Stránka 1 z 2

Po ránu škube a nechce jet

Napsal: stř 28. srp 2013 7:44:56
od digital.guta
Dobré ráno,

mám takový problém, snažil jsem se to tu hledat ale našel jsem pouze problémy které trvaly permanentně.
Můj problém je takový, že pokud auto déle stojí(5 a více hodin) tak po nastartování (na první šup bez známek problému).
se při pokusu o rozjezd auto dusí. Jsou nové svíčky i kabely, vyměněná zapalovací kazeta. Kostra po baterkou pečlivě očištěna.

Během normální jízdy nemůžu přesně říct jestli to třeba nemá slabší tah nebo něco protože mám xantku asi 3 týdny. Spotřeba 10l/100kc. Podle toho co je mi známo má auto vybraný katalizítor a trochu to řinčí.

Nějaké nápady ??

Xantia 1994, 2.0i 89kW benzín.

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: stř 28. srp 2013 20:07:22
od ČERT_z_Bx
No když to řinčí, není vybraný kat ale je vyhořelý a zbytky tam poletují a řinčí :-D Máš vysokou spotřebu, jdi po čidlech teploty, řekl bych že čidla tvrdí jednotce něco o daleko nižsí teplotě než je skutečná, a motor se ze začátku chodu ulévá a dusí benzínem.

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: čtv 29. srp 2013 7:54:19
od digital.guta
Mohlo by čidlo teploty ovlivňovat i spotřebu ?
Kolik čidel teploty tam je ? Ukáže mi diagnostika toto čidlo ?
Není náhodou někdo z okolí Ostravy s diagnostikou či případnou pomocí s hledáním závady ?

Při pročítání dalších příspěvků ohledně čidel teploty jsem narazil ještě ne jednu maličkost, kterou jsem si prvně myslel, že to tak dělá. Při zapnutí klíčků, se mi rozsvítí na budíku teploty červené světýlko. Po nastartování to asi po 3 vteřinách zmizí, odpoledne zkontroluji hladinu vody.

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: čtv 29. srp 2013 9:53:25
od Rorschach
V tom budíku se mi taky rozsvítí kontrolka při zapnutí zapalování, ale po nastartování zhasne (nebo ještě dřív? Ani nevím). Osobně si myslím, že se jen rozsvítí pro kontrolu. U mě teda.

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: čtv 29. srp 2013 12:17:17
od digital.guta
Dobre,

tak zkusim vymenit to cidlo teploty.
Jake jsou ty barevne oznaceni.
V clanku "Výměna teplotního čidla chladící kapaliny" na klubu jsem nasel
modrý konektor (jednopólový) – ukazuje teplotu na palubní desce
hnědý konektor – ovlivňuje spouštění chladících ventilátorů
zelený konektor – ovlivňuje vstřikování paliva a volnoběžné otáčky

Ale na strankach s nahradnimi dily se psalo o zelenem a cervenem.
Mam teda koupit ten zeleny ?

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: čtv 29. srp 2013 12:37:32
od ČERT_z_Bx
jj, měl by to být ten zelený, jinak diagnostika ti bohužel teplotu mimo, lživou, nenapíše a stačí aby čidlo uletělo jen o slabých 20st.celsia a uř jezdíš na napůlsytič.

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: pát 30. srp 2013 8:31:56
od digital.guta
Verim ze to bude ten problem, pritelkyne si stezovala na smrad v aute ze ji z toho boli hlava..
Ale me vune benzinu prijde jako vonavka v aute :-D

Hledal jsem vcera, kde by se mohlo to cidlo nachazet... ale koukal jsem tam 10 minut a nenasel jsem ho.
Muzete mi nekdo na obrazku zakreslit kde ho mam hledat???

Kde najdu cidlo teploty ??
Kde najdu cidlo teploty ??

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: pát 30. srp 2013 8:56:23
od ČERT_z_Bx
u klece termostatu, je to nejteplejší místo motoru ;) Jo a bacha, někteří výrobci mají čidla v univerzální barvě a barevné označení je jen takový kroužeček co časem upadne :lol:

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: pát 30. srp 2013 9:05:24
od digital.guta
Nechci vypadat jako blbec :-D Ale mam tohle auto 2 tydny a do motoru jsem se dival dohromady 20 min :-D Klec termostatu napravo od filterboxu ??

Re: Po ránu škube a nechce jet

Napsal: pát 30. srp 2013 15:36:27
od matesMH
Já bych z vlastní zkušenosti pořešil taky ten řinčící katalyzátor. Jestli ti to na volnoběh nebo při brždění motorem při určitých otáčkách řinčí z pod auta jak plechovka, tak tam je rozsypaná keramika katalyzátoru,jak píše čert. A tyhle kousky rády vlítnou do výfuku a ucpou ho, takže auto je přidušený nebo v nejhorším případě nejede vůbec !