Stránka 4 z 6

Re: Ventilátory chlazení jdou naplno

Napsal: stř 27. úno 2013 12:25:29
od Jackal
Relátka sahar. Zkusil bych vyndat,očistit případně jestli je možnost vyzkoušet tak vyměnit.

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: stř 27. úno 2013 20:23:09
od Tsunamisro
Koukni jestli nemáš někde náhodou odpojená čidla na teplotu chladící kapaliny (modré, zelené, hnědé ) - pak to běží na max. rychlost pořád ( aby se auto nepřehřálo) - nebo jsou už taky čidla špatná.. - když čidla v jakékoliv naší xantii odpojím tak se rozjedou sahary naplno...ale to už tady někde popsáné taky najdeš ...

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: pát 03. kvě 2013 21:19:15
od Marselus85
Ahoj,mám uplně ten samej problém ze saharou, hned po na startování jedou na plno ,vyměnil jsem hnědé čidlo které snímá teplotu motoru,ale problém přetrvává

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: stř 26. bře 2014 13:47:17
od Zoro1
Chtěl bych se zeptat relátka mei saharama. Jsou úplně stejná/obyčejná nebo je tam něco speciálního? Ano spodní je 5 pinové přepínací a horní dvě jsou 4 pinová spínací. Je tam nějaký jiný rozdíl oproti normálním relátku? Dají se zaměnit?
Proč to řeším. Hrabu se v elektrice u chladičů, protože mi chyběla jedna sahara a samozřejmě i kabeláž k ní. Ne od výroby tam byla, ale nějaký kutil ji vyhodil a celé to zpřeházel a obcházel Bitron a podobně.
Já se do toho pustil podle schémat a udělal zapojení kabeláže podle schématu pro spínání přes 3 pinové čidlo na chladiči a relátka. Bitron jsem z auta vyhodil a přebytečné napájení.
Podle schémat jdou na čidlo na chladiči tři dráty. Kostra a 1 drát do relé A a druhý drát do relé B a C. Prostě pomalý a rychlý chod, ale při zkoušení ať jsem kostru připojil kam chtěl a jak chtěl to vždy jelo jen na rychlý chod. A protože jsem si jist, že jsem původní kabeláž rozpletl pořádně a všechno nové také zapojil pořádně podle schématu tak přemýšlím nad těmi relátky. Použil jsem tam asi jiná. Nejsem si teď jist na 100%

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: stř 26. bře 2014 14:13:09
od PaM
nevím jak si to zapojoval, ale principiálně je to tak, že chodí obě sahary - relátka to přepínají - pomalý chod vždy obou sahar je že sou zapojené do " "série" - dělí se napětí na 1/2 a rychlý chod je - "paralelně" plné napětí na obě ...

http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/6/6585 ... .jpg?ver=2

pomalý a rychlý ti propojuje přes relátka to teplotní čidlo na chladiči - 3 pinové.

na 1 rychlost je napájení na oba motory seriově, na 2 rychlost má každej motor svoje napájení, koukni do schematu :idea:

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: stř 26. bře 2014 16:56:16
od Zoro1
Ano podle tohoto schématu jsem to zapojoval. Jediná krpa co mě napadá je to relátko, že by bylo nějak špatné. Ventilátory běží oba.

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: stř 26. bře 2014 17:18:43
od PaM
asi to budeš mít špatně zapojené. Základní sestava je bez napětí - bez kostry od čidla teploty - bez signálu ... přivede li se od čidla teploty pin 3, přivedená kostra (-) na cívku relé 1500A, tak to sepne a napětí jde přes jeho pin 3 na 5 , dále na saharu 1510A ...první stupeň - točí se obě sahary na 1/2 výkonu, pokračuje napětí - jde z pinu 5 relé 1500A přes motor 1510A na přepínací relé 1500C ktré je v klidovém stavu sepnuté tak, že napětí pokračuje přes piny 3 na 4, pokračuje na druhou saharu motor 1510B. Tak že jsou motory v sérii "na jednom drátu" a jedou pomalu ;)

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: stř 26. bře 2014 17:32:45
od Zoro1
Spíš to blbě popisuju, ale jak říkám drát po drátu, kontakt po kontaktu jsem to dělal tak aby to odpovídalo zapojení viz schéma co jsi sem dal.
Relátka jsou teda normální žádný speciální v citroenu za 5000kč?
Spíš až to auto trochu složím do pojízdného stavu tak to projedu a budu sledovat co se děje.

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: čtv 27. bře 2014 11:19:05
od Zoro1
Děkuji rádoby odborníkům. Žádné blbé zapojení. Přepínací relé. A už to jede na pomalou rychlost i na turbo. Ševče drž se svého kopyta se říkalo, že jo?
Zlatá stará poradna.

Re: Funkce vetraku-sahary

Napsal: čtv 27. bře 2014 12:37:17
od PaM
Zoro1 píše: ...Prostě pomalý a rychlý chod, ale při zkoušení ať jsem kostru připojil kam chtěl a jak chtěl to vždy jelo jen na rychlý chod. A protože jsem si jist, že jsem původní kabeláž rozpletl pořádně a všechno nové také zapojil pořádně podle schématu tak přemýšlím nad těmi relátky. Použil jsem tam asi jiná. Nejsem si teď jist na 100%


Dostal si radu jak je to zapojené a co které relé dělá a proč ...
Ve schematu jasně vidíš, které relé je spínací a které přepínací

Zoro1 píše:Děkuji rádoby odborníkům. Žádné blbé zapojení. Přepínací relé. A už to jede na pomalou rychlost i na turbo. Ševče drž se svého kopyta se říkalo, že jo?
Zlatá stará poradna.


Jojo, dej si tam ševče jiná relátka a pak tu otravuj že ti to nejede. Měl si schéma, a měl si relátka, stačilo je odzkoušet jak sou seplá a neseplá a které piny propojují ... na mnohých je to vyražený na boku ... zamysli se nad sebou odborníku :roll: