zadní ostřikovač a stěrač

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

nemá někdo vypreparovaný schéma zapojení od ostřikovačů a stěračů?? Narazil jsem na záhadu v elektrice, přední stěrače a ostřikovače plní všechny funkce jak mají, od zadních mi to vyhazovalo pojistku. První diagnóza byla přidřený zadní motorek, takže jsem ho rozebral , vyčistil, namazal, odzkoušel. Funguje správně, dokonce i po montáži na auto :-D .Problém nastane, pokud se snažím ostříknout zadní okno, to vyrazí pojistku, ale motorek cyklus vykoná. Do podběhu jestli jsou dva motorky na ostřikovače jsem se ještě nedostal. Při pokusu o ostříknutí se viditelně sníží napětí, při delším podržení jde ven i 20A pojistka.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
MacoLM
Příspěvky: 41
Registrován: úte 21. čer 2011 17:34:43
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od MacoLM »

no motorcek je iba jeden. je dvojpolovy a prepinacom na packe prepinas +/- a tym menis smer otacania motorceka.
novy motorcek som kupil za 10€ (nejaka nahrada...funguje druhy rok uz).

skusil by som ho vybrat. staci dvihnut auto do servisnej, lanut si pod predok, a k motorceku sa dostanes odspodu. nemusis vyberat cely plastovy podbeh. potom ho vyskusas na 12 voltoch do oboch smerov (prepolovanim), ci je funkcny. ak ano, tak budes hladat po scheme:-) myslim ze je tam prepinacie rele na polaritu.
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Takže nejspíše bude závada někde kolem toho relé na změnu polarity, přední-jedna polarita-funguje, zadní-druhá polarita, převrácená-lítá pojistka :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
pucholt
Příspěvky: 28
Registrován: pon 18. črc 2011 7:51:17

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od pucholt »

Zkus jestli nemáš ucpanou trysku toho zadního ostřikovače.
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Ucpaná tryska by nebyla příčinou velkého proudového odběru a následného vyražení 20Ampérové pojistky, mselo by něco zastavit motorek aby to vyrazilo pojistku, třeba led, ale ten teď v létě nehrozí.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
MiraCB
Příspěvky: 125
Registrován: pon 27. čer 2011 1:50:19
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od MiraCB »

Čau, tvoje mailová adresa?

MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Máš ji v S.Z. :mrgreen:

Jinak celý den jsem strávil na elektrice, hrůza, nejhorší je že jsem kromě vadného lucase nic nenašel, i po výměně to vyhazuje pojistku :-(
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
MacoLM
Příspěvky: 41
Registrován: úte 21. čer 2011 17:34:43
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od MacoLM »

mohol by byt problem v ovladacej packe? v prepinaci? ked som si vlani opravoval packu smeroviek, tak som si vsimol, ze to spracovanie nie je nic moc.
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: zadní ostřikovač a stěrač

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

To jsem si taky myslel, koupil a dal jsem jinou. Zrada je v obvodech cyklovače stěračů. Už jsem to vyčetl ze schémat, která mi poslytl Míra CB :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Zadní stěrač - tepelná ochrana

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,

narazil jsem při opravě zadřeného motůrku stěračů(Valeo) u mé Xantie Break 2.1TD 1998 na malý problém a nikde tu nenašel řešení. Po dlouhém hledání, proč mi nechodí motůrek, i když je celý rozebraný, vyčištěný a promazaný a elektricky je OK, jsem zjistil, že je zrada v součástce vevnitř v motůrku na tišťáku za jedním uhlíkem. Je to nějaká tepelná ochrana - bimetalové čidlo velké cca 20x7x5mm, které bylo vevnitř rozpadlé. Neví někdo, při jaké teplotě má rozepnout? Nahradím ho nějakým z těchto čidel http://www.ges.cz/cz/elektronicke-souca ... %20045%20R ...ale kterým? Mám koupit na 60 stupňů, nebo méně/více?
Nebo napadá někoho nějaké lepší řešení?

Díky moc za rady :-)
Petr
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Odpovědět