Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Pet13
Příspěvky: 14
Registrován: pát 02. pro 2011 11:19:51

Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od Pet13 »

Zdravím všechny,

Nastal mi takový problém, zjistil jsem, že mám vysoké emise.
Tak jsem si nechal udělat diagnostiku a zjistili mi nízké tlaky v jednom válci (cca 7), prý asi podpálený ventil, či něco podobného.
Začali jsme rozebírat rozebírat motor a přitom je třeba zajistit vačkovou a klikovou hřídel proti protočení. Přitom jsme zjistili, že nejde nalézt poloha, aby se dali najednou zastrčit jistící kolíky. Jakoby by to bylo pootočeno o několik zubů.
Tak jsme to protočili tak, aby to šlo zajistit, poskládali zpátky motor, ale nepodařilo se nám nastartovat. Hned při prvním startu to baflo, jako by to chtělo naskočit, ale pak už nic.
Jedná se o 1.8 8v (74 kW)

Díky moc za rady
Xantie I Break 1.8 8v 74kW
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od PaM »

Strkali jste předpokládám kolík přes drážkovanou řemenici na klice ??? Většinou na starších motorech je ta řemenice s dírou posunutá, je to na gumě a tím pádem se to časem trhlo a posunulo oproti středovému dílu s drážkou na pero klikovky, tím pádem to máš uplně špatně oproti klice ... Chce si sehnat novou řemenici, nasadit rozvody jak mají být a pak tam můžeš vrátit zase tu starou posunutou s tu novou vrátit .... to když chceš ušetřit. Když ne, kup novou a nech ji tam ..
Obrázek
Pet13
Příspěvky: 14
Registrován: pát 02. pro 2011 11:19:51

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od Pet13 »

Ahoj,

Díky moc za radu.Ano, dělali jsme to přesně jak jsi psal.
Dneska budeme pokračovat. Vrátíme rozovody, rozebereme motor a uvidíme,jak to vypadá uvnitř.

S pozdravem Pet13
Xantie I Break 1.8 8v 74kW
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od PaM »

Pokud je řemenice hnutá, nepodaří se ti vrátit rozvody přesně do správné polohy. To mužeš udělat jedině s opravdu dobrou řemenicí, nejlépe novou, jinak ne. Není se jinak čeho chytit , je to tak blbě vymyšlené ...
Obrázek
Pet13
Příspěvky: 14
Registrován: pát 02. pro 2011 11:19:51

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od Pet13 »

Takže pokračování opravy zatím nepřineslo kýžený efekt.
Sundali jsme hlavu, zkontrolovali ventily, těsnění a vše bylo v pořádku.
Zítra ještě zkontrolujeme písty, jsme neměli "přípravek" na zajištění vložek. Ale pochybujeme, že to bude tím.
Rozvody jsme zatím neposunovali zpátky. Navíc se nám zdá, že je to teď spávně. Dva písty jsou v horní úvrati a dva v dolní. Plus ventily na pravém válci byly ve "střihu"

Nevíte, jak se číslují válce? Chceme se zaměřit hlavně na ten válec, který měl nízké tlaky (7) .

Hezký den všem. :-)

P.S. Myslíš si, že by ty nízké tlaky mohly být způsobeny překočením řemene?
Xantie I Break 1.8 8v 74kW
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od PaM »

Citroen na dýzlech čísluje válce tak, že (1) je na straně převodovky ( setrvačníku ) a (4) je u rozvodů. Jak to mají na benzínu nevím. Řekl bych, že benzín to bude mít stejné, proto že u 3V6 je válec (1) v první řadě na straně u spojky a válec (6) v druhé řadě na straně u rozvodů
Obrázek
Pet13
Příspěvky: 14
Registrován: pát 02. pro 2011 11:19:51

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od Pet13 »

Aha, díky, asi to bude stejné.
A nějaký nápad, čím by mohly být nízké tlaky, když to není ventily?
Ještě jeden dotaz k té řemenici. O kolik se tak může hnout?
Já jsem to měl (mám) mimo o 6 zubů, což se mi zdá celkem hodně.

Měj te se, P.
Xantie I Break 1.8 8v 74kW
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Je to francouzká specialita, citroen, peugeot a renault počítají válce vždy od spojky k rozvodu. První je vždy u spojky. Nízké tlaky ti můžou způsobovat taky nefunkční pístní kroužky. Poznáš to tak, že odměříš kompresní tlaky ve válcí a při druhé,měření do válce nastříkneš injekční stříkačkou motorový olej, cca pár kubíků, aby se rozlil po vrchu pístu a natekl mezi píst a stěnu vložky. Pokud ti tlaky narostou tak máš buďto ,,zalepené kroužky,, to se stává když někdo špatně mění olej a filtry, nebo někdo motor upekl a kroužky jsou vyhřáté, nepruží, tím pádem ani netěsní anebo jsou již tak opotřebené že jejich síla nestačí na dopružení ke stěně válce. Zalepené kroužky se dají ještě občas uvolnit, nalitím pertoleje do válců přes noc a ráno se vymění olej s filtrem. Jak půrotéká petrolín mezi válcem a vložkou, tak uvolní karbon za který kroužek drží a vypláchne jej.Jinak když se to protočí řemenice, měl bys mít možnost dočasovat klikovku podle setrváku, hodně motorů zde má kontrolní rysku se stupnicí na kontrolu časování zapalování. Nula se kryje s absolutní nulou motoru. Řemenice se na dvouhmotě může protočit v gumě klidně o jakýkoliv počet stupňů (zubů) je to dáno tím, že střed je na klínku (na tvrdo) a pokud se cokoliv zakousne na vnějším řemenu a ten neproklouzne tak stará řemenice se prostě protočí v gumě.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od PaM »

Nechápu sled tvojí činnosti ( Pet13). Psal sem ti hned na začátku že by mohla být pohnutá řemenice... Rozumné by bylo vzít tvoji řemenici, zajít do obchodu a porovnat to s řemenicí novou. Sesadíš to drážkou pro pero na klice a hned vidíš jestli ty aretační otvory jsou nebo nejsou posunuté a o kolik... Bych asi vyřešil tu jistotu s řemenicí :idea: a pak pokračoval v hledání ... než se tu doptávat o kolik by to asi mohlo být, jestli je to možné atd.
Obrázek
Pet13
Příspěvky: 14
Registrován: pát 02. pro 2011 11:19:51

Re: Vysoké emise - přeskočené rozvody?

Příspěvek od Pet13 »

Ahoj,

Díky moc za rady.
Na řemenici určitě dojde. Ale můj prvotní probém byly nízké tlaky ve válcích a vysoké emise.
Takže jsem začal rozebírat motor, přičemž jsem zjistil posunutí té řemenice.
Nepředpokládám, že by za to mohlo toto posunutí řemenice. Nebo snad ano?

Hezký den všem.
Xantie I Break 1.8 8v 74kW
Odpovědět