Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Technik »

Zdravíčko přeji,

je prosím, nějaká potíž při výměně těsnění vany a víka ventilů? Mezi výměnami oleje již musím cca 2x - 3x dolévat olej. Což je vážně dost. S autem jsem byl na rampě a vana obsáklá a potečená, víko také. Kolem turba bylo sice taky mastno, ale tam nevím, jestli nějaká hadice nebo to teče z pod víka a stíká po motoru. Každopádně to je extrém a chtěl bych to řešit.

PS: Do vody mi olej nejde, voda do oleje taky ne. Motor olej také nespaluje.


Díky za každou radu a postřeh
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Derby-Senda »

já sem vanu těsnil červeným silikonem a drží už rok a že motor olej nebere pochybuju turbo si určitě něco vezme
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Technik »

A to jsi těsnil jako jak? Normálně sundat vanu nebo jen objel dokola, ať tomu správně rozumím. Bo na to jsou i těsnění, který jen vyměníš, ne?

Pokud si turbo něco veme, tak toho asi nebude moc. Kdyby žralo moc oleje, tak to zákonitě musí jít poznat za výfukem, nebo se mýlím? Když tak mě oprav. :-)
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Derby-Senda »

musel sem vanu měnit takže sundat očistit nanést silikon nejaký patlání okolo bych nedělal víko bych klidně přetěsnil také silikonem klasický těsnění nepoužívám

já na olej najezdím 20 tis. a bez dolívání to vezme asi pul litru řeklbych že to je normální
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Kapitán »

Jo,jo červenej silikon na motory.Na stopáté jsem tak dělal a s výjímkou palivového čerpadla neukápla ani kapka.Pořádně očistit ,nanést a přišroubovat.Na Xantě nwn jak to je,ale na shade se to nesmělo dotáhnou moc ,pak se víko prohnulo a teklo to o5.
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Technik »

Derby-Senda píše:já na olej najezdím 20 tis. a bez dolívání to vezme asi pul litru řeklbych že to je normální


Mě na tuto vzdálenost ubyde tak 2 litry. :shock:
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Mgy
Příspěvky: 36
Registrován: ned 26. čer 2011 13:05:51
Bydliště: 281552323
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Mgy »

2 litry na 20000 není zas nějak moc. Třeba Oktávka 2.0 TDI má psanou spotřebu oleje 1l na 10000. ZX 1.4 (najeto 168 000) nám dokonce bere asi litr na 2000km a není cítit po oleji ani olej nikde neteče :)
Xantia Activa 2.0 TCT 1996
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Technik »

huh :shock:
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od PaM »

Pokud auto odstavíš a do druhého dne máš pod autem obrovskej flek motorového olej, řeš to, pokud ale tam bude jedna kapka, asi bych se na to vy... a nejspíš ti olej spaluje vyběhaný motor.

tady máš Maximální dovolené spotřeby oleje přímo od Citroena pro Xantii a pod.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna těsnění (víko ventilů, vana)

Příspěvek od Technik »

Tak pak to asi bude v normě. Podle toho popisu z citronu. Teď se koukám do papírů (co si vedu pro přehled), kdy jsem dolíval, měnil apod. a vychází mi, že cca co 4000 - 5000 km mi zmizí hladina z maxima na minimum. :? Ale louži pod autem jsem jakože zatím ještě neviděl. Akorát mám motor nasáklej od hlavy k patě. :?

A pokud se správně dívám, u 1,9TD s klimou je min ~ max 1,3l. Je to tak?
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Odpovědět