Stránka 9 z 13

Re: Funkce vetraku

Napsal: ned 29. zář 2013 15:19:19
od mates26
roman_moty píše:Zdravím pánové,
když dám ohmmetr mezi pin 4 na konektoru co jde do ventolátoru a kostru a budu hýbat páčkou na ventilátor bude se měnit odpor? Ventilátor mi fouká jen na jednu rychlost -střední. Na pohyb páčky vůbec nereaguje a to ani na polohu OFF. Mám podezdření na ten plošňák v páčce.
Dík Roman



Zdravím všechny. mám stejný problém jako roman_moty. Ventilátor se mi točí pouze na (asi) střední rychlost a nejde regulovat ani vypnout. Nepomůže mi s tím někdo ? Díky všem

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: stř 06. lis 2013 20:40:07
od peterkoo
Tak pripájam sa k zástupu Xantiákov ktorým odišiel kabínový ventilátor. Najprv nešla len najrýchlejšia poloha, neskôr bolo počuť pukanie spod kastlíka pred spolujazdcom, neskôr šiel ventilátor o trošku slabšie ako bolo obvyklé a nakoniec prestal ísť úplne.
Dúfam že to bude tými tranzistormi, ráno sa chystám do obchodu s elektrodielmi, dúfam že to budú mať, kúpim potrebné šróby z návodu "jak na to" a hor sa do roboty.
Dúfam že výmena pomôže...

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: stř 06. lis 2013 21:39:42
od sima
Doporučuji nejdříve znovu přečíst zdejší poradnu a spešl článek o ventošu včetně komentářů!Špatné,tedy proražené tranzistory se chovají přesně obráceně-neregulují,z tranzistoru je prostě jen obyč vodivá cesta či drát,čili by šel ventilátor jen a jen na plno!Čili možná spasíš ventoš novými uhlíky,či už budeš mít totál kaput vydřený komutátor jako jsem měl já a musel jsem koupit celý nový ventoš.
Ještě mimo tyhle se stávají mimořádně různé spešl závady-proč ventoš nejede jak má-,ale to je jen okrajové a ty musíš nejdříve ventoš rozebrat a omrknout stav uhlíků,komutátoru apod.Pak teprve řešit co dál!
Taky pokud poklepeš na ventoš(po oddělání krycího filcu) a tento si dá postupně říct a rozeběhne se,opět platí-uhlíky,v horším méně obvyklém případě komutátor-nebo obojí.

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: stř 06. lis 2013 21:49:14
od peterkoo
OK, tak sa to najskôr rozoberie, dík za radu :)

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: stř 06. lis 2013 22:05:00
od sima
Kdyby to byl náhodou ten komutátor,záleží v jakém stavu bude,někdy jde ještě "stočit",ale ventoš je myslím rozumně nerozebíratelný,pak záleží na tobě,zda přesto zkusíš demontáž.

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: stř 06. lis 2013 22:27:44
od peterkoo
Pustil by som sa do toho... ale radšej to nechám na skúsenejších...
Uvidíme. Na Slovensku víde ten ventilátor na 65€ Febi.
Takže najprv skôr skúsiť rozobrať a opraviť.

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: čtv 07. lis 2013 9:33:25
od peterkoo
Kabínový ventilátor vybratý, filter takisto, tranzistory premerané a funkčné, uhlíky v poriadku...
Pri nastavení na MAX sa s opozdením ventilátor spustí, sem-tam sa vypne ale naskočí po chvíli znovu a už ide stále.
Po pripojení na baterku ventilátor funguje, točí...

Ešte jeden poznatok - ak nastavím polohu na max tak sa ventoš po naštartovaní spustí.
Ak je však pred štartovaním v inej polohe a počas jazdy posuniem na max tak sa spustiť už nechce...

Kde hľadať teda chybu. Skúsili sme pre istotu aj bez filtra lebo bol dosť zanesený ale nejde aj tak.
Mohlo by to byť tým relé, prípadne nejaký potenciometer regulácie otáčok??? Niečo so čítal aj o spínačke ale tou to dúfam nieje

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: čtv 07. lis 2013 20:16:56
od radar40
:shock: Delalo mi to taky vymenil jsem cely ovladac topeni a byl klid.

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: stř 13. lis 2013 12:10:40
od peterkoo
Takže ovládanie kúrenia vymenené, chyba v ňom nebola.
Všetky kontakty vyčistené, niesú zhorené, nastriekané kontoxom, nepomohlo.
Na základe zombeek-a mi teda prichádza do úvahy že to už môže byť len tým relé na ventilátory takže skúsime rozobrať či nepomôže výmena...
VEDEL BY MI NIEKTO PORADIŤ AKÉ RELÉ MÁM KÚPIŤ? VEĽMI SA V ELEKTRO-SÚČIASTKACH NEVYZNÁM...

zombeek píše:- pokud jede pouze MAX - nefungují tranzistory
- pokud na MAX chvilku jede a delší chvíli ne - neufnguje relé (tranzistory se přehřívají a ventilátor se vypíná - a automatickou klimou; nevím, co to udělá v případě manuální klimy nebo bez klimy, tj. jestli je tam taky nějaká kontrola přes ten termistor nebo to prostě časem shoří)
- nejde vůbec - teoreticky v háji jak tranzistory tak relé, spíš ale bude problém v napájení (utavený konektor nebo tak něco)

Re: ventilátor-kabinový

Napsal: úte 19. lis 2013 17:44:22
od peterkoo
Tak hoši teraz raďte...
Skontroloval som komplet ventilátor, uhlíky, tranzistory, relé na ventilátory, vyčistil som čidlo klímy vedľa hodín, skontroloval všetky poistky, všetky relé ako pod kapotou tak aj vo vnútri, skontrolované sú aj konektory na ventilátore, panel ovládania som už vymenil, žiadna zmena ako som už písal...

Pred naštartovaním dám na max, po naštartovaní sa spustí naplno. Ak uberiem, zhasne. Ak dám hneď potom naplno ožije. Ak však uberiem a zhasne a počkám dlhšie a dám na max tak sa už nepustí, prípadne až po dlhšej dobe...
Ak ho chcem spustiť až po naštartovaní tak sa buď nechytí vôbec alebo až po dlhom čase. Iné rýchlosti nejdú vôbec, ani auto.