El.schéma větráku topení

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Fana
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 16:41:47

El.schéma větráku topení

Příspěvek od Fana »

Tak zdravim zas,chtěl jsem poprosit jestli někdo nemáte schéma zapojení ventilátoru topení.Zkoušel jsem
hledat i na starém foru,ale schéma jsem nenašel. Díky moc Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Fany, musíš napsat aspoň základ, pokud chceš schéma větráku, jsou dvě možná zapojení, a to je s plynulou změnou otáček motoru, nebo se skokovou změnou. Poznáš to tak, že pod páčkou ovladače motorku jsou buďto cítit poskoky, má 4 polohy, vypnuto-nejnižší-střední- plné otáčky, nebo varianta dvě, není cítit nic a tím pádem je plynulá regulace. Jako první bych si zkontroloval pojistku číslo 15 desítiampérovou, která napájí ventilátor topení. :)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Tak tě naštvu, už vím že máš s plynulou proměnou chodu a našel jsem i tvůj problém v diskuzi, tobě vždy odpadne relé maximálních otáček a chceš to pořešit, ale průšvih je že ve schématech je to nakresleno ,,blokově,, to znamená, že nejsou zakresleny součástky a jak jsou propojeny, je tam pouze schématická značka obdélníček se symbolem tranzistoru a motor větráku. Zkus se s touto záležitostí obrátirt na kluky na elektrobastlírně, založ tam dotaz, oni jsou to koumesové ohledně slaboproudé techniky. Tady máš link:
http://www.elektroworld.info/modules.ph ... forum&f=29
Budu to tam sledovat s tebou :-D
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Fana
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 16:41:47

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Fana »

Díky moc,tak jsem zapsal svůj dotaz a uvidíme.Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

pěkně se to tam rozjelo, co??
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Fana
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 16:41:47

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Fana »

to tada jo :lol: akorat ja z toho všeho nejsem chytrej :roll: zejtra budem s tatou měřit,tak dám vědět.Fana
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
Uživatelský avatar
zombeek
Příspěvky: 72
Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
Bydliště: 51001866
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od zombeek »

Chlapi, nedalo mi to a jak jsem byl dneska v autě, změřil jsem úroveň řídícího napětí (je to žlutý tenký kablík, jeden ze čtyř co jsou v konektoru ventilátoru. Ostatní jsou červený - stálé +12V, černý - zem, bílý - kontrola teploty, princip mi ještě není zcela jasný, něco s tou termistor čučkou, ale samotný ventilátor s tím nepracuje, to je na jednotce klimatizace


Na silových vodičích (ty tlusté) jsem měl napětí 14,3V (při běžícím motoru), na tom žlutém jsem pak naměřil v jednotlivých polohách (zaokrouhleno na desetiny):
Vypnuto - 13,9V
I. poloha - 10,0V
II. poloha - 8.5V
III. poloha - 5,6V
MAX - 0,4V

Tohle by snad mohlo stačit k ověření funkčnosti vymontovaného ventilátoru.

Jak jsem to bastil (naštěstí úspěšně) já
schéma
schéma + tišták - sedí to
tranzistory + teplovodivý podmaz k CPU :)

Pro jistotu poznámka k pájení - bacha na trafo pájku a pak taky pájet rychle, ať to ty tranzistory mají šancí přežít. Takže pokud budete měřit, změřte určitě i je.

Ještě sem zkusím hodit i hodnoty z ovládacího panelu (jsou tam jen rezistroy a potenciometry).
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

No nevím jak ty ale na mé xantii je regulace plynulá, nejspíše potenciometr, nemám stupně 0-1-2-3-4 ale mám auto-min-max. Nebo nějak tak, jak to máš ty Fany??
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Fana
Příspěvky: 18
Registrován: ned 26. čer 2011 16:41:47

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od Fana »

Já mam regulaci auto,1,2,3,max
X2 1.9 td-DHX, break, r.v 1998,ABS,klima a pohodlíčko
Uživatelský avatar
zombeek
Příspěvky: 72
Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
Bydliště: 51001866
Kontaktovat uživatele:

Re: El.schéma větráku topení

Příspěvek od zombeek »

Chtěl jsem napsat, že to upřesnil na té elektrobastlírně (že má Citroen Xantia II,1,9TD ,break s klimou), ale předběhl mě. Mám taky X2 s klimou, takže pokud to nemá napadeno kutilem, měl by mít stejný ovladač jak já.
Tady dávám pár fotek jak to vypadá uvnitř po elektrické stránce.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
Odpovědět