Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
pavka
Příspěvky: 4
Registrován: ned 26. čer 2011 15:19:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od pavka »

Ahoj zkus Škoulu v Nebílovech.Kamarád k němu jezdí a nemůže si prý stěžovat.Já naštěstí s X nic neměl jen pár drobností co jsem si opravil sám takže žádnou zkušenost s nějakým servisem v Plzni nemám.
Citröen Xantia 2.0 HDI (66kw) break
mevi
Příspěvky: 142
Registrován: ned 26. čer 2011 14:22:28

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od mevi »

Jen stále svítí kontrolka ABS a bliká kontrolka na airbag. Nefunguje ventilátor topení a spínací skříňka je nějaká divná. Někdy i po vytažení klíče zůstává svítit kontrolka dobíjení. Někdy na ní stačí jen sáhnout prstem(na ten střed jak se tam strká klíč a kontrolka dobíjení se taky rozsvítí). Páčka na blinkry je v poloze pravé blinkry dobrá, ale při přepnutí na levé blinkry, blinkry nefungují. Taky v motoru pořád něco cvaká. Myslím si, že je to něco na ten podvozek, ale nevím to jistě.
Brzdové kotouče jsou úplně rezavé(asi jako Titanic) a výfuk taky nic moc.


Tak k těm tvejm zavadam:

Kontrolka ABS - pokud nemáš v blizkosti nikoho s lexii tak ve člankach najdeš navod na proměření čidel ABS ni c na tom neni

Kontrolka airbagu - s největší pravděpodobností oranžové konektory pod sedačkama

Větrák - u X1 zkoukni jestli jde vyhřívání zadního okna pokud ne chyba spinačky pokud okno funguje mrkni na uhliky

na projití STK stačí odpojit žarovky a na většině STKček si toho nevšimnou a pustí tě ale to musíš vědět ty jak tam u vas jestli kontrolujou rozsviceni kontrolek po otočeni kličku a nasledne zhasnuti

pačkublinkru a připadně spinačku si dej do poptavky na inzerci urcite ti ji nekdo rad za par korun prodá.

Cvakaní muže z motorového prostoru muže byt centralni koule. taky žadna velka investice

Jedine co jsi tu nenapsal je to jestli auto v provozni poloze pruži a nebo je tvrdé jako kámen. a pro jistotu jakou kapalinu jsi do te nadobky nalil. Jak psal Derby Senda tak jedine LHM .

Jo a u tveho auta je spojka mechanicka - Lankem

No nak snad si to tu přečteš at to nepišu zbytečně
kejkl
Příspěvky: 43
Registrován: ned 08. dub 2012 18:11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od kejkl »

Po delší době jsem opět zpět. Děkuji všem za rady a návody. Velkou pomocí mi bylo také nové i staré fórum.
Auto jsem začal dávat pomalu, ale jistě dohromady. Nejdříve proběhlo dolití LHM. Aby byl Pan Klobouk mezi ryskama, stačilo dolít půl litru. Následovala montáž bočního okna spolujezdce. Podle návodu z fóra v klidu práce na dvě hodiny. Když už jsem byl na straně spolujezdce, chtěl jsem se podívat na ten ventilátor topení. Větrák jsem vyndal a na zkoušku připojil, nastartoval motor a větrák mi málem vypadnul z ruky, jak se hned roztočil na maximum. Reagoval na všechny polohy ovladače, ale při pohnutí s kabelama vynechával. Dělal to ten silnej kabel vedle toho čtyřpinovýho(?). Byl tam nacvaknutej na volno a lehce očerněn. Stačilo kontakt očistit, přihnout, prostříknout a bylo opraveno. Dotaz - Je normální, že ventilátor topení běží jen s nastartovaným motorem?
Další byla na řadě výměna páčky blinkrů. Spodní kryt pod volantem šel sundat v pohodě( jen mě lehce překvapil svislý šroubek u páčky stěračů-dobrej chyták :) ). Horní kryt byl trošku oříšek. Jelikož jsem nechtěl sundavat volant, musel jsem udělat něco, z čeho teda radost nemám. Nůžkama na plech ho zespodu rozstříhnout, rozehnout a vytáhnout nahoru. Výměna páčky už byla proti tomu sranda. A to rozstříhnutí není po smontování vlastně ani vidět.
Kontrolka na airbag byla konektorama pod sedačkou. Stačilo je spájet.
Jelikož máme šikmý nájezd do garáže, tak musím vyjíždět i zajíždět se zvýšeným podvozkem(slabá čárka). Před garáží zase přepínám do normální polohy. Zadek poslouchá, ale předku se z tý zvýšený polohy dolů moc nechce. Co by to mohlo být?
Ještě jeden dotaz. Ani za boha nemůžu sundat rezervu. Ten šroub jsem masivně prostříkal WD-čkem,ale prostě ho nepovolím. Není na to nějakej fígl?
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od Kapitán »

Nevím zda je to n ormální-u BéXa ani na 405 se toto nestalo,ale na Xantě mi to šlo,ale po roce jsem s tím nedokázal pohnout,tak jsem se nas.... a uřezal,potom navařit matku a ve svěráku povolil (po předchozím prolití WD).Pak se udělal nový šroub (původní neměl šestihranou hlavu ale ovál a půlkulatou drážkou).Dnes to mám navíc zezdola celé opatlané vazelínou.
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
kejkl
Příspěvky: 43
Registrován: ned 08. dub 2012 18:11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od kejkl »

asi to taky tak udělám. Ten ovál s půlkulatou drážkou je naprd. Nedá se za to pořádně zabrat.
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
Uživatelský avatar
zombeek
Příspěvky: 72
Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
Bydliště: 51001866
Kontaktovat uživatele:

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od zombeek »

Zkus místo WDčka MDčko (teď se to prodává jako MD Speciál od Druchemy), nebo pravděpodobně cokoliv, kde je aktivní látka molybdendisulfid. Měl jsem s tím vždy úspěch, i u zmiňovaného šroubu na rezervu. To a kladivo na prvotní utrhnutí :)
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
Shefik
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 02. úno 2012 15:04:04

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od Shefik »

Ventilátor se opravdu rozeběhne až s nastartovaným motorem.
A rezerva? Na všech autech jsem to měl trochu povolené, aby stačilo zespoda nadzvednout klec a vyháknout držák. A aby nebouchala nebo se sama nevyhákla, mám mezi gumou a podlahou kus molitanu v igelitovým pytli.
X1 break, 96´ 1.8i
C4 Coupé, 1.6 HDi 110hp
Xsara Coupé, 1.8i
Xsara 1.6i
kejkl
Příspěvky: 43
Registrován: ned 08. dub 2012 18:11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od kejkl »

Shefik píše:Ventilátor se opravdu rozeběhne až s nastartovaným motorem.
A rezerva? Na všech autech jsem to měl trochu povolené, aby stačilo zespoda nadzvednout klec a vyháknout držák. A aby nebouchala nebo se sama nevyhákla, mám mezi gumou a podlahou kus molitanu v igelitovým pytli.


Tak to je moje první auto, kde běží ventilátor jen s nastartovaným motorem. Zřejmě nějaká francouzská specialita :)
To s tou rezervou je taky řešení. Kdysi dávno jsem to takhle měl na AX. Jen bez toho molitanu.
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
kejkl
Příspěvky: 43
Registrován: ned 08. dub 2012 18:11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od kejkl »

zombeek píše:Zkus místo WDčka MDčko (teď se to prodává jako MD Speciál od Druchemy), nebo pravděpodobně cokoliv, kde je aktivní látka molybdendisulfid. Měl jsem s tím vždy úspěch, i u zmiňovaného šroubu na rezervu. To a kladivo na prvotní utrhnutí :)


Vyzkoušíme - uvidíme :)
Jen je škoda, že ten žlábek je do tvaru U. I to kladivo z něj vyklouzává :(
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Danajský dar - Xantia 2.0 16V

Příspěvek od Kapitán »

Tak ,tak.To se nedá pořádně vzít a zabrat.A navíc rok před tím to šlo v pohodě,máznul jsem oilem jako na předchozích,a pak jsem potřebobval rezervu a nic.Naštěstí to nebylo na cestě ale před panelákem,tak jsem chtě nechtě musel dát zimák místo rezervy.
To Zombeek-WD je právě na toto určené-nevím složení,ale má mít vzlínavé vlastnosti.I když třeba MD může být lepší?!
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Odpovědět