problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží otáčky

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Misak23
Příspěvky: 4
Registrován: sob 06. srp 2011 22:04:27
Kontaktovat uživatele:

Nestartuje 1,8 16V

Příspěvek od Misak23 »

Zdravim všechny,potřebuju poradit,mám xantii 1.8 16v (81kw) z ničeho nic mi začala chcípat na volnoběh a čím dál častějš.Na roztlačení chytla jinak přez klíček ne,teď mi stojí před barákem a nevím si stím rady.v citroenu mi to napojili na počítač a prej mi odešlo čidlo na bohatost směsi nebo ventil volnoběhu,obě jsem vyměnil a nic.Dal jsem i nové svíčky.Zkoušel jsem proměřit zkoušečkou konektor který je napojen do té lišty (cívky) na svíčky a do jednoho ze čtyř kabelů jde proud tak nevím jesli je to v pořádku že jde jen do jednoho.Můžete mi prosím poradit čím by to mohlo být?????kde mám hledat atd.????děkuji
Xantia 1.8 16v (81kw) r.v 1996
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Čidlo na bohatost, co to je za pojem???? Musíš být konkrétnější!!! Podle mne ti spíše začalo zlobit čidlo teploty pro počítač a ten ti posílá příkaz pro moc bohatou směs, kterou to nechce zapálit anebo ti začal odcházet snímač polohy klikovky. Ono s diagnostikou se musí umět, ale tyhle věci se dají dělat snad i lépe bez diagnostiky. Začni tím, že vyndáš svíčky a nacvakej je do zapalovacích kabelů, polož na motor a pomocník ti dlouze zatočí motorem. Pokud nad otvory svíček uvidíš jak letí ven bílé sloupy benzínu a na svíčkách přeskakují jiskry, dej jiné čidlo teploty pro počítač. Pokud to bude bez jisker začal bych kontrolou snímače polohy klikovky, tvarovačem jiskry, pokud je, a překontroloval bych všecny konektory v motorovém prostoru.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
Misak23
Příspěvky: 4
Registrován: sob 06. srp 2011 22:04:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od Misak23 »

Měnil jsem teplotní čidlo na bloku motoru s tím zeleným kroužkem,našel jsem to ještě na starém foru,to nepomohlo,ještě jsem vyměnil nějaké čidlo co mi bylo právě řečeno v tom servisu údajně je na bohatost směsi,nevím jak se to menuje jestli karburátor???jsou tam 2 čidla a z boku ventil volnoběhu ten je seklej a nefunguje,měl jsem ho vyndanej.Shusím to s tou lištou jak jsi řikal.Kde najdu to čidlo otáček klikové hřídele??problém je že je uplně upuštěná a ani si pod ní nevlezu.
Xantia 1.8 16v (81kw) r.v 1996
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Pod auto nemusíš, to co myslíš že je karburátor, bude nejspíše těleso klapky, se snímačem polohy otevření klapky a pak bys tam měl být obtokový ventil volnoběhu, ten pouští vzduch do sání pro volnoběžný režim a sytič. V tvém případe už nemíchá směs zplynovač, jinak řečeno karburátor, ale míchá se vysokotlakým vstřikováním do prostoru před sací ventil. No vysokotlakým, krása, ale je to pouze něco kolem 3atmosfér :-D do proudu nasávaného vzduchu.Pokud je obtokový ventil nepohyblivý, je to možná příčina tvých problémů, dokonce se to tomu dost podobá. dej sem fotku prostoru okolo klapky a toho ventilu :-d :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od Kapitán »

Čidlo otáček.kl.hřídele je někde na spoji motor-převodovka (snímá ze setrváku) a konektor je na hlavě z boku (je to celé černé) .
Mazda Premacy2,0 DiTD ; P106 1,1i 40kW ; C4 1,6-16V HDI 66kw
Uživatelský avatar
Misak23
Příspěvky: 4
Registrován: sob 06. srp 2011 22:04:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od Misak23 »

Ten ventil volnoběhu jsem vzal ke známímu do servisu vzal za něj a řek že je v čudu že se musí volně hejbat a tohle je seklé.Koupil jsem z vrakoviště jiné ale z Peugeota 406 ten samí motor,bylo o maličko delší ale skusil jsem to a chytla ale volnoběh byl na 2000 ot/min a na podruhé už to nechytlo.Ještě abych nezapoměl začalo to tak před půl rokem když mi začala problikávat kontrolka to oranžové K a za čas to při prudké akceleraci kolem 3000 ot/min stratila víkon a pak se zase chytla,toto se dělo čím dál tím častějš až přestala jezdit.Na roztlačení chytla když mě nechala na benzíně ale přes klíček ne,pak ještě jednou a pak už jsem to nezkoušel roztlačit.Ten známí mi řek že je sice ten ventil včudu ale nemá to na to vliv že nestartuje.Skusím se na to o víkend podívat.Ten ventil stojí kolem 4000 tis .... :x :x sem koukal.jen aby to bylo tím.
Xantia 1.8 16v (81kw) r.v 1996
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Takže defakto se ti sešky minimálně dvě závady, ventil a ještě něco. To druhé by mohl být snímač polohy klikovky, nasvědčuje k tomu ,,startování tlačením,, .Tyhle akce jsou průseroidní, jakmile se na autě vyskytne závada a nezačne se řešit tak v okamžiku kdy se potká s druhou, je to průšvih. Zkus původní ventil napnit petrákem nebo uvolňovačem a po dni ho zkus rozhýbat. je možné že je pouze seklý na prachu s olejem a karbonem. ten ventil z pežouta ti pouští moc vzduchu, proto ty 2000otáček.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
markiz-k
Příspěvky: 4
Registrován: sob 20. srp 2011 13:45:24
Kontaktovat uživatele:

Xantia zvoni, netahne 1,8 16V

Příspěvek od markiz-k »

Zdravim,

po zkusenosti z puvodniho fora (poradny) se obracim s prosbou o radu opet sem.

Mam benzinovou Xantii (viz podpis), ale od posledniho vyletu cca 750km se neco deje. Pri seslapnuti plynu, taky pri rychlosti vyssi nez 90km/h smrdi uvnitr jakoby spatne spalovany benzin, prijde mi ze o neco min tahne a taky se hlavne z motoru ozyva divny zvuk, jakoby kovove cvakani az zvoneni. Taky mi prijde ze o dost vic zere.
Za tepla startuje tak napodruhe, nekdy napotreti - chytne, jenze nedrzi volnobeh a chcipne. Kdyz je chladno, startuje na brnkunti.
Ale abych se vratila k tomu zvuku - vydava ho stale, cca minutu po nastartovani sebou i divne skube, jakoby jela na 3 valce a dela solidni rachot. Po te minute se uklidni, ovsem zvuk je slyset stale, dokonce i za jizdy a je jedno pri kolika otackach.
Druhy uzivatel auta tvrdi, ze tahne porad stejne, ale kdyz ji do mirnyho, opravdu mirnyho stoupani musim tlacit i ocima, abych nemusela podrazovat na 4 tak je neco spatne (ne, nevazim 2 metraky, mam asi 55 kilo :D ). Mozna tomu prispelo i to, ze ji honi za studena a slape ji po krku, bohuzel domluvy nezabiraji :cry:

Nenapada nekoho, cim to muze byt? Tady v okoli totiz bohuzel nevim o nikom, kdo by se dobrovolne hrabal v citronu, vsichni se ho snad boji - pokud tedy mate nekdo tip na dobryho servisaka kolem Brna, Blanska, dejte mi prosim taky vedet. Nejde mi o podvozek (to jezdim do Brna :)), ale o motorovou stranku vozu.
Xantia X16C, 1.8 i 16v, r.v. 96
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia zvoni, netahne

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Šupajdi k Pamovi ať si ji poslechne. Eventuelně jestli máš možnost nechat někde změřit tlaky. Každopádně šlapat na krk šestnáctiventilu za studena, to se opravdu nedělá. Nebo ještě zkus nahrát zvuk motoru na audio a uložit ho na nějaké úložiště, a dát sem link ke stažení.Doufám že jste neuhlídali olej????
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
Franky
Příspěvky: 34
Registrován: stř 10. srp 2011 19:31:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje,pomozte.

Příspěvek od Franky »

Zdravim. Tak jsme se domluvili a Xantie zase jezdi. Problem byl v puvodni LPG vestavbe (proste jen ve spravnou chvili prestaly fungovat vstriky) :evil: . Po kompletni demontazi (LPG nepouzivano) a oprave elektroinstalace je vse OK. Pro Certa: Misak 23 je muj novy soused v ulici. Jak jsi to vedel? :lol:
Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Odpovědět