Stránka 3 z 5

špatné startování při zahřátém motoru 1,9TD

Napsal: ned 27. kvě 2012 10:11:11
od levty
Ahoj!Mám Citroen Xantia 1.9TD r.v.1997
Studený motor chytne na poprvé,ale jak mile ujedu pár kilometrů a motor se zahřeje,tak mám velký problém nastartovat a když vyřadím aniž bych po vyřazení přidal plyn,tak mi motor chcípne.
Už jsem to měl ve třech servisech a nic.Seštelovali mi čerpadlo a stále nestertuje.
Prý by to mohl být špatní díl čerpadla,který se zahřívá je to ten jak na něj vede drát žhavení.
Můžete mi prosím někdo poradit co s tím?A jestli je to čerpadlem,tak kde bych sehnel jiné za rozumnou cenu,klidně starší,ale funkční?Je to čerpadlo BOSH č.96272028800574
Předem všem moc děkuji za rady a za pomoc už si nevím rady a nerad bych auto prodával.

Re: špatné startování při zahřátém motoru

Napsal: úte 29. kvě 2012 14:03:33
od filo
Ze teply TurboD blbe startuje je bezny, dela mi to taky. Vysvetleni co jsem dostal je v tom, ze je vybehany cerpadlo a jak se ohreje, hlave se trochu roztahne, vule se zvetsi a tlaky se snizi a pak to blbe prasi... Reseni - repase cerpadla, coz je obvykle ekonomicky nesmysl vzhledem k hodnote vozu,

Mozna by to zlepsila vymena trysek vstrikovacu... jestli stavajici jen kapou a ne prasi...

Ze to na volnobeh chcipne se mi stavalo taky, IMHO je v haji regulace volnobeznych otacek a nastaveny otacky na cerpadle jsou malo.... taky mi to obcas delalo, podtlakova regulace a solenoidy jsou u me v haji, volnobezny otacky jsu porad "letni" v tuhuch mrazech tomu vetsinou musim po nastartovani chvili pomoct rucne pridrzenim plynu... Kdysi mi to poladil nejaky pan v Praze na Proseku a pak uz mito za jizdy na volnobeh nikdy nechciplo...

Honza

Re: špatné startování při zahřátém motoru

Napsal: úte 29. kvě 2012 21:55:01
od pepe276
Přesně, jak psal filo, máš vyběhanou vstřikovací hlavu čerpadla. Sežeň si jinou dobrou, aby měla průměr toho pístku v hlavě stejný(9,10, 11, popř. 12 mm), případně větší, než ta tvoje vyběhaná. Měla by na to jít za jakéhokoliv jiného rotačního čerpadla Bosch. Asi budeš mít 9, nebo max. 10 mm. Pak si jí buď vyměň, nebo pokud si na to netroufáš, tak si to někde nech udělat. Do té doby než jí vyměníš, s sebou v autě měj láhev s vodou a vždycky, před startováním teplého motoru ji polej, tím se ochladí a nastartuješ to. Taky jsem to tak měl, teď tam mám hlavu z TDi a šlape jako hodinky. Aby se ti nová hlava nevyběhala, tak dávej na nádrž nafty 1 litr kvalitního oleje do benzínu u 2taktů třeba Mogul TS(ne M2T, to není olej, ale sra*ka!). Namaže to čerpadlo a shoří beze zbytku a hlava čerpadla ti pak vydrží na věky. Poradilo a potvrdilo mi to pár lidí, co dělají čerpadla.

Re: špatné startování při zahřátém motoru

Napsal: stř 30. kvě 2012 6:46:05
od levty
pepe276 píše:Přesně, jak psal filo, máš vyběhanou vstřikovací hlavu čerpadla. Sežeň si jinou dobrou, aby měla průměr toho pístku v hlavě stejný(9,10, 11, popř. 12 mm), případně větší, než ta tvoje vyběhaná. Měla by na to jít za jakéhokoliv jiného rotačního čerpadla Bosch. Asi budeš mít 9, nebo max. 10 mm. Pak si jí buď vyměň, nebo pokud si na to netroufáš, tak si to někde nech udělat. Do té doby než jí vyměníš, s sebou v autě měj láhev s vodou a vždycky, před startováním teplého motoru ji polej, tím se ochladí a nastartuješ to. Taky jsem to tak měl, teď tam mám hlavu z TDi a šlape jako hodinky. Aby se ti nová hlava nevyběhala, tak dávej na nádrž nafty 1 litr kvalitního oleje do benzínu u 2taktů třeba Mogul TS(ne M2T, to není olej, ale sra*ka!). Namaže to čerpadlo a shoří beze zbytku a hlava čerpadla ti pak vydrží na věky. Poradilo a potvrdilo mi to pár lidí, co dělají čerpadla.

levty píše:Ahoj!Mám Citroen Xantia 1.9TD r.v.1997
Studený motor chytne na poprvé,ale jak mile ujedu pár kilometrů a motor se zahřeje,tak mám velký problém nastartovat a když vyřadím aniž bych po vyřazení přidal plyn,tak mi motor chcípne.
Už jsem to měl ve třech servisech a nic.Seštelovali mi čerpadlo a stále nestertuje.
Prý by to mohl být špatní díl čerpadla,který se zahřívá je to ten jak na něj vede drát žhavení.
Můžete mi prosím někdo poradit co s tím?A jestli je to čerpadlem,tak kde bych sehnel jiné za rozumnou cenu,klidně starší,ale funkční?Je to čerpadlo BOSH č.96272028800574
Předem všem moc děkuji za rady a za pomoc už si nevím rady a nerad bych auto prodával.

Moc vám děkuji.Zkusím si tedy sehnat novou hlavu čerpadla a snad to bude chodit.

dlouho točí než chytne-1,9TD

Napsal: stř 27. čer 2012 7:57:43
od Honzíno
dobrej mam Xantiji 1.9 TD mam problémy se startama někdy chytne vcelku dobře a někdy musím točit a točit... majitel předemnou ladil čerpadlo když ji šlapnu tak za mnou není pomale vidět.. kde má schovaný ventil proti padání nafty?

Re: dlouho točí než chitne

Napsal: čtv 28. čer 2012 11:29:50
od Libor46
Někde už sem to tady řešil i já, je to někde v archivu, ale nemůžu to najít.
Udělal sem to jednoduše. Kamarád mi sehnal benzinové čerpadlo in-line (na hadici, tlačí asi 0,3bar) a tu sem pak napojil na relé žhavení. To znamená, že po otočení klíčku a po dobu žhavení se tlačí nafta do čerpadla a po dožhavení je in-line v nečinnosti.
:P

Re: dlouho točí než chitne

Napsal: stř 25. črc 2012 23:44:12
od Honzíno
to sice pomůže ale original startoval v pořádku bez čerpadla! chci najít závadu a odstranit ji... ;) neobcházet :)

Re: dlouho točí než chitne

Napsal: čtv 26. črc 2012 9:57:09
od ČERT_z_Bx
To že dlouho točí než chytne bude nejspíše tím že pootáčel celým čerpadlem jako celkem a nastavil moc velký předvstřik. Podívej se na přírubu čerpadla k rozvodům, asi tam uvidíš původní otlaky od matic, kde má, nebo mělo čerpadlo být natočené, můžeš si ho tam přibližně i vrátit sám. To že to hulí, je jasné, hrál si i s šroubem co nastavuje dávku paliva. Pokud máš ve svém okolí čerpadláře, vysvětlí ti jak to stáhnout, eventuelně mu to můžeš zadat jako práci.

Xantia nestartuje za studena-1,9D

Napsal: pon 01. říj 2012 14:50:49
od dzon
Zdravím mam voz xantia 1.9D rv 94. Pred troma mesiacmi sa vyskytol problen ked auto po cca 10hodinovom stati nechcelo nastartovat. Nastartovalo az po cca 30sekundovom tocenim, pocas tocenia motor palil ale nechytil az po case chytil ale hned z neho vysiel poriadny kudol dymu. Akonahle auto preslo co i len km hned chytalo na brnk ci studene ci zohriate. A tak som dal repasovat cerpadlo , obisiel origo filter aj s predhrevom lebo z take kus zalizovala nafta. Problem bol odstraneny ale objavil sa znova to iste znicoho nic nedavno neviete poradit cim by to teda mohlo byt? Pada nafta? Motor ma dobre tlaky , trisky su ok. Na danu problematiku som riesenie na tejto stranke nenasiel ak by niekto vedel poradit bol by osm vdacny. :roll:

Re: Xantia nestartuje za studena

Napsal: pon 01. říj 2012 15:22:18
od PaM
padá nafta, špatné žhaviče :idea: