El.schéma větráku topení

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Fana
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 16:41:47

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Fana »

Takže jsme to s otcem celé vyčistily,znovu propájeli a nic.Najel jsem na inzerci a od jednoho kolegy jsem prostě objednal jiný ventilátor.Jinak vám moc děkuju za ochotu a snahu.Ať vám vše šlape jak má.
Díky Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

A to kolečko tam bylo či ne?? Myslím mezi tím pérkem z desky spojů a chladícím profilem.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Fana
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 16:41:47

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Fana »

Jo,jo bylo tam všechno.Jak řikám vše jsme pořádně očistily,proletovali a pičku :? Jinak ti ještě jednou dikes za pomoc a za zájem.Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

To kolečko, rezistor použili frantíci už na Bx a pokaždé když byl problém, dělalo to právě tohle kolečko. Stačilo ho ogumovat gumou na inkoust a zase to šlapalo. problémem byla oxidace toho postříbření, na ohmetru to jakés takés hodnoty ukazovalo, ale nemakalo. Po ogumování se hodnoty dost lišily směrem dolů a obnovila se funkčnost řízení otáček, od minima, kdy se pouze motorek jen otáčel až do maxima. ;)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PaM »

Přidám se taky ...
Mě to na jednom autě dělá přesně taky tak, že regulace otáček funguje na AUTO, 1, 2, 3,bez problémů ale na max se to rozjede a po asi 2 vteřinách vypne, pak nejede vubec v žádné poloze. Buď se chvíli počká a zase se to dá potom zapnout a nebo se vypne klíček, zapne klíček a jede to hned. Pouze ale jak sem psal, na MAX to zase zdechne, jako by to někde odpojila nějaká "vratná" pojistka která se obnoví časem nebo opětovným "vyp-zap". Je ale zajímavé, že kdyžsem měl vetrák venku , tak mi jel i na max, když se zamontoval , vypíná ... že by odpor vzduchu přes filtr ( je nový ! ) tím pádem zvýšený odběr a zvýšená citlivost nejakého bazmeku co to vypne ???

Jináč na tom BX po každoročním čištění jsem se nasr** a vždy sem to řešil tak, že sem ten "pětník" pod plíškem vyhodil ven a proletoval drátem ty 2 kontakty co to spojuje, je po roblému, regulace funguje a nic se nekazí a jede to tak několik let bez problému.
Obrázek
Uživatelský avatar
zombeek
Příspěvky: 72
Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
Bydliště: 51001866
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od zombeek »

PaMe, troufnu si na jednu hypotézu (už o tom psal i Čert). Venku ti to jede, protože máš odpojenou řídící jednotku klimy, tj. nic ti nesnímá hodnotu na tom termistoru (to kolečko mezi tišťákem a chladičem). Jak psal Čert, vyndat, vyčistit (to s tou gumou je dobrý a osvědčený postup, čistím tak třeba kontakty na pamětěch v PC), otázka, jestli tam dát kapku teplovodivé pasty - původně tam něco bylo, já tam nedal nakonec nic a jede to taky už druhým rokem. Já u toho ale měnil i tranzistory, o té čučce jsem předtím nevěděl, ale chování jsem měl přesně to co popisuješ.
To, jak jsi to obešel, bych udělal až jako poslední možnost, oprava to asi bude 100% úspěšná, ale přijdeš tím o tepelnou ochranu té jednotky a nová stojí balík (na to, že tam vlastně nic moc není). Ale pokud někdo plánuje mít to auto už jen chvíli, ne jak já až na dožití (její :-D), ať to tak klidně udělá. Nemusí asi ani nic letovat, mělo by stačit napružit ten plíšek ať se opře až o tělo chladiče, aspoň na zkoušku, jestli to pomůže.
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PaM »

zombeek píše:PaMe, troufnu si na jednu hypotézu (už o tom psal i Čert). Venku ti to jede, protože máš odpojenou řídící jednotku klimy, tj. nic ti nesnímá hodnotu na tom termistoru (to kolečko mezi tišťákem a chladičem).


Nechápu ... větrák mám připojenej všema káblama, mám připojeno vše, pouze není strčenej v tubusu větrání, ale držím ho v ruce pod palubkou a jede na MAX stále .... Strčím ho dovnitř, zapnu a na MAX se mi po vteřině vypne. To kolečko kdyby nemělo kontakt, myslím, že by to VŮBEC nejelo, aspoň tak se to chovalo v BX...
Něco přidržuje zapnuté relé na max polohu, nebo je zapnuto " natvrdo" od ovládacího jezdce na panelu ???
Jde o to, že když to vypne, nejede to VUBEC na žádnou polohu, ale po chvíli to zase jede, tak se " něco " vrátí do výchozího stavu :idea: a tak dokola, ale kde je ta chyba ? Mohly by to dělat ty tranzistory , kdyby byly "načnuté" :?:

A ještě otázečka, relé větráku co je pod palubkou u pojistek dělá co a kdy ?
Edit: jo, to pustí šťávu do systému ventilátoru po nastartování .
Obrázek
Uživatelský avatar
zombeek
Příspěvky: 72
Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
Bydliště: 51001866
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od zombeek »

Aha, jen takhle trošku venku. Já když mám něco venku, tak do dotáhnu z parkoviště až do bytu :)
No, PaMe, když je to takhle, tak když to máš zamontované a kraví to, změř, jestli ti tam jde pořád napětí. Mezi červeným a černým, pokud to bude vypadávat, tak červený oproti kostře - napětí, a černý oproti kostře - odpor. A taky ten žlutý řídící, ty hodnoty jsem tu už psal. Multimetrem s hrotovýma sondama se do toho konektoru dá krásně dostat.
A to kolečko - kdyby nemělo kontakt, tak to asi fakt nepojede, ale pokud má špatný kontakt (= větší přecodový odpor), odpojí ten ventilátor při nižší teplotě než jaká je kritická.
A opravuju se, zároveň potvrzuji Tvé chování - když se to vypne, tak nejede žádná rychlost, prostě ventilátor je odpojený.
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od PaM »

ale kde se to kurwafix vypne a pak zase zapne, jen po nějakém " vychladnutí " .. :evil: a proč to vyndané jede a zamontované ne ! hele, kdyby si měl čas, mužeš zase dojet a kouknout na to u mě ... eletriku já jen tak okrajově, z nutnosti ..

http://imageshack.us/photo/my-images/401/vent01.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/vent02.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/vent03.jpg/

8040 ovládací panel
8046 regulátor větráku
8050 motor věrtáku
8048 relé větráku
Obrázek
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Asi nejlepší bys měl kdybys napral kousky drátu se žárovičkami a dal je na přívody k řídící jednotce a přívody k motorku.Pak už podle zhasnutí jednoduše poznáš kde je ,,zakopanej čokl,,píšeš že venku to maká, ale po zamontování ne, podle mne je možný důvod že při montáži se to zkroutí a někde bude nalomenej tištěný spoj, dotažením šroubků ho deformuješ a dojde k chování které popisuješ. Anebo ti to může dělat to co mně, kdy proběhla celodenní hledačka podivného přerušovaného chodu větráku a na vině byl špatný konektor, bohužel jsem tak dlouho otálel, že nebyla jiná volba, než ho obejít a silové dráty k motoru naletovat na fastony natvrdo.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Odpovědět