Problém s topením

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Majk.Z »

Koukám, že toho vím o Xantiích velmi málo, když jsem nevěděl, že mají HDi příhřev. :grin: No nic, příště. :lol:

pepe276: jo taklhe, tělo je z hliníku. :-) Ocel nebo litina to není. Navíc, ani na některé druhy ocelí se Ti nechytá magnet a na litinu už vůbec. :-)
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Dude
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. čer 2011 20:25:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Dude »

Začal bych pumpou...tohle mně přesně dělala stará Corolla, byla už nějak načatá vrtulka. Jel jsem tenkrát v zimě z Prahy a co minutu jsem dycky radši protočil motor, aby se ta voda aspoň trochu proběhla - měl jsem strach aby se to neuvařilo.
Xantia Break 2.0 16V - LPG, '99
filo
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 14. črc 2011 18:53:37

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od filo »

ČERT_z_Bx píše:No nevím, já zásadně netopím :-D , ale snad už automaticky, před zimou kontroluji těsnost a nastavení klapek okolo radiátoru, možnost průtoku vody přes těleso radiátoru a hlavně čistotu chladícího média. U našich zákazníků sleduju že radiátor topení je náchylný na nabalování nečistot na nátoky do voštin v radiátoru a pokud to nikdo nevyčistí, jde to tak daleko že mnoho voštin je sice zaplaveno ale voda neprotéká


Certe prosimte jak tohle vsechno kontrolujes a odkud... Moje TurboD taky topi dost nahouby a snazil jsem se tomu trochu podivat na zoubek, ale nedokazu se dostat ani k ty kulaty krytce na sani, je pres ni plastova lista pod prednim sklem a tu nevim jak sundat a zespoda od noh spolujezdce dokazu tak jeste sundat ten tapec ale co dal?

Pripadne, zac mi zkouknes topeni? Do Chrastavy bych to daleko nemel a kdyby to aspon trochu topilo, aspon tak, aby to odmrazilo sklo... ted to je ohubu jezdim jen kratky trasy a nekdy to je skoro naslepo...

Honza
X1 TurboD Break 1997. Liberec
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Majk.Z »

jack: Mě třeba jde i o rovnoměrnější prohřívání motoru. Což tohle by k tomu mělo pomoci. :-) Samozřejmě daleko lepší alternativou by bylo nezávislé topení, ale tam už je to o něčem úplně jiném jak po stránce peněz, tak i instalace. :-)


P.S. Tak jsem musel ten bazmek z Focuse zahodit. Dvě tělesa byly v háji. Ani jsem nezjišťoval, jestli se dají sehnat nebo ne (v druhovýrobě určitě ne a ve Fordu to za ně bude darda, pokud to bude jako u Xa, že se nedají samostatně objednat - a vypadá to, že to tak bude).

Ale povedlo se mi sehnat za dvě krabičky máček příhřev chladící kapaliny z Xantie HDi (jinak v Citroënu cca 4700 Kč) a ten už je funkční (když mají žhavky v páru odpor 0,4 ohm tak předpokládám, že jsou zdravé - nikde jsem nenašel hodnoty. ). Teď už jen čekám na časové relátko z ohřevu zadního okna a tlačítko na XMko, abych se mohl pustit do instalace. :-)

Je ale fakt, že Xa HDi mají všechny také 120A altík (nebo i 150A), já u XMka mám 120A. Už mám ale do XMka doděláno tolik výbavy, že nevím, abych s tím po instalaci vůbec pak odjel, tak nevím, jestli nemám shánět i silnější altík. :-D

Dokáže někdo změřit, kolik ty žhavky berou proudu? Já jsem koupil bohužel multimetr, který dokáže krátkodobě max. 10A. :-( Abych věděl, kolik tam mám dát pojistku)
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od DukeVanZoom »

Zhavky berou tolik proudu, kolik jde do nich napeti.. :))

I=U/R

pokud U=11 a R=0,4, pak
I= 27,5A
(v tomto případě příkon cca 300W)

Jinak predpokladam, ze po zahrati se odpor zvysi a spotreba proudu se snizi.... Do vzorecku dosad aktualni hodnoty....
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od Majk.Z »

:o Tak to se pak nedivím, že se u Xa zapínají až po dožhavení, když po startu motoru berou z baterky 2x 36 A (po startu napětí samozřejmě 14,4 a to vychází na 36A). To mi plánovaná 30A pojistka stačit nebude (:-D) nebo budu muset ty dvě větve zapojit sériově (a nekostřit tělo příhřevu ke kastli) a tím samozřejmě nebudou mít takový příkon, ale i výkon. :( V tom případě žhavení bere jen cca 20A, když má jedna žhavka odpor z
asi 3 -5 ohmu a jsou zapojeny paralelně? (počítám to z hlavy a nemám papír ani kalkulačku) To se mi zdá málo. Žiju v tom, že žhavení bere přes 50A.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Netopí a netopí :-(

Příspěvek od pepe276 »

Kdyby někdo dělal nějaké udělátko na ovládání ohřevu ke starým motorům ještě bez ŘJ, jak se to tu probíralo, tak tohle by ho možná mohlo inspirovat http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=112484 , PSA to asi bude mít u alternátorů stejně řešené, Valeo dodává altíky tuším jak PSA, tak VW ;)
Elektrice bohužel nehovím :(
Jinak PaM měl pravdu, měl jsem jedn u hadičku blbě zapojenou, už se to zlepšilo a topí to lépe :)
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
rudi77
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 29. lis 2012 11:40:39

Re: Problém s topením

Příspěvek od rudi77 »

chalani. píšem sem lebo inakšiu tému som nenašiel ale mám problém stým, že mi ide na priamo ventilátor fúka a nejde ypnúť...
našiel som tento návod:
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2011070001

dúfam, že to je to čo to napraví..
ale o to tu nejde . potrebujem poradiť , kde presne v ktorých miestach nájdem "ten bazmek s konektorom" konkrétne je to 3 obrázok od vrchu ( ten pod detailom tej poistky)

ak by ste mi povedali kde v ktorých miestach to nájdem a ako sa k tomu dostanem budem rád.
tuším, že to je niekde pri vodičovej strane pri kúrení ale neviem kde persne
Citroen Xantia, 2,0 HDI 1999
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s topením

Příspěvek od pepe276 »

Mám sice u auta klimu a zrovna tohle tam nemám, ale podle mého je to nad nohama spolujezdce a dostaneš se k tomu, když sundáš ten černej tapec pod přístrojovkou nad spolujezdcovo nohama. Asi to budou odpory pro různé otáčky ventilátoru.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
rudi77
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 29. lis 2012 11:40:39

Re: Problém s topením

Příspěvek od rudi77 »

ja mám tiež klímu. tak neviem potom...
Citroen Xantia, 2,0 HDI 1999
Odpovědět