problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží otáčky

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

U tvé xantie je čerpadlo hodně špatně slyšet, bude to tím že citroen si dal práci s jeho odhlučněním. jako první bys měl zkusit, zda při pokusu o startování hází jiskru na svíčky, jako druhé, jestli je tlak v palivové liště. Rozsvícení kontrolek ale indikuje spíše závadu v elektroinstalaci. Zkontroloval bych proto překostření nejen ke karoserii ale i k převodovce, obojí hledej u a pod baterií. Pokud máš klávesnicový imo, funguje normálně??
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
TH23
Příspěvky: 3
Registrován: úte 22. kvě 2012 20:47:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od TH23 »

Mockrát děkuji za rychlou odpověď.
Jak mám zkontrolovat ten tlak v palivové liště (respektive co to je ... jak říkám, jsem amatér)? Kostru také zkontroluji a uvidím. Jinak IMO mám a funguje dobře ... i když včera se mi vlastně stalo, že při otočení klíčku se vůbec nerozsvítil. Při opětovném otočení ale fungoval normálně. Děkuji
Xantia 2.0i 16V, 96
TH23
Příspěvky: 3
Registrován: úte 22. kvě 2012 20:47:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od TH23 »

Tak jsem se do toho dnes pustil, ale neměl jsem pořádé nářadí, takže to extra nedopadlo. U svíček jsem proměřil, že na ně jde napětí, ale jiskru jsem zkontrolovat nemohl, protože svíčky nešly za boha vyšroubovat. Našel jsem i palivovou lištu - tedy pokud je to ta černá lišta nad sáním a vstřiky. Netuším ale jak to otestovat, tak jsem do toho raději nehrabal. Jen jsem proměřil, že na vstřiky jde taky napětí. Dál jsem zkontroloval všechny pojistky a spínání řídicí jednotky (+ toho dvojtýho relé, co je u ní). Zem na převodovku jsem nenašel, respektive se mi nepodařilo vyndat baterii bez potřebného klíče :roll: . Přijde mi ale, že neteče benzín do motoru (čerpadlo jsem poslouchal a vrčí). Taky jsem bádal nad tím IMO a když se pokouším startovat, tak se auto chová stejně jako kdybych neodkódoval (mimo toho protivnýho pískání :-) ), tak mě napadlo, jestli vážně není závada v něm. Na venek se ale chová normálně - alespoň myslím, nikdy jsem ho moc nezkoumal. Je nějaký postup, jak ho otestovat? A co vlastně IMO odpojuje, respektive spojuje / spouští po zadání kódu? Nebo ještě k tomu přívodu paliva...nemohl se třeba ucpat palivový filtr? Děkuji
Xantia 2.0i 16V, 96
Fucky
Příspěvky: 2
Registrován: pát 29. čer 2012 23:57:37

ztráta výkonu 1,8

Příspěvek od Fucky »

zdravim, potřeboval bych poradit, mám 1,8 benzín, 95 rok, po pár km auto ztratí výkon a jede na 3 válce a z prostoru nad zadními koly se začne kouřit jak když auto hoří, děkuji za radu
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

trochu povrchní, budeš muset kouknout, co ti tam hulí, třeba je to ucpaný poslední díl výfuku a hulí ti to ven nějakou prasklinou, může to být cokoliv.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Fucky
Příspěvky: 2
Registrován: pát 29. čer 2012 23:57:37

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od Fucky »

kouří to z prostoru pod kufrem, jak když se něco pálí, výfuk to rozhodně není, dno kufru je rožhavené, disky kol jsou studené, nepřišel jsem na to odkud to je, hydraulické koule jsou též studené (levá teplejší ale nehoří) po vypnutí motoru to kouří tak 5 - 10 minut než to přestane
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: ztráta výkonu

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Jestli ti to jede na tři, může ti hořet palivo v posledním díle výfuku, chtělo by to někde zvednout, lehnout na zam pod zadek a nastatovat, přitom hlídat teplotu posledního dílu, pokud je vysypaný kat, mohlo by se to takhle chovat :roll:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
KRMATOR
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. srp 2012 15:30:37
Kontaktovat uživatele:

prásk,chcíp a amen 1,8 16V

Příspěvek od KRMATOR »

zdarec lidi,
mám xantii r.v. 1998 1.8i 16v najeto 150 000.Dnes si to vyjedu za zábavou,ale po 500 metrech mi v ní něco prasklo(řekl bych ,že jsem to slyšel někde pod autem nebo vzadu,ale nejsem si jistej) a auto chcíplo a konec.Baterka točí,ale motor nenaskočí.Co může takhle vyřadit auto z provozu?
citroen xantia 1.8i 16v. rv1998
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: prásk,chcíp a amen

Příspěvek od milda67 »

rozvoďák ?
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
KRMATOR
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. srp 2012 15:30:37
Kontaktovat uživatele:

Re: prásk,chcíp a amen

Příspěvek od KRMATOR »

no vepředu bych řekl,že to je beze změny-řemen je tam,kde byl před jízdou :-D Ale jsem fakt laik.A navíc-určitě by mi rozvoďák vyřadil xantii?Myslím to tak,že by nešla nakopnout?
citroen xantia 1.8i 16v. rv1998
Odpovědět