problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží otáčky
Re: Xantia zvoni, netahne
Ono to není přidření ve smyslu přidření jako mechanická závada, ve skutečnosti stačí potom hydra vyndat, namočit do nafty, petroleje aby v nich povolil usazený karbon a znovu je rozhýbat. Pokud jsou hydra rozdělávací, je to pak paráda, po vyčištění jsou opět funkční akorát to první nastartování, než se natlakujou, to je hrůza
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Xantia zvoni, netahne
No zni to hruzostrasne Kdyz jsem mivala stodvacu, tak tam kazdej opravilo vse i kdyz tomu vubec nerozumel, stacilo par veci, pripadne se prehodil celej motor behem chvilky, to mne bavilo se v tom stourat, ale na xantii uz odvahu nemam.. Kazdopadne na olej pujde co nevidet, moc na tom nalitano neni, ale jeden nikdy nevi..
Xantia X16C, 1.8 i 16v, r.v. 96
Re: Xantia zvoni, netahne
Ono je to dnes v olejích, když si pročteš jejich vlastnosti, zjistíš že jsou sice o proti starým typům olejů ,,blbuvzdorné,, ale většina výrobců doporučuje nájezd 15 tisíc km na jednu nápň nebo časový limit jeden rok. Vůbec už nechápu novou módu prodejců a oficiálních zastoupení v ohledu k olejům, takzvaný systém LONG,výměny po 30tisících. Je to systematické zabíjení těch motorů.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: ned 26. čer 2011 16:26:19
- Bydliště: 220002894
- Kontaktovat uživatele:
Re: Xantia zvoni, netahne
Čert: Long nelong, olej měním po 10t km:-) Jen ať si motor pochutná na novém olejíčku a nemá pak náladu nějak kravnout:-)
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=575" onclick="window.open(this.href);return false;
problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží otáčky
Ahoj, už asi rok a půl mně trápí tyhle problémy - popíšu to jako 3 druhy, ale myslím že to je jedna věc, nebo aspoň spolu souvisí. Začalo to po výměně spojky v servisu.
1) po nastartování motor hned zhasne, musím vždy přidat více plynu tak na 3 sekundy, pak až můžu plyn. pedál pustit a motor se udrží v chodu na volnoběh
2) často mi na křižovatce zhasne motor, stane se to občas i v zatáčce, většinou při jízdě z kopce. Nejčastěji ráno po odjezdu z parkoviště, když dojedu ke křižovatce z kopce, motor většinou chcípne. Nepomůže ani sešlápnout spojku, pomáhám si přidáváním plynu na neutrál
3)toto je nejhorší závada: auto znenadání nejde nastartovat, resp. startér se točí jak má, ale motor nechytne. Řeším to roztlačením. Divné ale je, že jsou období kdy se to děje častěji a pak je třeba půl roku pokoj a auto startuje jak má. Teď mi to zas začalo dělat v srpnu a od té doby už jsem 3x roztlačoval. Zdá se že pomůže auto nechat odstát: např. přijedu večer k baráku (10min před tím jsem musel tlačit), zhasnu motor, zkusím znovu nastartovat ale už to nechytne. Tak jdu domů a ráno auto nastartuje jak má.
Závadu zkoušeli odstranit v servise, ale nepodařilo se. Zkoušeli experimentovat s regulací plynu (lanko), měnili mi cívku na hlavě motoru, dal jsem nový svíčky, nic z toho nepomohlo. Nechal jsem si proměřit batrii jestli nemá podpětí, ale je ok. Uvažoval jsem že by to mohl být problém s elektrikou, ukostřením, atd. ale nikdo mi neporadil jak to ověřit.
Měl by někdo nápad co by to mohlo být a případně jak to ověřit? Díky
1) po nastartování motor hned zhasne, musím vždy přidat více plynu tak na 3 sekundy, pak až můžu plyn. pedál pustit a motor se udrží v chodu na volnoběh
2) často mi na křižovatce zhasne motor, stane se to občas i v zatáčce, většinou při jízdě z kopce. Nejčastěji ráno po odjezdu z parkoviště, když dojedu ke křižovatce z kopce, motor většinou chcípne. Nepomůže ani sešlápnout spojku, pomáhám si přidáváním plynu na neutrál
3)toto je nejhorší závada: auto znenadání nejde nastartovat, resp. startér se točí jak má, ale motor nechytne. Řeším to roztlačením. Divné ale je, že jsou období kdy se to děje častěji a pak je třeba půl roku pokoj a auto startuje jak má. Teď mi to zas začalo dělat v srpnu a od té doby už jsem 3x roztlačoval. Zdá se že pomůže auto nechat odstát: např. přijedu večer k baráku (10min před tím jsem musel tlačit), zhasnu motor, zkusím znovu nastartovat ale už to nechytne. Tak jdu domů a ráno auto nastartuje jak má.
Závadu zkoušeli odstranit v servise, ale nepodařilo se. Zkoušeli experimentovat s regulací plynu (lanko), měnili mi cívku na hlavě motoru, dal jsem nový svíčky, nic z toho nepomohlo. Nechal jsem si proměřit batrii jestli nemá podpětí, ale je ok. Uvažoval jsem že by to mohl být problém s elektrikou, ukostřením, atd. ale nikdo mi neporadil jak to ověřit.
Měl by někdo nápad co by to mohlo být a případně jak to ověřit? Díky
Xantia 1,8i 16V 1997 (X1), najeto 190.000 km. Jsem laik
Re: Motor zhasíná + občas nejde nastartovat
V podstatě jsi odpověděl sám sobě, ,,začalo to po výměně spojky ,, Co všechno jde ven když se dělá spojka?? V první řadě poloosy a převodovka, pak baterie. A právě na převodovce je uložené vedení od čidel a řízení motoru, navíc je na převodovku kostřená silová zem pro startování. Hledal bych přesně tam. Proměřil kostření, blok motoru s převodovkou-mínus baterie-karoserie. Nad převodovkou je taky pár konektorů, zasloužily by pročistit, zakonzervovat a pořádně procvakat.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Motor zhasíná + občas nejde nastartovat
Díky, zkusím to uzemnění startování, jestli ho najdu ...
Xantia 1,8i 16V 1997 (X1), najeto 190.000 km. Jsem laik
Re: Motor zhasíná + občas nejde nastartovat
No ja bych zkusil čidlo podtlaku sani bud zknontroluj jestli je zapojenej konektor a nebo napoj diag a zkontroluj jestli funguje spravne. Kdyby se ti ta chyba neoběvovala jen sporadicky ale pořad tak bych na to čidlo dal ruku do ohne takhle to ber jen jako myslenku u ktere bych začal ja.
Re: Motor zhasíná + občas nejde nastartovat
Dříve se mi tohle stávalo, když jsem vyjížděl nádrž až do rezervy. Pokud je tam opravdu málo benzínu, může se to chovat přesně takhle.
Xantia 1.8 74kW rv 93 LPG
Re: Motor zhasíná + občas nejde nastartovat
Edit: odstraněna citace předchozího příspěvku
Rezerva je posledních 5L do 65? Koukal jsem že minulý týden jsem tankoval 61L, ale už v pondělí jsem nemohl nastartovat (se skoro plnou nádrží). Mohlo by to mít setrvačný efekt?
Rezerva je posledních 5L do 65? Koukal jsem že minulý týden jsem tankoval 61L, ale už v pondělí jsem nemohl nastartovat (se skoro plnou nádrží). Mohlo by to mít setrvačný efekt?
Xantia 1,8i 16V 1997 (X1), najeto 190.000 km. Jsem laik