Kdy má spustit turbo?

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Ilem
Příspěvky: 63
Registrován: pát 23. pro 2011 11:39:27
Kontaktovat uživatele:

Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od Ilem »

Jelikož mám xantii teprve týden, nevím, zda je to normální, nebo se jedná o poruchu. Turbo zabírá až na 2500 ot/min. Dříve jsem měl CX a tam turbo zabíralo už od 2000. Mám shánět nové turbo, nebo tak fungují všechny?
Pro úplnost, mám 2,1TD.
Dík za odpověď.
X2 2,1 TD Break

Obrázek
TRUCKER JIRKA
Příspěvky: 40
Registrován: ned 03. črc 2011 15:59:35

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od TRUCKER JIRKA »

Čau já mám to samí auto a mě je slyšet turbo už tak cca. od 1600ot. Nemusí to bít špatné turbo nuže to bít třeba prasklá hadice na vstupu nebo výstupu u před chladiče vzduchu nebo chladič v prd...i. Turbo vydrží i klidně 500000 km. ale taky jen 200tis. podle toho jak kdo s tím zachází. Jo ještě je možní že máš špatnej EGR ventil to je na výfuku a děla to že při určitých ot. mot. začne pouštět výfuk. plyny na zpátky do mot. a znovu spaluje. tzv. emisní třída E. 2.3.atd. Doufám že to co jsem zde napsal dává aspoň trochu smysl jsem jen amatér ne profík :P
2.1 TD dobrej motor
Ilem
Příspěvky: 63
Registrován: pát 23. pro 2011 11:39:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od Ilem »

Nevím, kdy je slyšet, naposlouchané to ještě nemám. Jde o to, kdy jzačne být cítit na výkonu motoru. A to je až na 2500.
X2 2,1 TD Break

Obrázek
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Ještě než začneš řešit turbo, tak vyměň olej a filtry. Může se ti stát, že turbínu ti brzdí právě špatný olej. Po koupi turbomotoru se vždy vyplatí ihned vyměnit olej s filtry a výměnu zopakovat předčasně. Mně se na turbíně zdálo že zátah turba je taky hodně daleko od spodku otáček, po výměně motorového oleje, kdy jsem vypouštěl mazut, se zátah znatelně posunul dolů, druhou výměnu jsem provedl po pěti tisících, to šel polomazut a nyní již je zátah někde kolem šestnácti, sedmnácti stovek. ;)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Ilem
Příspěvky: 63
Registrován: pát 23. pro 2011 11:39:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od Ilem »

Díky všem, po svátcích se na to mrknu.
X2 2,1 TD Break

Obrázek
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od PaM »

T éčko do hadičky, hadičku do kabiny, měřák-manometr ... projet za3 do kopce, hned víš jak to kdy a kolik tlačí ... HW neoklameš. Pokud málo, hledat chybu v nětěsnostech na vzduchovém potrubí, pokud dost a ve správný okamžik, hledat chybu v dodávce paliva , vstřiky ...
Obrázek
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Ale to mu taky napiš kolik je plnící tlak, ať to někde nehledá, každý výrobce má svoje oblíbené tlaky k typu motoru, respektive k konstrukci, a docela se to špatně dohledává. Taky bych uvítal někakou tabulku, kde si najedu typ auta, k tomu motor a tlak turbíny k otáčkám. To by byl život :-D
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
mato2
Příspěvky: 23
Registrován: úte 06. pro 2011 20:19:17

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od mato2 »

zdravím všetkých pritomních , mam menší problem X2 HDI RV 99, 80KW RHZ-MOTOR- svieti mi kontrolka-K auto ide ako hladký diesel a turbo neni počut. Viem že sa to tu už rozoberalo x krát ale problém je nasledovný. S autom som bol vo švajčiarsku a pri spiatočnej ceste mi po natankovaní na pumpe začala svietit daná kontrolka motora , auto išlo normálne bez akýchkolvek príznakov poruchy, potom cca200 km neskôr praskla hadica turba už ju niekto raz fušoval , oprava na mieste ale kontrolka svietila nadalej auto došlo na slovensko ale už ako keby som mal 66kWverziu motora. na dielni bolo všetko pozreté zistená jedine závada selenoidu EGR zistené tak že ak som prehodil konektori auto KO. vratené spet ale selenoid som nezohnal a je stale nahodení a auto ide ako povodne-66KWverzia. Podtlak.hadice skontrolované na 99% ,tlakové hadice kontrola a dodatočná oprava kvalitným lepidlom na pneu na 99% ,výmena filtrou pal, aj vzduchovy. je možne že by to ten selenoid na ERG ventilu takto blbol jednotku alebo mam chybu hladat inde.
Naposledy upravil(a) mato2 dne pon 02. led 2012 0:10:43, celkem upraveno 1 x.
mato2
Příspěvky: 23
Registrován: úte 06. pro 2011 20:19:17

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od mato2 »

Ešte som zabudol na to hlavné , prajem všetko najlepšie všetkým dobrým ludom do nového roka.
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdy má spustit turbo?

Příspěvek od Derby-Senda »

Pokud ti svítí K tak se musí zajet na diagnostiku chyba je tam napsaná pokud je to vážná chyba tak je možné že auto jede v nouzáku točí max asi 1800ot/min + další snížení výkonu jede spíš tak na 40kw mě to dělá nízký tlak turba jednou za čas najednou bum kontrolka K auto nejde stačí vypnout motor a po chvilce nastartovat motor jede normálně ale K svítí dál po pár dnech zhasne ale pokud to napíchnu na diag. pořád je zapsaná chyba NÍZKÝ TLAK TURBA

EGR není moc důležitej podle mě to nemůže způsobovat trvalej chod nouzáku jediná rada je nechat udělat diagnostiku
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Odpovědět