Ahoj vsem.
V posledni dobe registruji take zmenu u otackomeru. Volnobeh vykazuje 1200 ot, pri 90km/hod pak 2400 ot., usuzuji, ze se raficka posunula z nejake nezname priciny o 400 ot. vyse. Jaka je prosim nejjednodussi moznost napravy, idealne tak, aby se to jiz znovu nestalo?
otáčkoměr,tachometr-přetáčení,zasekávání atd.
Re: otáčkoměr,tachometr-přetáčení,zasekávání atd.
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
palubní přístroje
Ahoj,mám problém a prosím o radu.Přestala mi jít ručička tachometru,i obojí načítání kilometrů a rádio (blaupunkt).Stavoval jsem se na benzínce a po znovu nastartování ručička tachometru+načítání km šlo asi 100m jízdy,pak zase nic.X2 1.8i.16V (2000).Děkuji.
Blbne tacho „200 km/h“ a jiné hlody
Před časem mi začal tachometr ukazovat o 10km více než jsem jel (dle městského radaru), říkal jsme si změna pneu. Později jsem si uvědomil, že je to blbost zimní jsou stejný rozměr no a všiml jsem si, že ručička parkuje na 10tce, ale když vypnu klíček, spadne normálně na 0. Dnes si tak jedu z Havířova na Ostravu a trošku na to šlápnu a předjedu Fabku, Feldu a jiné. No Fabka mne předjela a uháněla pryč, říkám si trošku na to šlápnu, jenže Fabka 200m přede mnou a já na tacho 200 km/h a nemohu ji doject. Tož to už jsem se lekl a přibrzdil. Následně mi radar na jiném místě hlásí, že jedu 52, avšak tacho píše 90 = schválně jsem to zkusil. No a otázka, kde hledat závadu?!?
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: Blbne tacho „200 km/h“ a jiné hlody
Takže dnes jsem zkusil "změřit" rychlost navigací a při tacho 60, jedu cca 38, při tacho 90, jedu cca 52 a řím větší tacho rychlost tak roste i ten rozdíl...
Jo a budík se mi rozběhne z 10 km/h skokem a stejně tak z 20 km/k spadne, když zastavím.
Jo a budík se mi rozběhne z 10 km/h skokem a stejně tak z 20 km/k spadne, když zastavím.
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: otáčkoměr,tachometr-přetáčení,zasekávání atd.
A nepretáča ti náhodou budíky pri naštartovaní? Teraz v zime to robí mne. Ručičky narazia o ten spodný cuplík a na tej ihle sa posunú vždy vyššie... Dal som dolu to plexisklo a na diaľnici som ju pri rýchlosti podľa GPS nastokol na správnu rýchlosť ☺ S otáčkami je to jednoduchšie tam je na neutrály cca 850
Xantia X2 Berline (1999)►HDi 8OkW►Hermes Red►15" Activa Venise
Re: otáčkoměr,tachometr-přetáčení,zasekávání atd.
Ahoj.
Tak tohle mi to nedělá, ale udělalo to několikráte když byla baterka v hájíčku zeleném, lítalo to jak zběsilé všechno, nic méně o 10 to ukazovalo už před tím, asi...
Tak tohle mi to nedělá, ale udělalo to několikráte když byla baterka v hájíčku zeleném, lítalo to jak zběsilé všechno, nic méně o 10 to ukazovalo už před tím, asi...
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: otáčkoměr,tachometr-přetáčení,zasekávání atd.
tak jsem vyměnil budíky,vše šlo.Jenže po týdnu ježdění zase spadla ručička tachometru,nenačítají se km.Ručičku zkusím odrazit,uvidím.Ale horší je,že při otočení klíčku se nerozsvítí kontrolka paliva (hladové oko).Samozhřejmně jsem zkoušel pojistky,opět jiné budíky,žárovičky,atd. ale nic.Může být chyba někde v nádrži třeba plovák,čidlo nebo jinde?Čerpadlo jsem měnil v letě 2013,tak nevím.Jinak mi přijde,že mám problémy s napětím.Trochu jsem to zazdil tím,že jsem si do auta SX dal něco z vyšších výbav.Ale všechno se pokazilo,když začala zlobit baterka,v ten moment umřelo rádio (blaupunkt).Předtím byl problém se startováním,teď už je to ok.Baterii už mám novou.Nevím co s tím.Díky za rady.XII 2000-1.8i 16V
Re: otáčkoměr,tachometr-přetáčení,zasekávání atd.
Opraveno sundáním /odlámáním/ plexi a za pomocí GPS za jízdy nastavena správná poloha ručičky, byl to, ale porod trefit se. Nyní to ukazuje do 70 km/h shodně s GPS i uličním radarem. Nad tuto hodnotu to pomalu narůstá až do + cca 8 km/h při 120 km/h, takže OK, to mi nevadí. Plexi jsem raději nelepil, jen zajistil. Škoda, že tak nejde opravit ten palivoměr neb problém bude jinde.
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
tachometr-zasekávání, skákání, zamrzání
Zdravím kolegové.
Sotva jsem vyřešil nesmyslné ukazování rychlosti, tak mám ode dneška další finesu.
Ráno když jsem jel do práce bylo -5, tacho se choval OK. Auto jsem nechal stát venku, před garáží na odklizeném plácku a odpoledne jsem jel za obchodem, nejprve jsem musel ovšem auto "vyhrabat" ze sněhu. A ejhle, tacho nic, ručička se ani nehla a ani kilometráž neběžela, no nic jel jsem. Po cca 30m zastávce mi tacho začalo ukazovat, ale skokově, pak se rozjelo. Další zastávka, další vyhrabání auta ze sněhu a tacho opět blbne, buď nejde, nebo skáče nebo ukazuje zase pro změnu více, než jedu asi se zase při tom poskakování posunula. Máte s tímto zkušenost, může to být třeba vlhkost a sůl, tak jako u neustálého svícení kontrolky brzd i když na brzdě drát není…
EDIT 11.3. 2015:Sníh roztál, sůl je pryč a kontrolka nesvítí, tak asi jednoduše zkrat-někde...
Sotva jsem vyřešil nesmyslné ukazování rychlosti, tak mám ode dneška další finesu.
Ráno když jsem jel do práce bylo -5, tacho se choval OK. Auto jsem nechal stát venku, před garáží na odklizeném plácku a odpoledne jsem jel za obchodem, nejprve jsem musel ovšem auto "vyhrabat" ze sněhu. A ejhle, tacho nic, ručička se ani nehla a ani kilometráž neběžela, no nic jel jsem. Po cca 30m zastávce mi tacho začalo ukazovat, ale skokově, pak se rozjelo. Další zastávka, další vyhrabání auta ze sněhu a tacho opět blbne, buď nejde, nebo skáče nebo ukazuje zase pro změnu více, než jedu asi se zase při tom poskakování posunula. Máte s tímto zkušenost, může to být třeba vlhkost a sůl, tak jako u neustálého svícení kontrolky brzd i když na brzdě drát není…
EDIT 11.3. 2015:Sníh roztál, sůl je pryč a kontrolka nesvítí, tak asi jednoduše zkrat-někde...
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi