ventilátor-kabinový

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Odpovědět
brodyss
Příspěvky: 40
Registrován: pon 29. črc 2013 19:20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od brodyss »

Ahoj všem,

mám zase takový jeden všetečný dotaz. Ventilátor topí, reaguje na rychlost,ale co mi přijde divné. Dám topení na auto, nastavím klasických 20 stupňů a než se teplota v autě vyrovná (řádně se zahřeje motor), ventilátor chvilku běží a chvilku vypne, cca v pětisekundových intervalech. Až když je v interiéru kolem 20 a motor je teplý tudíž dodává teplý vzduch, situace se ustálí. Do teď jsem si myslel, že je to zapříčiněno, jak termostat blázní z neřešitelné rovnice, když mu zadám vytopit kabinu z mínus 3 na 20 a nemá kde brát teplý vzduch ze studeného motoru. Můj dotaz, mám něco zkontrolovat nebo je tohle běžné? Nerad bych např. propásl nějakou signalizaci budoucí závady. Děkuji ;)
Xantia 1,9 TD Berline 1999
Moos.M
Příspěvky: 28
Registrován: úte 26. lis 2013 18:02:10
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od Moos.M »

Čaute lidi , zjistil jsem že mi nejde napětí do ventilátoru , chci se zeptat , dá se natáhnout proud jinudy než přes úpravu spínací skříňky ? nebo musím upravit skřínku podle návodu na stránkách xantie
Xantia 1.9 TD 1997 66kw
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od PaM »

Já myslím, že se tu v podstatě spínačka vůbec neupravuje ... pouze se přidá relátko napájené odkudkoliv od spínačky po otočení klíče a přes něj pak pustí napětí na ventlilátor ..
Obrázek
peterkoo
Příspěvky: 136
Registrován: ned 19. srp 2012 20:07:59
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od peterkoo »

Tak hoši, problém vyriešený... VENTILÁTOR FOUKÁ :D

Určite si každý spomenie koľko príspevkov som sem napísal ohľadne môjho haprujúceho ventilátoru.
Po viacnásobnom premeraní tranzistorov som si myslel že sú OK. Skontrolovala sa kabeláž, poistky atď a chyba nikde. Dal som si teda inzerát že kúpim ventilátor, každý však len ponúkal čisto nové...
Tak som sa nas*al a zašiel do obchodu s elektrosúčiastkami a kúpil tranzistory, skrutky a pastu.
Dnes som to rozobral, vymenil, dal späť do auta a div sa svete ventilátor funguje! Všetky polohy tak ako má byť.

Pár postrehov z toho čo som sa tu dočítal, ak bude niekto tiež riešiť problémy:

1) Niekde tu je návod (pár strán dozadu) ako premerať tranzistory či fungujú.
Nie je to pravda ako je to napísané pretože aj mne mali podľa toho fungovať.
2) V návode na výmenu je spomenuté že treba namiesto nitov dať šróby M4 s dĺžkou 10 mm, to nieje
pravda tiež, idú tam dlhšie...

Týmto nechcem nikoho uraziť, len konštatujem moje poznatky.
Tranzistory ma vyšli komplet aj s pastou na cca 10€, za nový pýtali cca 60€ takže sa oplatí ísť najprv do výmeny keď si človek nieje istý či je ventilátor KO.

Foukání zdar!
Xantia X2 Berline (1999)►HDi 8OkW►Hermes Red►15" Activa Venise
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od milda67 »

kdo nevěří ať tam běží... :idea:
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
kejkl
Příspěvky: 43
Registrován: ned 08. dub 2012 18:11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od kejkl »

Ahoj,
větrák mně přestal fungovat úplně. Ze dne na den. Tady jsem to všechno pročetl a zaměřil se na tranzistory. Povedlo se mi sehnat celou novou regulační jednotku za dobrý peníz, tak jsem jí tam dal. A ventilátor stále nic. Ani v jedné poloze. Na konektoru je vše proměřeno a je to v normě. Tak se chci zeptat, jak se poznají špatné uhlíky nebo špatný rotor (stator)?
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od sima »

Uhlíky jsou špatné,když jsou maj prostě velký úbytek matrjoše,to poznáš okem,žádná věda,pružinky jsou už téměř nadoraz už jsou roztáhlé a nepruží.. a stator by byl vydřený.Pokud je vydřený stator-drážky v něm apod jedině nový ventoš a máš klid,dnes už to nestojí až takový majlant jako dřív,taky jsem byl nucen dát nový cirka za dvojku a mám klid.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od milda67 »

aby jsi rozbil stator muselo by se uplně rozsypat ložisko a pak ti to rotor,který tam kvedlá, vydře. Pravděpodobnější je rozbitej rotor, vydřená kotva,většinou se to stane,že uhlíky dojdou a ta pružinka vydře drážky,nebo tu kotvu uplně rozbije.
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od PaM »

kejkl píše:Ahoj,
větrák mně přestal fungovat úplně. Tak se chci zeptat, jak se poznají špatné uhlíky nebo špatný rotor (stator)?
No jak, vyndám, rozdělám, kouknu a vidím ... :idea:
Obrázek
kejkl
Příspěvky: 43
Registrován: ned 08. dub 2012 18:11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: ventilátor-kabinový

Příspěvek od kejkl »

Nejdříve poděkuji sima, milda67 za praktické rady a PaM za takové to duševní povzbuzení ;)
Uhlíky, rotor, stator jsou v pořádku. Nová je i celá regulační jednotka. Takže ventilátor je v perfektním stavu.
Můj problém byl někde jinde. Stále jsem proměřoval ten velký konektor do ventilátoru - v klidu(zapnutý klíček) 12,5V, po nastartování 13,9 - 14,1V. Přesto se ventilátor ani nehnul. Jen když jsem se soustředil, tak v něm při zapnutí do nějaké polohy šoupátka ovládání maličko škublo. Jenom tak lehounce. Druhý den se na chvilku roztočil. Hrozně pomalu a při tom šlo do ventilátoru jen necelých 8V.
Natáhnul jsem do něj + přímo z baterie a překvapení.....reagoval na všechny polohy šoupátka a běžel jako v roce 1996 :)
Prostě do ventilátoru šťáva šla, ale jakmile se měl zapnout, tak spínačka(kontakty v ní) ten velký proud už nezvládla.
Takže mě teď čeká tohle:
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501" onclick="window.open(this.href);return false;
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
Odpovědět