Problém s topením
Problém s topením
Zdravím všechny.
Potřebuju poradit s problémem u Xantie mého známého. Málo topí, vzduch z výdechů je pouze vlažný.
Co už se všechno zkusilo.
1, před rokem se měnil radiátor topení, potom auto prý topilo. Letos jsme zkusili propláchnout topení - odpojili jsme hadice a do topení jsme lili vodu, bez odporu protékala - usuzuju, že radiátor není ucpaný.
Na hadice k topení jsem zkusil dát teploměry, na vstupu teplota cca 65 st, na výstupu 55 - 60 st - to znamená, že radiátor nějaké teplo předává.
2, Odvzdušnění topení - už jsem to na tom autě dělal tolikrát, že tam doopravdy vzduch nebude.
3, pro jistotu výměna termostatu, i když teplota vody byla cca 90 st.
4, diagnostika - pouze nepatrně posunutá hodnota čidla měřící teplotu uvnitř auta (cca 1 st.) - i po odpojení vnitřního čidla topí stále stejně málo. Při změně požadované teploty na ovládání je slyšet vrčení krokového motůrku - jestli se ale hýbe klapka, to netuším.
5, Kontrola konektorů a zapojení
6, kontrola víčka expanzky (potom i výměna za jinou)
Co dál?
Dá se dostat na klapku, co míchá teplý a studený vzduch jinak, než demontážím celé palubky?
Nějaký jiný nápad?
Auto je X II, 1,8 16 V benzín, klima
děkuju za případné rady
MíraCB
Potřebuju poradit s problémem u Xantie mého známého. Málo topí, vzduch z výdechů je pouze vlažný.
Co už se všechno zkusilo.
1, před rokem se měnil radiátor topení, potom auto prý topilo. Letos jsme zkusili propláchnout topení - odpojili jsme hadice a do topení jsme lili vodu, bez odporu protékala - usuzuju, že radiátor není ucpaný.
Na hadice k topení jsem zkusil dát teploměry, na vstupu teplota cca 65 st, na výstupu 55 - 60 st - to znamená, že radiátor nějaké teplo předává.
2, Odvzdušnění topení - už jsem to na tom autě dělal tolikrát, že tam doopravdy vzduch nebude.
3, pro jistotu výměna termostatu, i když teplota vody byla cca 90 st.
4, diagnostika - pouze nepatrně posunutá hodnota čidla měřící teplotu uvnitř auta (cca 1 st.) - i po odpojení vnitřního čidla topí stále stejně málo. Při změně požadované teploty na ovládání je slyšet vrčení krokového motůrku - jestli se ale hýbe klapka, to netuším.
5, Kontrola konektorů a zapojení
6, kontrola víčka expanzky (potom i výměna za jinou)
Co dál?
Dá se dostat na klapku, co míchá teplý a studený vzduch jinak, než demontážím celé palubky?
Nějaký jiný nápad?
Auto je X II, 1,8 16 V benzín, klima
děkuju za případné rady
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
Re: Problém s topením
Každopádně máš závadu v klapce co míchá teplý a studený vzduch, mám za to, že pokud nastavíš vnitřní cirkulaci, bude to znateně rychleji ohřívat vnitřek. Teď to budu na jedný xantošce taky řešit. Budu rád za poznatky, podle mého bude závada někde okolo servomotorku co přestavuje tu klapku. To samé jsem minulý týden dělal na SangYongu, tam to bylo ze spoda pod topením v proluce k tunelu na podlaze.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Problém s topením
To mě taky napadlo, ale na vnitřní cirkulaci to topí naprosto stejně blbě.
Napadá mě ještě vodní pumpa, ale auto i v létě chladilo naprosto v pohodě.
Dá se ten motorek klapky vyndat bez vyndání palubky? Neměnil jste ho někdo? Alespoň sundat a zkusit přestavit klapku ručně...
Díky
MíraCB
Napadá mě ještě vodní pumpa, ale auto i v létě chladilo naprosto v pohodě.
Dá se ten motorek klapky vyndat bez vyndání palubky? Neměnil jste ho někdo? Alespoň sundat a zkusit přestavit klapku ručně...
Díky
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
Re: Problém s topením
Ahoj Miro. Obavam se že neda když sundaš koberec u spolujezdce pod nohama tak se k motorku dostaneš ale povoliš jen jeden šroub ten druhej je jakoby smerem k ridici a brani k jeho povoleni tunel nad vejfukem a neni tam misto ani na prsty jednou jsem zapomel zapojit konektor kdyz sem menil radiator a je to o zlamani prstu dostat se jen k zapojeni konektoru natoz povolit nen sroubek. ale z toho cos tu psal bych se na tu klapku taky zameril 55 stupnu to uz je naka teplota to by melo topit jak vztekly ale je divny ze vnitřni cirkulace nepomaha
Re: Problém s topením
Díky za odpovědi, to je přesně to, čeho jsem se bál. Pokud je to klapka, bez vyndání palubky a topení to nezjistíme a i když vyndáme celý topení, tak stejně nic nezjistíme, protože topení i motůrek bude odpojený...
Co se může na klapce rozbít? Měl to někdo venku?
MíraCB
Co se může na klapce rozbít? Měl to někdo venku?
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
Re: Problém s topením
Tak ještě jeden můj poznatek s topením k těm ostatním.. Je to blbost ,ale když dáš fukar naplno tak to fučí pořádně?? U jedné Xantie co jsem dělal topení(taky netopila) tak to nakonec byl ventilátor,co byl daný s jiného vozu a měl přehozený póly,takže spíš jak dovnitř foukal ven. Ale pocitově to vypadalo že fouká ale slabě. Po přehození pólů topí jak nikdy před tím! Hodně štěstí!
Re: Problém s topením
na X1 sa v pristrojovke nachádza taky tepelní odpor ktorý reguluje natočenie klapiek pre dosiahnutie požadovanej teploty nemôže byt aj tam chyba?? poprípade ten ventilátor môže mat už odslúžene a hlavne je tam jednoduchší prístup, treba riešit najprv jednoduchšie veci a ako posledné vyberat prístrojovku. napíš ako si dopadol
Re: Problém s topením
mato2 píše:na X1 sa v pristrojovke nachádza taky tepelní odpor ktorý reguluje natočenie klapiek pre dosiahnutie požadovanej teploty nemôže byt aj tam chyba?? poprípade ten ventilátor môže mat už odslúžene a hlavne je tam jednoduchší prístup, treba riešit najprv jednoduchšie veci a ako posledné vyberat prístrojovku. napíš ako si dopadol
Díky, tohle byla první věc, co jsme zkusili... Ventilátorek funguje a i odpor termistoru je velmi podobný, co tady mám z jiné Xantie, kde odešel tenhle motůrek.
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
Re: Problém s topením
Mám ten samý problém jako MíraCB,také mi HDI z výdechů jen vlaží přitom voda se zahřívá jak má.Ale když zapnu vnitřní ventilaci tak jde z výdechů teplejší vzuch.
Až to někdo vyřešíte,prosím o info.
Díky
Až to někdo vyřešíte,prosím o info.
Díky
Re: Problém s topením
pex ---- Máš HDi, tam je spotřeba nafty a tím i odpadní teplo minimální, tím pádem jde z motoru opravdu málo tepla a jeho ztráta je vyřešena přídavným dotápěním, to znamená že budeš mít i elektrický dohřev vody do topení. Elektrický dohřev funguje tak, že na přívodu do topení je těleso většinou hliníkové, s 3-mi žhavičkami a ty jsou ponořené aktivní částí do vody, jejich teplo ji ohřívá a ta putuje pak k topnému radiátoru. Podle zapojení,bývá ke k žhavičkám jeden až tři dráty od relátek a ty ovládá asi počítač nebo ovladače topení. Musíš kouknout. Peugeot má toto těleso nad převodovkou nebo na spodku stěny přepážky, oktávka přímo na výstupu z hlavy, musíš pohledat kam to dali u xantie.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat