Dobrý den,
mám problém: pokud po vypnutí motoru klíčkem motor někdy běží ještě cca 4 vteřiny, pak se příště nastartuje do nouzového režimu.
- Tento jev se děje nahodně a začal se projevovat po výměně palivového čerpadla v nádrži (předtím jen dvakrát před více jak rokem)
- Většinou stačí popojet zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat a motor opět běží na plno.
- Za jízdy motor do nouzového režimu nepřejde.
- Vypozoroval jsem, že se problem se projeví při následujícím nastartovaní, kdy předtím motor běžel ještě cca 4 vteřiny po vypnutí motoru klíčkem.
- Kontrolka nouzového režimu nějakou dobu svití (dny, týdny), ikdyž motor jede naplno, po nějaké době (asi nějaký počet nastartovaní) sama zhasne.
- Po druhé výměně palivového čerpadla v nádrži (nový cely koš i s čerpadlem) motor je více v nouzovem režimu.
Nesetkal jste se někdo s touto závadou?
Jinak auto jedezdí bezproblémově.
Nouzák po vypnutí motor ještě 4s běží-2,0HDi
Nouzák po vypnutí motor ještě 4s běží-2,0HDi
XANTIA 2 BREAK HDI 80KW r.v. 2000
Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží
Jen jednou a to taky Hdi, tam bylo ale původní čerpadlo. Chovalo se to podobně ale navíc to reagovalo na vlhko, nakonec jsme našli původce v kabeláži. Kdysi kdosi něco hledal v elektrice a používal k tomu napichovací žárovkovou zkoušečku. Pod kobercem u řidiče jsme našli na kabelu bambulku, po jejím rozříznutí se na nás vysypal zelinkavý prášeček a kousíčky měďených drátků. Po přemostění se čerpadlo v nádrži rozeběhlo s plnou silou a závada zmizela. Ty bys měl začít tím že to napíchneš na diagnostiku, ta ti hodně napoví, Hdi je citlivé na tlak paliva a dokáže to i na diagnostice zahlásit, buďto napíše že tlak je nízký či vysoký. V době kdy ti svítí kontrolka řízení motoru je stoprocentně závada zapsána v paměti závad, až po určitém počtu startů, pokud se závada neobjeví , kontrolka zhasne a závada se vymaže.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
- Bydliště: 239219013
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží
Taky se mi občas zdá že motor dlouho dobíhá ale K ani žádnej problém po nastartování sem nezaznamenal čerpadlo mám taky vyměněno ale dělalo to i před ale to jsem zase čerpadlo rozebíral a čistil možná že tam bube nějaká spojitost s tím tlakem jak píše čert skusím přez lexii zjistit kolik mi tlačí to čerpadlo.
ČERT_z_Bx na mé xantii K zhasne po pár dnech ale zavada je uložená pořád
ČERT_z_Bx na mé xantii K zhasne po pár dnech ale zavada je uložená pořád
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží
Záleží na tom, jak velkou část prostoru paměti použili páni konstruktéři při tvorbě ř.j. Ale většinou je paměť řazena tak, že píše i O.K. chody motoru, a přepisuje nejstarší data, tím pádem může z paměti po určitém počtu startů bez závad, závada zmizet, anebo se jí taky může dostat změny statusu, trvalá na sporadická
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží
Děkuji všem za rady, vypadáto, že je po problému.
Zaměřil jsem se na elektroinstalaci a přívod paliva:
- konektor na koši v nadrži jsem "oživil" (odmastil sprejem na brzdové kotouče, piny přejel jemným smirkovým papírem, a piny samičky přihnul k sobě)
- důkladně jsem vyčistil nádobku palivového filtru a dal nový filtr FRAM (předchozí výměna cca před 3/4 rokem)
Od opravy (soboty) najeto 1200 km, cca 20+ zapnutí a vypnutí motoru: vše v pořádku, žádné problémové vypnutí motoru či nouzový režim.
Co mě mrzí, že předchozí palivové čerpadlo do nádrže vydrželo jen necelý rok (cca 14 tKm)
To čerpadlo, které bylo v autě v době koupě fungovalo předchozímu majiteli a mě ještě dalších 5 roků.
Zaměřil jsem se na elektroinstalaci a přívod paliva:
- konektor na koši v nadrži jsem "oživil" (odmastil sprejem na brzdové kotouče, piny přejel jemným smirkovým papírem, a piny samičky přihnul k sobě)
- důkladně jsem vyčistil nádobku palivového filtru a dal nový filtr FRAM (předchozí výměna cca před 3/4 rokem)
Od opravy (soboty) najeto 1200 km, cca 20+ zapnutí a vypnutí motoru: vše v pořádku, žádné problémové vypnutí motoru či nouzový režim.
Co mě mrzí, že předchozí palivové čerpadlo do nádrže vydrželo jen necelý rok (cca 14 tKm)
To čerpadlo, které bylo v autě v době koupě fungovalo předchozímu majiteli a mě ještě dalších 5 roků.
XANTIA 2 BREAK HDI 80KW r.v. 2000
Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží
pravdepodobne odchadzajuci regulator tlaku paliva
2.0 HDi 109 HP, 5.1. 2000, Berline
Jedine PaM Brno
Jedine PaM Brno
Re: Nouzák po vypnutí motor ještě 4s běží-2,0HDi
Měl jsem totéž. Netěsnil ventil na přívodu vstřikovacího čerpadla. Řídící jednotka si pak pamatuje, že motor běžel bez dodávky paliva a příště vyhodí poruchu. Já jsem to vyřešil zvýšenou dávkou aditiva do nafty. To co bránilo ventilu, aby se uzavřel se zřejmě rozpustilo a od té doby klid.