude vypadávat, tak červený oproti kostře - napětí, a černý oproti kostře - odpor. A taky ten žlutý řídící, ty hodnoty jsem tu už psal. Multimetrem s hrotovýma sondama se do toho konektoru dá krásně dostat.
A to kolečko - kdyby nemělo kontakt, tak to asi fakt nepojede, ale pokud má špatný kontakt (= větší přecodový odpor), odpojí ten ventilátor při nižší teplotě než jaká je kritická.
A opravuju se, zároveň potvrzuji Tvé chování - když se to vypne, tak nejede žádná rychlost, prostě ventilátor je odpojený.
Re: El.schéma větráku topení
ale kde se to kurwafix vypne a pak zase zapne, jen po nějakém " vychladnutí " .. a proč to vyndané jede a zamontované ne ! hele, kdyby si měl čas, mužeš zase dojet a kouknout na to u mě ... eletriku já jen tak okrajově, z nutnosti ..
http://imageshack.us/photo/my-images/401/vent01.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/vent02.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/vent03.jpg/
8040 ovládací panel
8046 regulátor větráku
8050 motor věrtáku
8048 relé větráku
http://imageshack.us/photo/my-images/401/vent01.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/vent02.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/vent03.jpg/
8040 ovládací panel
8046 regulátor větráku
8050 motor věrtáku
8048 relé větráku
Re: El.schéma větráku topení
Asi nejlepší bys měl kdybys napral kousky drátu se žárovičkami a dal je na přívody k řídící jednotce a přívody k motorku.Pak už podle zhasnutí jednoduše poznáš kde je ,,zakopanej čokl,,píšeš že venku to maká, ale po zamontování ne, podle mne je možný důvod že při montáži se to zkroutí a někde bude nalomenej tištěný spoj, dotažením šroubků ho deformuješ a dojde k chování které popisuješ. Anebo ti to může dělat to co mně, kdy proběhla celodenní hledačka podivného přerušovaného chodu větráku a na vině byl špatný konektor, bohužel jsem tak dlouho otálel, že nebyla jiná volba, než ho obejít a silové dráty k motoru naletovat na fastony natvrdo.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat