Karosérie-výměna,opravy,úpravy,lak

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
matesMH
Příspěvky: 44
Registrován: ned 26. čer 2011 11:25:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od matesMH »

Jo jo, vítej do klubu :evil: Mám ten samej problém. Bohužel i Xantie reznou, každý auto má asi svoji achilovku a tam se tomu červenohnědýmu prevítu začne dařit
X1 break,r.v. 1995, 2.0 16V
Opel Zafira 1.8 16V,r.v.2003 modrá
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od pepe276 »

Pepi, nechci ti do toho kecat, ale s odrezovačem mám hodně špatný zkušenosti. Kdysi jsem měl Renaulta 9 a taky jsem orezlá místa nejdřív obrousil, pak opískoval, natřel odrezovačem a nakonec Body 969. Po nějakém čase jsem zjistil, že mi to pod barvou rezne dál. Takže znovu všechno dolů, obrousit, do čista opískovat a na to rovnou Body 969 a bylo po problémech, barva držela jako přibitá. Schválně jsem zkusil na starém orezlém lavoru obrousit ho, do čistého plechu otryskat a 1/2 jsem natřel odrezovačem a 1/2 ne. Celé jsem to natřel zase Bodyčkem a nechal venku na dešti stát v tom vodu. Po nějaké době jsem zjistil, že to, co bylo natřené odrezovačem, tak tam barva odrezla od plechu a to, kde jsem natíral rovnou na čistý plech, tak krásně drželo, jen barva trochu v té vodě jakoby vybledla, ale jinak ok. Odrezovač se tak jmenuje asi proto, že na něm ta barva pak od plechu úplně odrezne :D
Taky budu muset, ale asi až na jaře nějak opravit - asi vyvařit, přechod prahů do zadních podběhů, už mi to tam taky začíná reznout. Rozkuchám bráchovo starou shnilou Xantii, ať se podívám, jak to tam vypadá, ať vím, do čeho jdu. Jinak akorát pár drobných orezlinek dole v motorovém prostoru na různých rantlech, pár ťukanců od kamínků na haubně a vzadu pod kufrem-ale to je naštěstí vždy jen lehký povrchový rez.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
pepí
Příspěvky: 24
Registrován: pon 21. lis 2011 16:35:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od pepí »

Tak s tim odrezovačem jsi měl pravdu. Udělal jsem s nim všechno podle návodu a nechytla se mi na něj základovka, takže jí musim teď dostat dolu a znovu očistit. Jestli se to povede, tak to natřu rovnou základem bez odrezovače. Koupil jsem si hamerite rovnou na rez. Nebo se mám vyprdnout i na tu základovku a prát to rovnou na plech?
xantia break II 1998 1.9 td
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od pepe276 »

Nooo, zrovna tu Hammeritku mi lakýrníci na auto vůbec nedoporučovali, spíš se prý hodí na nějaké masivní železné předměty, které nevibrujou, jako vrata, plot, atd. Ale prý je to jen reklama, ve skutečnosti je to málo muziky za hodně peněz a jsou lepší barvy za méně peněz, které ale nemají tak pěknou reklamu. Antirezin taky nebrat. Co si pamatuju, tak chválili např. Alkyton, Formex a Body. A barvu dávat vždy na čistý odmaštěný plech bez rezu-mechanicky odstranit, žádný odrezovač!
Kdysi, ještě když jsem jezdil Favoritem, cca 10-15 let zpět, jsem hodně chodil na škodovácký Techweb a tady se o Hammeritu a tak dost diskutovalo, viz:
http://skoda.panda.cz/forum/search.php? ... mit=Hledat
Moc ho tu nechválili, ale pročti si to a udělej si o tom vlastní názor. Hodně zajímavý byl článek, který byl zaměřený na natírání, barvy a vše kolem, ale nemůžu ho tu teď nikde najít.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Luboš X
Příspěvky: 17
Registrován: pát 22. črc 2011 18:00:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od Luboš X »

zdar, jste na tom ještě dobře, když máte co brousit, odrezovat, natírat...já mám vzadu vlevo nárazník, pak nad ním nic, zbytky laku a pak teprve rezavej blatník :evil: jo abych nezapoměl - puchýřky až nahoru pod sklo, začlo to tak nenápadně jedním puchýřem, ale pak to šlo dost rychle dál, s tím už se asi nic vymyslet nedá, jen novej blatník. Horší je, že nikde nemůžu najít, za kolik se dá koupit. předních blatníků je dost a dost, ale zadní se snad ani nevyrábí. ptal jsem se jednoho karosáře, tak po chvíli hledání v katalozích prohlásil, že jedině originál citroen a cenu odhadnul na 6 tisíc jen za plech, k tomu práce, lak...
nevím, jestli není lepší dát z auta, který už dojezdilo, než novej, někdo mi říkal, že nový plechy jsou jen nastříkaný základovou barvou, bez zinkování.

pokud jde o hammerite - mám dobrou zkušenost na plechový disky, před asi 10 lety jsem tím natíral disky na favoritu, dva přesně podle návodu (dvě silný vrstvy neředěnou barvou) a pak mi docházela, tak na další dva už jen jedna vrstva. auto jsem likvidoval před dvěma lety, dva disky vypadaly pořád stejně dobře, dva rezavý jak liška, před natíráním byly orezlý všechny zhruba stejně. ale špatná zkušenost na blatníku, ten si vesele rezavěl i pod hammeritem, jen to nebylo nějakej čas vidět.
X2 1,8i 16V kombi, LPG
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od PaM »

V diskuzích na netu jsou výborné zkušenosti s výrobky BRUNOX , např :
http://www.abprofitrade.eu/lang-cs/osta ... 400ml.html

http://www.conrad.cz/znacky/B/BRUNOX_FL_00.EPS
Obrázek
pepí
Příspěvky: 24
Registrován: pon 21. lis 2011 16:35:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Prorezlé zadní blatníky

Příspěvek od pepí »

Tak operace se zatim podařila, pacientka jezdí. Základovku jsem dostal dolu ředidlem a benzínem, znovu obrousil a díry zadělal eprosinem. Ten jsem nechal vytvrdnout, trochu přebrousil a natřel. Nevypadá to moc esteticky ale zimu blatníky snad přežijou. Až se na jaře udělá hezky tak ten eprosin dobrousim do ztracena a znovu přetřu. Podběhy a blatníky jsem na radu mechaniků vytřel tlumexem smýchanym s trochou vyjetého oleje rovnou na plech. Zatim to tam drží jak přibytý a díky oleji je barva pořád živá. Na jaře se uvidí jakej to bude mít úspěch. Jinak jsem koukal, že z korozí blatníků má problém dost xantíí kombíků kolem roku 98.
xantia break II 1998 1.9 td
Luboš X
Příspěvky: 17
Registrován: pát 22. črc 2011 18:00:21
Kontaktovat uživatele:

Karosérie-výměna,opravy,úpravy,lak

Příspěvek od Luboš X »

zdravím,

mám prorezlý levý zadní blatník (nad nárazníkem díra a rez je i na dalších místech, i těsně pod oknem), pravý začíná taky, po bližší prohlídce v dílně na zvedáku jsme dneska zjistili, že ani prahy už nemají před sebou dlouhý život, takže řeším otázku: vyřezat a opravovat oba blatníky a oba prahy a pak následně celý auto nastříkat (loupe se mi všude lak stejně jako buchtovi - starší jistě ví, o čem mluvím) nebo koupit celou zdravou karoserii, případně auto a přehodit motor a ostatní? co bude levnější a jednodušší? a co obnáší zapsání nové karoserie do techničáku? nebo celý auto zrušit? to se mi ale zase zdá škoda, je tam dva roky lpg, takže jezdí tak za 1,70 - 1,90 Kč/km

díky za názory
Luboš
X2 1,8i 16V kombi, LPG
bagrr
Příspěvky: 147
Registrován: ned 26. čer 2011 16:26:19
Bydliště: 220002894
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna karosérie?

Příspěvek od bagrr »

vzhledem k plynu bude jednodussi stavajici karoserii opravit, nez se pak babrat na uradech s papirovanim.. Protoze co vim tak u plynaku je to dvakrat tak slozity jak u obyc..
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=575" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
w-one
Příspěvky: 29
Registrován: úte 06. lis 2012 20:58:17
Kontaktovat uživatele:

Re: výměna karosérie?

Příspěvek od w-one »

Mám taky karoserii samý škrábanec, loupající se lak atd... Přemýšlím o opravě a přestřiku, ale kolik to tak stojí, komplet nástřik a má to vůbec cenu u auta za 30 tisíc?
Xantia II Berline, 2.0HDi 80kW - 2000 Exclusive
Odpovědět