Problém s topením

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.

Moderátoři: kirkiz, PaM, milda67

Re: Problém s topením

Příspěvekod Rorschach v stř zář 25, 2013 8:58 am

PaM píše:
Rorschach píše: ale opravdu stačí o já nevím centimetr posunout táhlo a je chladno.


tak ho posuň o několik milimetrů ;)

Klapku vzduchu ovládá servomotorek a asi blbě ... taky na to můžemít vliv zasrané čidlo teploty v kabině ( pod malou mřížkou na palubce) - vyčistit .


Servo? A proč tam je tedy lanko/táhlo? Jsem právě myslel, že to je mechanicky. A pokud dokážeš štelovat teplotu po milimetrech za jízdy tak jsi dobrej. Za radu s čidlem díky zkusím se na něj podívat. Myslel jsem, že čidlo reaguje jen při poloze auto (ne auto jako auto ale jako auto :lol: )
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Rorschach
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned čer 02, 2013 4:46 pm

Re: Problém s topením

Příspěvekod PaM v stř zář 25, 2013 9:29 am

Rorschach píše:Servo? A proč tam je tedy lanko/táhlo? Jsem právě myslel, že to je mechanicky.


U X2 s klimou na teplotu táhlo - lanko NENÍ. Je tam otočnej poťák a dráty ... na klapce je krokáč ;) jak je to u X1 nevím, ale řekl bych že stejně.

EDIT: Tady to máš v tomto vlákně na straně 2 nahoře od MíryCB ;)
viewtopic.php?f=1&t=243&start=15
Obrázek
Uživatelský avatar
PaM
 
Příspěvky: 769
Registrován: ned čer 26, 2011 9:52 am
Bydliště: Brno

Re: Problém s topením

Příspěvekod zombeek v stř zář 25, 2013 10:25 am

Táhla tam jsou, dvě. Jedno na ovládání klapky vnitřní/vnější okruh a druhé na ovládání směrování vzduchu (dopředu/všude/nohy/okno). Teplotu vzduchu řídí směšovací klapka ovládaná server - po zapnutí zapalování jde mimo čerpadla slyšet i bzučení, jak si klapka osahává krajní polohy.
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
Uživatelský avatar
zombeek
 
Příspěvky: 72
Registrován: pon čer 27, 2011 6:24 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém s topením

Příspěvekod PaM v stř zář 25, 2013 12:01 pm

zombeek píše:Táhla tam jsou, dvě. Jedno na ovládání klapky vnitřní/vnější okruh a druhé na ovládání směrování vzduchu (dopředu/všude/nohy/okno). Teplotu vzduchu řídí směšovací klapka ovládaná server - po zapnutí zapalování jde mimo čerpadla slyšet i bzučení, jak si klapka osahává krajní polohy.


Táhla tam jsou celkem 3 .
Dvě jsou na směrování vzduchu uvnitř vozu - nahoru, dolu, naokno, ..... , a jedno je na klapku vnitřní - vnější.
Obrázek
Uživatelský avatar
PaM
 
Příspěvky: 769
Registrován: ned čer 26, 2011 9:52 am
Bydliště: Brno

Re: Problém s topením

Příspěvekod zombeek v čtv zář 26, 2013 7:09 am

Pravda, PaMe .. sypu si popel na hlavu, páčka na směrování tahá současně za dvě táhla.
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
Uživatelský avatar
zombeek
 
Příspěvky: 72
Registrován: pon čer 27, 2011 6:24 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém s topením

Příspěvekod Rorschach v sob zář 28, 2013 1:11 pm

Asi máte pravdu poslouchám co dělá auto, ale teda moje si to servo po nastartování nijak neošéfuje až při pokusu o nastavení teploty slyším cosi co jsem původně přikládám za zvuk vody (případně unikající vody). Stejný zvuk jsem totiž slyšel u omegy kdy byl ruplý radiátor topení takže jsem tomu nepřiládal význam. Ale asi to bude tedy servo, ale je slyšet jeho bzučení jen při zvedání teploty. Přitom i když teplotu stahuju tak to reaguje. No co už to přežiju, ale to že to reguluje blbě to mi vadí a pořád nevím co s tím nebo jde se k tomu nějak snadněji dostat než rozebrat půlku auta a sundat palubku?

Včera jsem vyndal to čidlo v palubce. Kromě toho, že do toho někdo lezl jsem nadával na konstruktéry proč do háje musím rozebrat půlku palubky abych se k tomu dostal.
Čidlo vrčí, ale kolem vrtulky kde jsou průduchy z čidla to bylo oblepené izolačkou takže to možná nefungovalo jak mělo. Vše jsem očistil od prachu. Vhodně slepil a dneska to zkusím dát do kupy. Snad to pomůže.
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Rorschach
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned čer 02, 2013 4:46 pm

Re: Problém s topením

Příspěvekod pedro v sob lis 16, 2013 11:55 am

Pánové mám dotaz. Když pustím ventilátor na plno, jak velký průvan by to mělo udělat? Mě to nějak nefičí. Přitom třeba na Favoritu na max. to rozcuchalo učes. Co je třeba zkontrolovat?
X2 Hdi 1999 Berlina
pedro
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte črc 05, 2011 4:40 pm

Re: Problém s topením

Příspěvekod rudi77 v sob lis 16, 2013 1:30 pm

Pocujte kde najdem toto ? :
http://www.autobazar.eu/sk/regulacia-ot ... 92119.html

Alebo toto ?:
http://www.autobazar.eu/sk/regulacia-ot ... 63688.html

Lebo ako mi isuel ventilator a nedal sa vypnut tak uz vobec nefuka. A niekto mi povedal ze toto treba vymenit. LEBO TRANZISTORY MAM VYMENENE AKO STE MI RADILI A NEPOMOHLO. Tak prosim vas ktory z tych dielov mam a de ho najdém Diky chlapi.
Citroen Xantia, 2,0 HDI 1999
rudi77
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:40 pm

Xantia 1.9TD netopí

Příspěvekod Moos.M v úte lis 26, 2013 7:10 pm

Ahoj všem , mám Xantii 1.9 Td 1997 a mám problém s topením pokud dám topení na polohu aby foukala na řidiče tak teple foukají jenom ty co jsou u oken ..jinak každá zdířka fouká studeně :( a jakmile přepnu na jinou polohu a mám teplý vzdch nastavený tak jde jenom studený ...nevíte co s tím může být ? Já osobně bych to tipoval na radiátor a nebo termostat :( ..PS. Chladič i hadice od chladiče je horká a teplota motoru se drží 80 - 90 stupnů
Xantia 1.9 TD 1997 66kw
Moos.M
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte lis 26, 2013 7:02 pm
Bydliště: Straáž u Tachova

Re: Problém s topením

Příspěvekod 24tecka3 v ned pro 01, 2013 10:26 pm

Zdravim vyndal jsem vetilátor z auta a chci vyndat motor,v návodech na internetu jsem vždy vyděl že dotyčný povolil šroub a motor vyndal,boužel já jsem ventilátor několikát prohlíd a žádný šroub jsem nenašel,po boku jsou 3 otvory které vedou k jakési gumě,ale něž to začnu nějak páčit tak se chci zeptat jestli je to k tomu určené,nebo se to rozebírá jinak.
mam x2 s klimou
Přílohy
DSCN0308.JPG
24tecka3
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte lis 19, 2013 11:47 pm

Re: Problém s topením

Příspěvekod ČERT_z_Bx v ned pro 01, 2013 11:27 pm

Ty gumy jsou nasouvací pružné zámky, lehce namáznout mýdlovou pěnou a šroubovákem na ně zatlačit směrem k vrtuli, když všechny tři posuneš za hranku která je drží, pak se ti podaří motor vytáhnout ven.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
ČERT_z_Bx
 
Příspěvky: 484
Registrován: ned čer 26, 2011 11:05 am
Bydliště: Chrastava - Liberecko

Re: Problém s topením

Příspěvekod sima v pon pro 02, 2013 10:01 pm

Je na to to dobrá jednoduchá finta-jen si to přesně nepamatuju,musel bych to zas vidět,ale v podstatě odpojíme ten kábl co vede k motoru a dovnitř strčíme šroubovák a odtláčením-páčením to jde pěkně nahoru,hned je to odděleno,jinak s tím páčením gum to nejde tak dobře.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
sima
 
Příspěvky: 217
Registrován: ned čer 26, 2011 7:05 pm
Bydliště: Valašské království

topení

Příspěvekod crisot.jk v stř led 01, 2014 6:49 pm

dobrý večer, mám problém u xantie 1.9TD r.v 1999 s topením.Teplo mě jde akorát ze středových mřížek a částečně na okno.jinak všude ledárna!děkuji za rady. Jirka Pardubice
crisot.jk
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř led 01, 2014 6:28 pm

Re: Problém s topením

Příspěvekod pepe276 v stř led 01, 2014 9:01 pm

crisot.jk: Nejspíš ti nefungují klapky topení.

Přidám se k tomuto tématu, mám dotaz:
Před 2 lety jsem měnil u své Xantie topení. Plastový obal topení jsem vytřel od Fridexu do čista, dal nový radiátor, vše bylo OK a byl 2 roky klid. Před pár dny, když mi začal zase dovnitř smrdět lehce Fridex, mě málem trefilo, když jsem si vzpomněl na ten megahoror s rozebíráním přístrojovky :cry: Čekal jsem, že to vydrží víc, než jen 2 roky... :( Nechce se mi tam dávat nějakou vodičku na zalepení netěsností, protože minule nepomohla, jen mi totálně zabetonovala asi polovinu trubek starého topení, takže přestalo topit, ale stejně to teklo dál a přístrojovka musela nakonec ven...
Tohle zatím ale jen lehounce smrdí, tak se modlím, aby to vydrželo až do jara...
Jakou značku radiátoru jsem tam dával už bohužel nevím a nemrzku používám Froston C2230 od Motoronu.

A proto se ptám:
1) Jakou značku výrobce radiátoru doporučujete, aby to nebyl nějaký šunt a vydrželo to?
2) Jakou značku nemrzky používáte, aby nebyla agresivní a nežrala hliník?

Nevím, co bylo špatně...možná jsem jen trefil na špatný kus a vydrželo to 2 roky a 1 měsíc...takže těsně po záruce, výrobce radiátoru může jásat, protože nebude reklamace a koupím nový :D
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
pepe276
 
Příspěvky: 153
Registrován: pát zář 09, 2011 3:57 pm
Bydliště: okolí Prahy

Re: Problém s topením

Příspěvekod pedro v pon led 13, 2014 6:22 am

Jak hluboko v palubní desce se nachází klapka s el. pohonem (krokovým motorkem) a jak obtížné je se k ní dostat? Nebyl by plánek, kde je celý ventilační systém rozkleslen? Dík
X2 Hdi 1999 Berlina
pedro
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte črc 05, 2011 4:40 pm

PředchozíDalší

Zpět na Xantia - Xantia kombi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník